Veel poepluiers

Bas heeft de afgelopen tijd minstens al een week of 6 er veel dagen bij dat hij 4 a 5 poepluiers per dag heeft. De stevigheid is wisselt. Een 10 dagen geleden wel lichte buikgriep gehad en toen was het waterdun.

Herkent iemand dit en wat heb je eraan gedaan? Ha zegt als het geen diarree is dat het geen kwaad kan en cb kon er niet direct antwoord op geven en wilde het 12 maart verder bespreken als het dan nog is :think:

Zolang wacht ik natuurlijk niet, maar dacht zal eens informeren op het forum of iemand het herkend en misschien tips heeft.

Zal zijn voedingschema ook globaal omschrijven. Tijden zijn een richtlijn kan soms wel 1 uur van afwijken.

7.30 uur 1 a 2 boterhammen met dun laagje beleg, daarna 120 ml melk + 80 cc warm water in een fles

9.30 uur één fruit

12.30 uur 2 boterhammen met beleg en daarna weer melk met water

in de middag een keer één stuk fruit of koekje en wat diksap

17.45 uur warm eten gemiddeld 200 gram zelfgemaakte prak en daarna één stuk fruit (om hem aan tafel te laten zitten en wij ook rustig kunnen eten) en dan een toetje van ongeveer 100 gram na , magere vruchtenyoghurt

19.00 uur een tuibeker met 150 cc water met een scheutje diksap.

Zou best kunnen dat er hoektanden/kiezen doorkomen.

Die veroorzaken vaak ook wel eens vieze zure poepluiers, en soms wel meerdere keren op een dag.

Aan zijn voeding zal het niet liggen,ziet er goed uit.

Succes

Ja had gekunnen, maar meneer heeft op 4 kiezen na al zijn tanden en kiezen al. Op de plaatssen voor de kiezen zie ik geen enkele verdikking, dus helaas verwacht ik dat het iets anders is.

Bedankt voor je reactie en het meedenken.

Dana heeft ook van die periodes hoor, ik maak me er niet zo druk om. Ik heb liever dat het eruit komt dan dat het erin blijft zitten. :wink:

Vandaag ook weer elke luier een poepluier gehad.

Onze zoon heeft ook tot een maandje geleden 3 tot 4 poepluiers per dag gehad. We gaven hem vrij veel fruit en appelsap. Kennelijk krijgen kinderen van beide mogelijk makkelijk ontlasting. Ik geef nu minder vaak druiven, vaker banaan, mindervaak appelsap. Nu heeft hij om de dag twee poepluiers. Kennelijk levert overrijp fruit ook meer poepluiers of gasvorming.

Shalom

@Kay30 wrote:

Dana heeft ook van die periodes hoor, ik maak me er niet zo druk om. Ik heb liever dat het eruit komt dan dat het erin blijft zitten. :wink:

Vandaag ook weer elke luier een poepluier gehad.

Wij hebben met Dyon ook zo,n 3 a 4 poep luiers per dag, wij maken ons niet echt heel druk , maar Dyon is nu dus wel 2 J 9 M dus bijna 3 en dan

nog zoveel poep luiers en veeeeeeeeeeeel natte luiers :naughty: