veel slapen??

effekes een slaapvraag:



Slapen mijn kids als baby nou zoveel of zijn er meer die nog 2 goede slapen overdag maken?



Ik was namelijk van de week bij iemand die er ook 1 heeft van 1 jaar en die slaapt nog maar 1x 2 uurtjes overdag en stond om half 9 nog vrolijk in de box te bouncen.

Ik stond helemaal versteld; na een uurtje of 2-3 is die van mij alweer uitgeteld en gaat hij weer slapen.



'smorgens nog van ongeveer half 10 tot 12- half 1 en smiddags dan ook nog een keer vanaf 3-half 4 tot …(wisselend)

en dan rekken om hem niet voor 19 uur weer in bed te hoeven leggen.

Soms wordt het wel eens wat later, maar het zorgt er helaas niet voor dat hij smorgens wat later wakker wordt. Dat blijft toch wel tussen half 6 en half 7. :frowning:

Helaas is overdag ophouden ook geen optie, want hij gaat als hij moe is echt om alles huilen en dat is ook niet gezellig. Als ik hem er dan ook in leg dan is hij meteen vertrokken.



Die andere 2 van mij hebben ook tot dik 1,5 jaar 2x geslapen.

lekker laten slapen,niets mis mee toch

als ze het nodig hebben so be it :mrgreen:



kyano slaapt sinds een maand of 4 1x per dag

en dan zo’n 2,5 uur



maar dat zal bij ieder kind weer anders zijn :smiley:



beter dat ze 2x per dag slapen dan een halve dag huilen van moeheid :angel:

Precies hetzelfde ritme als mijn zoon lang heeft gehad. Hij werd tot een maand of 1,5 geleden rond 6/half 7 wakker en ging dan rond 10 weer naar bed tot 12. Dan van 3 tot half 5 nog een keer en om 7/half 8 weer voor de nacht. Niets geks dus.

Mijn meissie is wat jonger, maar slaapt nog drie keer per dag…

Mijn dochter van 1,5 slaapt als sinds haar eerste verjaardag maar 1 keer per dag. Af en toe een uurtje en soms ook 2 uur.



Als ze 2 uur slaapt dan is het 's avonds een drama om haar naar bed te krijgen. Ze kan makkelijk dan tot 22.00 uur opblijven. We proberen haar altijd voor 19.30 uur naar bed te brengen, maar regelmatig is ze tot 21.00 uur aan het spoken.



Mijn oudste van bijna 4 kan nog heerlijk slapen tussen de middag (2 uur) en gaat ook prima naar bed 's avonds. Het verschilt bij ons echt per kind.

Het ligt er denk ik ook aan hoelaat je kindje smorgens wakker word. Mijn dochter word rond half 10 wakker. Dan slaapt ze nog een keer van 1 tot 3 en dan gaat ze om 7 uur weer naar bed.

Ik maak mij ook geen zorgen hoor, was gewoon even benieuwd.

Als hij gaat jammeren is hij 9 van de 10 x gewoon moe en gaat hij lekker naar zijn bed.(als schooltijden e.d. het toelaat)



Lees hier wel hele grote verschillen.



Cees77: is jouw kindje ook later wakker geworden toen hij naar 1x slapen ging?

Dat blijf ik wel hopen.

Mijn oudsten zijn nu bijna 8 en 9 en zijn nog steeds geen latertjes qua wakker worden. Ongeacht hoe laat ze savonds naar bed gaan.

Alhoewel… de oudste kan tegenwoordig iets langer blijven liggen. :think: :smiley:

Hij is wel iets langer gaan slapen. Eerder was het vaak 6 uur en nu bijna altijd half 7. Soms iets eerder, soms iets later.



Het zoontje van mijn collega had een ritme waarbij hij om 6 uur omkiepte en om 6 uur ook weer wakker was. En mijn collega kreeg dat niet verlegd. Dat heeft geduurd tot hij 3 was.



Sommige mensen zijn ochtendmensen en sommige avondmensen. Die van mij is duidelijk een ochtendmens. Vroeg wakker en direct vrolijk en spelen en dansen etc. :mrgreen:

mmmm nog geen fijne tijden. Alhoewel mijn dochter op die leeftijd vaak om 5 uur wakker was. Dan toch maar liever de 6 uur. :roll: :wink:

En nee kids laten zich niet ombuigen tot andere tijden dan er in het systeem zit.

Helaas was meneertje hier vandaag weer om 6 uur klaarwakker. Notabene op zijn 1ste verjaardag. Normaal ligt hij nog wel een poosje gezellig te kletsen zodat wij nog wel tot een uurtje of half 7-soms zelfs 7 kunnen blijven liggen, maar nu eeeeecht niet. (nu al zenuwachtig voor zijn verjaardag? :mrgreen: )

Echt gezellig was hij helaas ook niet, dus het zal mij niets verbazen als hij al dik een uur wakker was voordat wij hem hoorde.

Proficiat met de kleine man :inlove: :inlove: Fijne dag vandaag!