hoi dames,
ik vroeg mij af of hier meer dames last van hebben in hun zwangerschap
ik heb dit nu sins 3 weken en voel me er niet erg lekker bij een beetje onzeker omdat ik die hartkloppingen de hele dag door heb.
je hart slaat dan gewoon elke keer een slag over…
heel vervelend ook omdat hij zo snel slaat.
groetjes will
Meid komt dat niet door alle spanningen van de afgelopen weken? :hug:
Als ik enorm in de stress zit heb ik dat ook.
Het lijkt mij niet zwangerschapsspecifiek in ieder geval.
Misschien kan je yoga/ ontspanningsoefeningen/ mediteren doen?
Ik had die hartkloppingen ook tijdens mijn laatste zwangerschap; ben er speciaal voor naar de HA geweest maar die schoof het ook op “mezelf druk maken”.
Bloeddruk is wel altijd in orde geweest bij mij, hoeveel m’n hartslag was, weet ik niet.
Maar het is vanzelf over gegaan, na 20 weken dacht ik :think: .
Ik vond het wel heel eng :shifty: …
Maar als je het niet vertrouwd, gewoon naar de HA of melden bij je VK.
Ja, ik heb er ook heel erg last van (hartkloppingen dan)… Vooral elke avond als ik in bed lig, ik kan er vaak niet van slapen zelfs…
Ik ging er eigenlijk gewoon vanuit dat dit een zwangerschapskwaaltje was… :think:
Even gegoogled en volgens mij is het wel een heel normaal kwaaltje hoor! (werd zelf ook ineens onzeker, hehe)
Dit gevonden:
Je hart moet gedurende de zwangerschap 40% extra bloed rondpompen. De hartslag wordt hoger en het hart is iets vergroot. Als je zwanger bent, komen extra hartslagen vaker voor
Mocht je last krijgen van hartkloppingen, raak dan niet in paniek. Het is heel normaal en je mankeert niets aan je hart. Ga even rustig zitten en blijf rustig ademen, dan zakt het vanzelf.
Ik heb ze nu al en maakte me ook al zorgen, manlief kwam met hetzelfde resultaat als Veertjeg!
Ik had ze al voor mijn zwangerschap en het is een bijwerking van de medicatie die ik gebruik. Soms best beangstigend, maar je moet eigenlijk proberen er niet op te letten en iets gaan doen wat veel concentratie vergt dan heb je er het minste last van.
Ondanks dat het een normale zwangerschapskwaal is, zou ik het als ik jou was wel melden bij de vk gezien je bloeddruk (is nog steeds hoog neem ik aan?!).
@Veertjeg wrote:
Ik ging er eigenlijk gewoon vanuit dat dit een zwangerschapskwaaltje was… :think:
Klopt eigelijk in de meeste gevallen ook, zie dat je daarna het antwoord al gevonden had op Google hihihi! :thumbup:
he meiden,
bedankt voor jullie antwoord…
het zal er wel gewoon bij horen…
en miro mischien heb je wel gelijk ik ben ook heel gestrest na alles…
moet woensdag toch naar de gyn en zal hem ook is vragen.
groetjes willie
ik had er met 6 weken al last van :shock: en ik herkende het alleen van de vorige zwangerschap van het einde van de zwangerschap, toen had ik het met 34+ weken.
Ik heb het nog steeds, ben ook snel buiten adem. Toen ik bij de HA was voor iets anders heb ik het nog laten onderzoeken, maar was niets aan de hand. Idd gewoon meer bloed om rond te pompen.
Vervelend is het wel idd…
Hier ook heel veel hartkloppingen, alleen niet in rust. Maar ik hoef de trap maar op te lopen en ze zijn er. Had inderdaad ook gehoord dat het een typisch zwangerschapskwaaltje is, dus er verder eigenlijk helemaal geen aandacht aan besteed.
Ik had het ook heel erg, vond het echt heel erg eng :oops:
Ben toen naar de HAP gegaan 's nachts, en kreeg dit ook als uitleg :thumbup:
@Veertjeg wrote:
Dit gevonden:
Je hart moet gedurende de zwangerschap 40% extra bloed rondpompen. De hartslag wordt hoger en het hart is iets vergroot. Als je zwanger bent, komen extra hartslagen vaker voor
Mocht je last krijgen van hartkloppingen, raak dan niet in paniek. Het is heel normaal en je mankeert niets aan je hart. Ga even rustig zitten en blijf rustig ademen, dan zakt het vanzelf.
Heel normaal tijdens de zwangerschap. Ik heb het ook gehad. Nog na gevraagd bij de gyn en die bevestigde het dat het erbij hoort.
VOnd het ook erg eng
Ik heb dat ook in ene een hoge hartslag maar dit gebeurd bij mij als mn bloeddruk in ene zakt (heb m zelf op t werk gemeten als da t gebeirde) en had dan een bleoddruk van 80/50 en normaal heb ik 110 /50 en voel me dan echt heel naar op die momenten zo slap en heel vervelend.
Maar kan dr weinig aan doen helaas
Ik heb het ook gehad vooral tijdens mijn laatste zwangerschap. Ik vond het eng die hoge hartslag en het overslaan van het hart oftewel hartkloppingen. Bij mij is het onderzocht in het ziekenhuis, maar alles was goed dus kwam het door de zwangerschap. Nadat ik was bevallen werd het ook snel minder en na een paar weken had ik weer een gewone hartslag. Hartkloppingen heb ik wel vaker dat vond ik ook minder erg dan dat snelle kloppen.
Sterkte ermee !