Sinds een kleine 3 maanden heb ik de mirena. En sindsdien heb ik ook veel vaker last van m’n rug.
Zou dit met de mirena te maken kunnen hebben of zou het toeval zijn?
Heb je een echo gehad om te controleren of je mirena goed zit?
Ik denk niet dat je rugpijn krijgt van een mirena. Je leven is wel veranderd, kleintje erbij van een half jaar. Misschien meer stress, ander ritme, minder slaap, meer activiteiten op een dag. Vergis je niet in wat wij vrouwen allemaal ‘even’ tussendoor doen.
Ik heb 6 weken na het plaatsen een co echo gehad. Mirena zat goed.
VInd het alleen typisch dat ik na het plaatsen veel meer rugpijn heb. Daarvoor had ik het ook wel maar dus niet zo erg (toen voornamelijk tijdens menstruaties)
Vandaar dat ik me afvraag of het met de mirena te maken zou kunnen hebben.
Vorige week vrijdag begon mijn eerste menstruatie. Maar sinds gister verlies ik ook stolsels ter grote van 2cm.
Kan dit in combinatie met de rugpijn een teken zijn dat mijn lichaam de mirena er aan het uitwerken is oid?
Ik voel de draadjes overigens nog wel zitten.
Ik denk dat je het beste even terug moet gaan naar de Gynaecoloog die je Mirena geplaatst heeft. Hij/zij kan je onrust wegnemen.
Stolsel verliezen is heel normaal in het begin. Daarna kan het een soort spotting worden en uiteindelijk verdwijnt het. Staat volgens mij ook in de gebruiksaanwijzing.
Stress, ziek zijn heeft allemaal invloed op je cyclus. Als ik een keer wat last heb van spotting betekend het meestal dat ik teveel van mijzelf vraag en even gas terug moet nemen. Kortom de mirena houdt mij heel goed in balans.
Stolsels kort na het plaatsen waren me wel bekend. Overigens toen geen last van gehad. Daarom verbaast het me dat ik ze nu wel verlies.
Volgens mij loopt ‘het begin’ van een mirena zo’n zes maanden door, dat is ook de periode die als wenperiode wordt aangegeven dacht ik.
Mijn gyn zei me dat het wel 9 maanden mag duren, ik heb ook 8 a 9 maanden gevloeid na het plaatsen.
Het is een lichaamsvreemd object, kan wel even duren eer je lichaam dat accepteert…