veel huilen

even een vraag voor mijn bezorgde buurvrouw.

Sinds het weekend is haar kindje (7 maanden) erg onrustig.

veel huilen (erg hartverscheurend), ineens in de nacht spoken en niet willen slapen, flessen niet leegdrinken, en werkelijk waar niets is goed. waar ze ook is, de kleine huilt eigenlijk bijna continu: in bed, op de grond, op de arm, in de draagdoek, in de wandelwagen, in het wipstoeltje.

sinds dinsdag slaapt ze wel weer gewoon in de nacht, en overdag ook wel enigzins, maar zodra ze wakker is begint ze weer te huilen.

Voordat ze met haar naar de dokter wil, (ze willen pas naar de dokter wanneer er echt geen andere mogelijkheid meer is. Iets vanwege haar geloof meen ik dat ze zij? )

vroeg ze of ik wilde vragen of hier mensen dit herkennen en wat jullie gedaan hebben om het te verhelpen.

Het was altijd een heel tevreden baby die vrijwel nooit huilde, maar wel graag op schoot zat. Lag zelden tot niet in de box of op de grond maar zat altijd bij moeder op schoot. Ze kan nog niet rollen, wil wel graag gaan zitten maar kan dit ook nog niet.

wat doen jullie met zon verdrietige, huilende, krijsende baby??

Misschien doet ze er verstandig aan neusspray te halen?

Voor een eventuele oorontsteking.

Kan een sprong zijn? Ik heb geen idee.

Als mijn manneke, zo relaxed als hij is, ineens blijft krijsen en huilen hele dagen zonder aanwijsbare reden mag de dokter van mij meehelpen de oorzaak te vinden.

Bij tandjespijn merk je snel verbetering als je bv. dentinox smeert hier. Maar daar huilt hij geen hele dagen op.

Heeft uk verder geen verhoging of koorts? Rare standen van benen of armen(vingers/tenen)? Blauwe plekken of verdikkingen van klem zitten of onverhoopt stoten/vallen? Goede ontlasting? Plasluiers? Staan oogjes helder en alert?

ik heb aangeboden een middagje oppas te spelen (ook al ben ik half ziek, en slaapt dochterlief al 2 nachten niet) omdat ze echt radeloos was.

Ik heb het kindje in bed gelegd, even laten huilen, en het heeft 5! uur geslapen!

dus volgens mij was het gewoon oververmoeid.

in elk geval wel bedankt voor jullie antworoden!