Veel minder lang drinken...2e vraag over rijstebloem

Sem drinkt sinds kort veel minder lang…zo was ik nog ongeveer een half uur bezig en zo is ie binnen 5 a10 minuten klaar (laat gewoon los en kijkt ie me aan met zo’n voldaan bekkie waar net nog een druppie melk uitloopt :inlove: )…Hij groeit wel goed heeft ook wel plasluiers en om de dag ofzo poepluier…alleen komt ie nu wel weer s nachts 1 keer (soms2 maar kan ook zijn omdat wel altijd in slaap vallen en hij dan lekker ook tegen me aan blijft liggen :oops: :inlove: )



2e vraag:is het al verstandig om rijstebloem door een flesje BV te doen de laatste fles voor het doorslapen mss…??? vind live voeden veel leuker maar mss voor het doorslapen?



groetjes esther

Lekker hè, dat die voedingen minder lang gaan duren! Jullie zijn er allebei veel beter in geworden. :wink:

Rijstebloem is ook bijvoeden, en ik heb begrepen dat de effecten maar minimaal zijn. Bovendien zijn die nachtvoedingen, hoe irritant soms ook ( :oops: ) wel goed voor je productie. Ik merkte het namelijk meteen toen Leonie ging doorslapen: geen volle boobies meer 's ochtends! :o

Ik sluit me bij Biebels aan. Rijstebloem is helemaal geen garantie voor doorslapen, is af te raden ivm bijvoeden en slecht voor je produktie. ( zelfs al zou je kleine er beter op doorslapen. Rijstebloem voedt niet, het vult enkel. Doordat hij dan langer gevuld is drinkt hij minder en zal behalve je produktie ook nog kunnen betekenen dat hij te weinig voeding binnenkrijgt en een groeidip krijgt die de normale 4 maanden dip overstijgt.

Dat hij sneller kan drinken is overigens heel normaal.

bedankt voor jullie antwoorden! Nee die rijstebloem bedoelde ik eigenlijk dat ik de laatste voeding af ging kolven en dan mengen met de rijstebloem…maar ja nu ligt ie altijd lekker aan mijn borst en valt dan in slaap en kan ik hem gewoon naast me neer leggen in zn bedje slapend…mss gewoon een periode dat ie meer nodig heeft om hij nu ook de hele dag aan het rollen en doen is :inlove:



ben al superblij dat het zo goed gaat…bij Sanne heb ik maar 3 weken kunnen voeden maar als ik toen had geweten wat ik nu weet…zo zie je maar weer wat een goede voorbereiding kan doen…

@issie wrote:

bedankt voor jullie antwoorden! Nee die rijstebloem bedoelde ik eigenlijk dat ik de laatste voeding af ging kolven en dan mengen met de rijstebloem…


Ik bedoelde ook dat jij dat bedoelde hoor :wink: :mrgreen:

Maar dan nog lijken de voordelen van rijstebloem ‘tegen te vallen’. Het maakt de voeding iets dikker, maar het geeft nauwelijks meer calorieën. Zoals Inkie zei: het vult wel, maar het voedt niet. Net als wanneer jij vlak voor de maaltijd een flink glas water naar binnen giet. Je zult minder eten (omdat je maag gevuld is met water) maar eerder weer honger krijgen (omdat het water geen calo’s levert).

@Biebels wrote:

@issie wrote:
bedankt voor jullie antwoorden! Nee die rijstebloem bedoelde ik eigenlijk dat ik de laatste voeding af ging kolven en dan mengen met de rijstebloem…


Ik bedoelde ook dat jij dat bedoelde hoor :wink: :mrgreen:

Maar dan nog lijken de voordelen van rijstebloem ‘tegen te vallen’. Het maakt de voeding iets dikker, maar het geeft nauwelijks meer calorieën. Zoals Inkie zei: het vult wel, maar het voedt niet. Net als wanneer jij vlak voor de maaltijd een flink glas water naar binnen giet. Je zult minder eten (omdat je maag gevuld is met water) maar eerder weer honger krijgen (omdat het water geen calo’s levert).




Klopt helemaal! Ik geef geen borstvoeding helaas, maar rijstebloem door de fles hielp hier niet om Emma door te laten slapen. Sterker nog… ze sliep er eigenlijk alleen maar onrustiger door en kwam 's ochtends vaak eerder als zonder rijstebloem.