Veel afgevallen

Ik ben laatst met mijn zoontje naar het CB geweest omdat ik hem nogal dun vond worden. Bleek dat hij in 4 weken 700 gram was afgevallen. Kan dit doordat hij ziek is geweest zijn geweest of omdat hij niet genoeg kreeg? Hij eet nu 2 boterhammen 1x fruit en 1x avondeten. Daarnaast ook nog eens pap 's ochtend en 's avonds en 5 keer de borst

Hee, he wat vervelend joh. Ik ken het gevoel.

Maar als ik zie wat hij eet. Zou hij daar niet van mogen afvallen. Vragen als: Is hij tevreden? hoelang is hij ziek geweest en wat heeft hij gehad ( overgeven diarree etc)

Hoe oud is je moppie overigens?

Hij is tevreden met wat hij krijgt en hij heeft griep gehad met 2 dagen hoge koorts en een week lang niet lekker voelen. Hij heeft toen wel minder gegeten maar meer BV gedronken. Een beetje diarree maa niks extreems.

Hij is nu 7,5 maand oud

Mijn zoon is net zo oud, eet ongeveer hetzelfde, minder brood maar wel meer borst, en komt juist veel aan.

700 gr. afvallen in vier weken tijd vind ik wel heel veel.

Wat zeiden ze op het CB?

Succes ermee!

groetjes

700 gram is veel, maar relatief he. De vorige keer een extra voeding en een volle blaas wegen en je bent zo 350 gram zwaarder.

Wat weegt hij nu ( dus wat op het CB was) en ga deze week nog een keer wegen. Hij is tevreden en happy, dus heel erg nood aan de man vind ik (nog) niet hoor. Mocht hij de volgende keer weer zijn afgevallen, dan inderdaad een gesprek je aangaan. Misschien is hij heel actief, want aan zijn eten ligt het niet :inlove:

Layla woog bij het CB 9640 en 3 dagen later bij de KA 10.100. Ze had net een fles gehad, nog niet gepoept voor die dag en de luier was nog nagenoeg leeg. Tikt aan hoor.

Daar heb je helemaal gelijk in. Alleen ik zag het aan hem, hij was altijd een stevige baby en nu zag hij er ook mager uit. Dit was de tweede keer dat hij was afgevallen. Op het CB moet ik nu elke week komen wegen en over een week heb ik dan een gesprek met de arts. Moest er goed op letten dat hij niet lusteloos word maar hij is juist superactief. Hij kan nog niet veel, net een beetje goed rollen maar hij wiebelt alle kanten op en als ik even tijd heb vind hij het geweldig om zichzelf aan mij op te trekken.

Ik denk zelf dat het niet zo erg is en dat het door het ziek zijn is gebeurt. Maar dat merk ik morgen wel want dan ga ik wegen bij het CB (zal daarvoor even een boterham er in duwen LOL)

Yippy mijn mannetje woog alweer 8490! Ben al weer helemaal gerustgesteld