veel last bij tijdens een 2e zwangerschap?

Hallo,

Ik vroeg me af of bij een 2e zwangerschap het makkelijker gaat of dat je dan juist meer last kan verwachten, het zwanger zijn zelf zeg maar? Ik weet dat ieder mens verschillend is maar kan ik een balans opmaken :stuck_out_tongue:

Groetjes

Ik had toen ik zwanger was van mijn 2de eerder last van bandenpijn en voorweën. Ik kon het werken bijv niet zolang volhouden als bij mijn eerste…

Ook zuurbranden had ik eerder en meer last van…

En ik kon natuurlijk niet gaan slapen wanneer ik dat wilde. Ruben liep immers ook nog rond…

Meestal ging ik dan even liggen zo gauw mijn man thuis was…

Ik vond het zwanger zijn van de tweede dus wel zwaarder…

De bevalling ging hier sneller bij de tweede…dat was wel een pluspunt! :mrgreen:

Nou enik had juist bij Brian zo veel last van maagzuur moet zeggen dat het verder allemaal goed verliep hoor.

Als het nog sneller zou gaan bij de 2e kan ik mijn lol op bij Brian heb ik er 5 en een half uur over gedaan :smiley:

Bij Romay niet veel last gehad,ja van onrustige benen en maagzuur…

Van Tycho,nou hou op zeg…heel vroeg al veel bekkenpijn,dus heel kalm aan doen…heel snel last van harde buiken…veel voorweeen…

Op t laatst kon ik niet meer rechtop lopen…dus was blij dat hij twee weken te vroeg kwam,hihi…

BIj Sanne had ik nergens last van!!! Nu veel sneller last van de rug,bekken…en nu ook al voorweeen,veel maagzuur enz…dus qua botten en spieren enz heb ik nu veeeeeeeel meer last…

Nou als ik dit zo lees klopt het wel wat ik al dacht meer last…

Nou ja kan ik er rekening mee houden :stuck_out_tongue:

Pfoe…nog meer last? Wow…ik had bij Amy al zoveel last van mijn bekken. Dan hoop ik maar dat het waar is wat ze zeggen over een 2e bevalling. Amy was er met 3,5 uur, dus de vk mag dan wel in komen wonen :mrgreen:

Hier een positief verhaal (altijd leuk voor de balans)

Bij deze zw wel meer misselijk en moe in het begin maar na 18 weken nergens geen last van hoor. Ja, ik ben zwanger en nu met een kleintje dat al rond huppelt maar het gaat allemaal best hoor.

Hoop dat ik niemand beledig, maar het is ook wel een beetje wat je er zelf van maakt volgens mij. Als je al denkt: goh het kan wel eens zwaar worden dan is de kans daarop ook wel groter heb ik altijd het idee.

groeten

muts

@muts99 wrote:

Hoop dat ik niemand beledig, maar het is ook wel een beetje wat je er zelf van maakt volgens mij. Als je al denkt: goh het kan wel eens zwaar worden dan is de kans daarop ook wel groter heb ik altijd het idee.

Ik denk dat Muts99 hier wel gelijk in heeft. Van iedereen hoor ik dat een tweede zwangerschap zwaarder is omdat je al een kleintje hebt rondlopen, maar het is maar net hoe je er zelf mee omgaat en wat voor verwachtingen je er van hebt. Als je er vantevoren rekening mee houdt, is het best goed te doen vind ik. Ikzelf ben nu ook aan mijn laatste trimester begonnen en ik moet zeggen dat het zwanger zijn zelf wel iets pittiger is, maar dat is niet omdat ik al een kind heb. Ik heb meer last van maagzuur en vermoeidheid, maar daar valt iets aan te doen: kleine beetjes eten en 's avonds vroeg naar bed. Verder hoop ik dat het verhaal klopt dat een tweede bevalling vlotter verloopt, want mijn eerste bevalling was van 03:00 - 21:45 uur toch best wel heftig…

Nou het scheelt dat mijn zoontje al 4 is dus hij kan zelf de trap op en af en zichzelf aankleden etc dus dat scheelt een hoop. Het is inderdaad ook hoe je er zelf mee omgaat ik ben nogal een bezig persoon dus ik denk dat het wel goed moet komen :smiley: