Ik werk sinds gister weer, geef 3 flesjes mee van 120 ml en daar heeft meneer meer dan genoeg aan. Cb geeft aan dat Kevin 150/200 ml per voeding zou moeten drinken. Hier komen we alleen bij lange na niet aan.
Hoeveel geven jullie mee? Kevin is bijna 3,5 maand en weegt 6 kg. Groeit gemiddeld 200 gram per week prima dus.
er was een rekensommetje 150 cc x het aantal kilo van je baby, en dit totaal verdelen over het aantal voedingen van de dag??
en dat is dan alleen maa een richtlijn hoor, heeft je kindje genoeg, dan heeft hij gewoon genoeg… niet aan twijfelen hoor!!
ok, ik hade evn over de 6 kilo heen gelezen…
dus 150 x 6 is 900
uitgaande van 6 voedingen op de dag? ong 150 cc in een flesje. lijkt me dus prima wat je doet.
fietje–> 150 zou moeten het is maar 120 wat hij drinkt vaak in 2 keer eerst 100 dan na 15 min de rest.
Mijn mannetje is 6 weken (morgen) en weegt 6035 gr! En drinkt nu +/-150 cc… :shock: :silenced:
Als hij 200 gr goeit per week, is 120 cc toch voldoende voor hem?
Als hij zelf daarmee tevreden is… Je kunt er tenslotte niet meer in ‘gieten’! Gewoon je eigen gevoel volgen!
tja, ik vind het verschil tussen die 150 en 120 dus niet echt veel, aangezien het een richtlijn is…
Hij heeft er genoeg aan ,anders zou ie echt wel meer drinken, dat kunnen ze heel goed aangeven, gaat dus heel goed joh! :thumbup:
@Heleen wrote:
Hij heeft er genoeg aan ,anders zou ie echt wel meer drinken, dat kunnen ze heel goed aangeven, gaat dus heel goed joh! :thumbup:
Helemaal waar! Em heeft nooit meer gedronken dan 100ml per keer. Op het KDV dronk ze bijna niets en dan tankte ze lekker bij zodra ik haar kwam ophalen. De samenstelling van BV verschilt zo dat ze er niets over kunnen zeggen hoeveel een baby moet drinken. Die rekensommetjes zijn gemaakt voor kunstvoeding. Gewoon op je kind vertrouwen en letten op signalen (genoeg natte luiers, etc).
Spannend he, om weer aan het werk te gaan!
Een richtlijn is altijd leuk maar het is maar een richtlijn. Afgelopen donderdag weer naar het CB geweest, de grote kleine doet het prima op BV. Ze is nu 4 en een halve maand, weegt 7335 en is 67 cm lang.
Let wel, bij de geboorte was ze al 4410 gram en 55 cm (jumpstart dus )
Wat de formule betreft, de mevrouw van het cb zei afgelopen donderdag, uitkomst is maximaal 1 liter per dag en
bij borstvoeding nemen de kinderen over het algemeen wat ze nodig hebben.
Dat merk ik hier goed, als ze minder mee gekregen heeft naar het KDV wil ze bij thuiskomst meteen aan de borst. Heerlijk dat de natuur zich zo goed regelt!
Blijkbaar loopt de voeding wel terug door het werken. Meneer komt om de 2 uur ineens. Ook snachts en is soms echt wakker snachts. Hopelijk met paar weekjes het goede ritme… :lol: