Veel spugen en fles niet leeg drinken, help?!

Timo krijgt 5 voedingen per dag van 200ml. Maar sinds 2 weken vertikt meneer het om zijn flessen leeg te drinken en hij laat vaak 70 staan. Van de week had hij zijn fles helemaal opgedronken, en ik was al blij dat hij het eindelijk voor elkaar kreeg. Maar toen ik hem rechtop hield begon hij als een gek te kokhalsen en kwam letterlijk alles er weer uit. Hij spuugt sinds een week redelijk vaak met bogen, en hij raakt er heel erg overstuur van. Je ziet hem ploeteren om die fles leeg te drinken, en vaak stop ik bij de helft al want anders gaat alles er weer uit. Vaak houd ik hem nog even bij me, en leg ik hem daarna in bed. Vaak als ik hem in bed neer leg is hij na 2min al weg en, slaapt hij netjes door. Hij komt gewoon om de 5 uur, en is hardstikke plezierig… :think: Maar hij krijgt gewoon echt te weinig binnen…



Ik heb pauzes al geprobeerd, boeren, niet boeren, beetje verdelen over de uren… Maar echt niks helpt…



Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vraag hier liever eerst even om reacties omdat ik vrijwel nooit op 1 lijn lig met één van de cb-artsen. :wink:

Hij krijgt best veel voor een kindje van 2mnd :shock:

Hoezo krijgt hij al een liter??



Als ik t zo lees heb ik ook t gevoel dat ie teveel krijgt.

Je geeft m nu dus 5x180cc(6 scheppen), probeer anders eens

5x150cc(5 scheppen) te geven.



Dan heeft ie ook zat voeding hoor, vergeet niet dat ie pas 2mnd is.

Succes ermee.

Hier ook vrij snel naar 180 gegaan. Die hij volledig leeg dronk, maar… hij ging ook ineens terug naar 150/120 en dat heb ik ook aangeboden… e rest kwam er toch uit.

Dus ik zou gewoon minderen… want voor 2 mnd is 180 vrij veel.

Ik zou gewoon 120 of 150 geven (150 is beter je zegt dat hij 70 leeg laat staan dus zou hij voldoende hebben aan 150 + 5.)



Succes.

Ik had een gesprek op het consultatie bureau en ze vroeg hoeveel hij kreeg, hij is 5,5 kilo… Toen zei ik dat hij 150cc kreeg en zei vond dat ik over moest gaan naar 200 cc omdat hij de nachten ook al door slaapt. 12 uur laatste voeding, en 8 uur komt hij weer. Als hij er eventueel teveel aan had moest ik hem nachts bij geven… Geprobeerd, maar hij heeft er dan geen behoefte aan. Ik volg alleen het advies van het cb op, dus vandaar dat hij 200cc krijgt.



Maar eigenlijk, hij drinkt de flessen ook niet leeg… hij krijgt nu 100cc heel soms 130… want ik stop op de helft… en dan kokhalst ie al, en dan vind ik het al vreemd dat het cb mij 200cc aan raad… :think:



Maar ik zal 't is proberen, misschien helpt het.

idd best vreemd want ze raden niet zo snel op zo’n jongen leeftijd al een liter aan, vooral omdat ze gaan groeien en dan meer nodig hebben, dan zou jouw kindje al heel snel boven de liter gaan zitten.

Nu is dat maar een richtlijn die ze aanhouden hoor, want mijn Odin zat ook boven de liter maar toen was ie wel iets ouder als jouw kindje.



Ik zou t idd eens proberen zo, en je kan voor de nacht altijd iets meer proberen te geven om de nacht door te komen.

Ja nou precies, vond het eerst ook raar… Maar ik zit wel vaker in de kluns met het cb. Ik ga hem zo voeding geven, en ik ben benieuwd! :slight_smile:



Heel erg bedankt

heb je al nutriton johanesbroodpittenmeel geprobeerd dit is tegen spugen.

hier een mannetje van 10 maand en is nog nooit hoger gekomen dan 150cc en meer wil die ook echt niet dus gewoon kijken wat jouw kindje wil en behoefte aan heeft

Ik zal eens kijken, dankje!



Hij spuugt nog steeds, en is vrij huilerig geweest vandaag… Hij drinkt zijn fles nog wel met moeite leeg, maar ik zal morgen nog even aankijken. :slight_smile:

wij hebben toendertijd ook Nutriton(jhbp) gebruikt, Odin bleek ltr Reflux te hebben, maar dit kan je idd wel eens uitproberen.

Misschien heeft ie idd last van maagzuur…merk je dat ie meer huilt na zijn fles dan op andere tijdstippen??

Ja vandaag 100 cc op, meer wou hij echt niet hebben. Na de fles 10 minuten huilerig en beetjes optrekken… Toen ik hem over zijn buikje aaide ging het na 5min wel weer redelijk goed… (normaal ligt hij na een minuut nock-out in mijn armen…) Ik zal het eens ophalen en kijken of het verschil maakt! :slight_smile:



Dankje! :smiley:

ach gossie…ik weet hoe zielig dat kan zijn, en hoe machteloos je je kan voelen…

Nutriton heeft een oranje verpakking…de johannesbroodpitmeel maakt de voeding in het maagje wat dikker waardoor t wat minder terug komt.



Succes :hug:

Oke, dank je wel! Ik haal het maandag gelijk op, of even kijken of iemand het toevallig in mijn omgeving heeft voor 1 van hun kids. Nadeel aan achteraf wonen en dat vroeg de winkels dicht gaan. :frowning:



Ik heb nu nutrilon standaard, zal eens kijken op hun site! :slight_smile:

Ik vind het echt absurd veel voor zo’n kleine baby…

Ik zie mezelf niet eens 200 ml achter elkaar naar binnen drinken.

Erg raar, dat een CB zoiets adviseert. Ze lopen ook behoorlijk achter in hun advies trouwens, niet erg bij de tijd dus.



Kijk gewoon naar je kind en laat hem drinken wat hij wil. Blijkbaar is die 200 ml gewoon veel te veel (en logisch!)



Als hij gewoon goed groeit en plast en poept dan krijgt hij niet te weinig.

Waarom zou je indikken? Het lijkt erop, dat hij spuugt omdat hij veelste grote flessen krijgt aangeboden.

Ik heb al geminderd, veel minder als normaal maar spugen doet hij nog steeds dus ik denk niet dat het dat is. Bij 100cc doet hij precies hetzelfde, dus ik betwijffel het dat het alleen daar aan ligt.



En ik volg bijna niks van ze op, maar zo blijkt maar weer dat ik dit achteraf ook niet had moeten doen. Maar ik vind wel dat dat ik hun adviesen moet kunnen aannemen er op zou kunnen bouwen, en vind het kwalijk dat zoiets dus niet kan. :roll:



En ik gaf dit een tijdje, en begin ging het goed en dronk hij keurig zijn flessen leeg zonder enig probleem. Nu dus niet, hoeveel of hoe weinig je ook geeft… :wink:



Ik vind het gewoon raar dat hij veel spuugt ineens, wat ik ook geef… 100cc of 200cc verschil maakt het blijkbaar niet…



Edit: ik heb trouwens ook niet ingedikt oid, gewoon zijn normale voeding. Misschien was ik iets te snel met zeggen dat ik het gelijk zou ophalen, maar ben nu beetje op internet aan het rondkijken :slight_smile:

Ik zou gewoon de ha even bellen. En zeker als de jpm niet veel verschil maakt. Ow, wacht, lees net dat je toch nog niet ingedikt hebt? Dat kan heel veel verschil maken hoor! Zou dat dan eerst uitproberen!



Spugen met een boog lijkt me trouwens zowieso geen goed teken. Een paar mondjes melk terug geven is normaal, maar als het er weer met een boog eruitkomt niet.



Blijf je gevoel volgen! Sterkte! :hug:

Ik dik nu in, en heb een andere speen gekocht… Het is over nu, vreemd maar waar. :slight_smile:

Superrrr, blij te lezen :thumbup: