Ik slik al 15 jaar dezelfde pil (marvelon) behalve natuurlijk voor en tijdens de 2 zwangerschappen. Ik heb altijd wat last van hoofdpijn de dag voordat ik ongesteld moet worden of op de eerste dag maar sinds vorige maand wordt die hoofdpijn iedere dag erger, tot ik weer met een nieuwe strip begin. De laatste 2 dagen kijk ik dan echt scheel van de hoofdpijn en vorige maand heb ik mijn pil zelfs een halve dag eerder genomen om maar van de hoofdpijn af te zijn. Is iemand hier bekend mee? Ik vind het zo raar dat ik er nooit eerder last van heb gehad.
Helaas ervaring ja! Die hoofdpijn (soort migraine) komt door de oestrogenen daling in de stopweek. Wel gek dat dat bij jou nu opeens optreedt, terwijl je het eerst niet had :think: . Doorslikken is een optie of hormonenpleisters in de stopweek. Je kunt ook met de HA bespreken of een andere pil misschien beter zou zijn.
Vervelend hoor, ik heb echt een hekel aan hoofdpijn!
ik heb het ook
ik slik daarom de pil een paar maanden achter elkaar door
(max drie)
en dan heb ik er maar 1 x last van.
het is echt heel vervelend,
want je bent gewoon echt een dag uitgeschakeld…
zonder pil heb ik trouwens nog meer/vaker last van migraine
@Ziet wrote:
ik heb het ook
ik slik daarom de pil een paar maanden achter elkaar door
(max drie)
en dan heb ik er maar 1 x last van.
het is echt heel vervelend,
want je bent gewoon echt een dag uitgeschakeld…
zonder pil heb ik trouwens nog meer/vaker last van migraine
Ik ben eens gaan neuzen op internet en overal staat dat het helemaal geen kwaad kan de pil vaak (3 a 4 maanden) door te slikken. Dank dus voor de tip, ik weet het voortaan wel

Ik zou een andere pil proberen.
Hoofdpijn door pilgebruik, heeft mij een jaar van mijn leven gekost. Nu was mijn situatie wel heel extreem.
Ik kreeg een andere pil en na 3maanden kreeg ik vreselijke hoofdpijn. Ze dachte aan bijholteonsteking, maar na 3 AB kuren en allerlei neussprays, werd het niet minder. Uiteindelijk (lang verhaal kort te maken )
Ben ik bij de neuroloog geweest. Ik zat inmiddels ruim een half jaar in de ziektewet, kon alleen maar op de bank liggen met mijn ogen dicht, alles was een opgave om te doen. Die gaf me Tegretol. Dat zijn zware epileptische medicijnen, ze blokkeren de prikkel van de zenuwen in je hoofd en dat hielp ook al niet echt.
Tot… ik stopte met de pil. Ik kreeg doorbraakbloedingen en was de pil zat. Binnen een week had ik mijn leven weer terug en was de hoofdpijn vertrokken… Ik heb het nu zelden.
De HA zei toendertijd dat het echt niet door de pil kon komen, omdat ik er pas na 3 maanden last van kreeg, maar de neuroloog gaf aan dat je hormoonhuishouden kan veranderen in de loop der jaren en je daar gewoon anders op kan gaan reageren.
Voor mij bewijs genoeg. Sindsdien geen pil meer voor mij
Ik kreeg het de laatste paar jaar ook ‘opeens’ …
precies tijdens de stopweek. Kreeg van de dokter een
hele lichte migraine pil en héérlijk, weg hoofdpijn ! :thumbup:
Of idd doorslikken een paar maanden achter elkaar op advies van de huisarts !
ik slik de pil al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren door om die reden…
toen ik met die hoofdpijnklacht naar de dokter ging zei hij “hecht je veel waarde aan je menstruatie?”… :doh: :doh: :doh: :wall: :wall: :wall: Typisch een man om dat te vragen…!!! :lol: :lol:
nee dus…
Ik slikte dus al jaren door… ik wacht tot een doorbraakbloeding en stop dan een week. En dit is ongeveer 1 x per 5 maanden… heerlijk!
En toen ik stopte omdat we wilden proberen een kindje te krijgen… was ik de volgende maand zwanger…
Waarmee ik wil zeggen dat "die hormonen echt wel opgenomen worden en dat je dus niet (altijd) 7 maanden tijd nodig hebt, voordat ze je lijf uit zijn… "dat wordt nl. wel eens beweerd toch?
Gewoon doorslikken zou ik zeggen!
@Fleur1 wrote:
Ik slik al 15 jaar dezelfde pil (marvelon) behalve natuurlijk voor en tijdens de 2 zwangerschappen. Ik heb altijd wat last van hoofdpijn de dag voordat ik ongesteld moet worden of op de eerste dag maar sinds vorige maand wordt die hoofdpijn iedere dag erger, tot ik weer met een nieuwe strip begin. De laatste 2 dagen kijk ik dan echt scheel van de hoofdpijn en vorige maand heb ik mijn pil zelfs een halve dag eerder genomen om maar van de hoofdpijn af te zijn. Is iemand hier bekend mee? Ik vind het zo raar dat ik er nooit eerder last van heb gehad.
Heb ik ook gehad (ook Marvelon jaren lang) en ben sinds mijn jongste overgestapt naar een lichtere pil.
Heb er nog steeds wel last van, maar niet meer zo erg…
Mijn nieuwe pil is Steridil
oh ja… ik slik ook Marvelon!!! :think: :think: :think: :think:
Had ik ook altijd met de pil; om die reden een stuk of vier verschillende geprobeerd, maakte geen verschil. Ik slikte 'm op den duur, net als Preggie, ook gewoon door tot ik een doorbraakbloeding kreeg, dan een week stoppen en dan weer verder. Maar op een onvoorspelbaar moment een week hoofdpijn werd ik ook zat en nu heb ik al jaren (twee jaar voor Emma, een half jaartje tussen de meiden in en nu weer) een Mirena-spiraal. Bevalt super. Ik menstrueer nauwelijks en was na 1 resp. 3 maanden zwanger toen 'ie eruit was. En nooit meer migraine! (Behalve 1x in de laatste zwangerschap, maar dat telt in dit geval niet natuurlijk…)