Veel pijn na borstonsteking

Ik wil even mijn nood klagen hoor!



Vrijdagavond kreeg ik een borstonsteking. Plotseling optredende hoge koorts, griepachtig, blauw aanvoelende borst. Geen harde plek dit keer (ik heb bij Noëmi ook al een keer een bo gehad). Ik denk dus dat de ontsteking heel diep zat. Tot zaterdagmiddag gewacht en toen de HAP gebeld voor antibiotica. Zondagavond begon de koorts eindelijk te zakken en ik krabbel nu aardig op. Helaas begon vanaf zondag het voeden pijn te doen. En wel heel veel pijn: zoveel dat het echt bijna niet uit te houden is. En ik ben echt niet kleinzerig! Het brandt en steekt en ik zie als een berg tegen de volgende voeding op. Ook na de voeding blijft het pijn doen, maar dan in golven. De tepel wordt dan helemaal wit en het steekt op verschillende plekken in de borst. Kolven doet minder pijn, maar er komt ook bijna niks uit de borst (ca. 30 ml). Als Joëlle drinkt zie ik haar wel degelijk slikken trouwens. Ik leg haar nu dus vaker aan de goede borst aan, met wat hangen en wurgen (en wat afgekolfde melk die ik gelukkig al had gespaard) redden we het nu net zonder kv.



Ik heb een lk gebeld en die zei dat de pijn er echt bijhoorde. De melkkanaaltjes zijn geirriteerd door de onsteking en het wit worden van de tepel komt door krampen daarvan. Kan wel tot een week duren vertelde ze en er is weinig aan te doen behalve paracetamol slikken (en dat helpt dus niet). Gek genoeg heb ik het bij die eerste borstonsteking niet gehad, tenminste de borst deed wel pijn natuurlijk, maar het voeden niet. Ik kan het ook in de info over borstonstekingen op het internet niet terugvinden.



Wie herkent dit en steekt mij een hart onder de riem dat het echt weer overgaat? Want ik weet soms niet waar ik het zoeken moet van de pijn. Opgeven doe ik niet hoor, desnoods voedt ik door met maar één borst (zo ben ik ook groot geworden), maar liever dan dat wil ik gewoon weer probleemloos en met plezier bv geven. Want dat doe ik nu dus niet. Ik was al labiel door de dagen met koorts en alle narigheid op het forum van het moment en dit is echt een beetje de druppel merk ik.

Hoi Maja,



Ik heb (gelukkig) geen ervaring met een bo maar wilde je wel even een :hug: geven. Ik hoop dat het erbij hoort en dat het snel overgaat!

Thnx, dat helpt alvast iets :mrgreen:



Ik heb net de LK toch nog maar weer gebeld, want als ik zo hier en daar lees, lijkt het toch wel erg veel op spruw. De pijn trekt ook naar de oksels en dat schijnt een veeg teken te zijn. Ik heb nu de huisarts gebeld, hopelijk kan die vandaag nog een receptje regelen. Want deze pijn is niet echt leuk meer.

Ook van mij een dikke :hug: ik heb wel een bo gehad en had vanaf het moment dat de anitb. ging werken (bijna) geen pijn meer gevoeld dus misschien is het inderdaad spruw. Ik weet wel dat mijn borsten toen overuren leken te draaien en dat Jasper moeite had om goed aan te happen, dus soms deed het aanleggen weer pijn maar dan koppelde ik hem gewoon los en begonnen we opnieuw. Met spruw heb ik geen ervaring dus kan ik daar niets zinnigs over zeggen… Hopelijk wordt het snel beter! :-*

Ik kan je helaas niet helpen meis :hug: :-*

Ik zit ook te denken aan spruw…dat kreeg ik ook direct na de borstontsteking en ik kon echt niet aanleggen van de pijn…hoop voor je dat snel goed komt! :hug:

En blijven masseren (onder een warme douche bijvoorbeeld), zelfs als je geen duidelijke knobbels of plekken meer voelt. Sterkte!

Ik geloof er nu vast in dat het spruw is! Het gaat gelukkig iets beter, zie andere topic.



Thnx!