Vastzittend slijm en hoestbuien.

Ons mannetje moet zo (vreselijk) hoesten door vastzittend slijm (dat je af en toe denkt, komt ie er nog uit :frowning: ), vooral snachts. nu heeft ie gelukkig geen koorts meer en oogt ook normaal, maar om het wat te verzachten dacht ik aan een homeopatisch middeltje…



Ik las iets over tussikind is dit het beste of zijn er betere producten?

Wat gebruiken jullie?



Alvast bedankt!

:hug: voor je kleine man. het is altijd zo vervelend als ze zo moeten hoesten.



j heeft heel snel last van zn luchtwegen en ook heel erg vastzittend slijm. tussiskind hielp echt onvoldoende bij hem. hij bleef maar hoesten tot overgeven toe.



ik zweer voor mezelf altijd bij bisolvon hoestdrank en dat hebben ze ook voor kinderen.



het is wel vies, maar het werkt echt supergoed! binnen een dag is het al stukken losser :thumbup:

Oke goed om te horen, meng je dat dan met drinken?

Omdat het zo vies is? Laatst hadden we een ab kuur voor hem en dar verrekte ie te nemen. Door de fruithap mengen werkte toen alleen.

Hier gebruiken wij altijd een thijmsiroop als de dames hoesten.

Je zou hem ook eventueel wat thee met honing kunnen geven tussen de middag of net voor het slapen, verzacht ook zijn keeltje.



Thijmsiroop is ook lekker om in te nemen, beide dames happen het maar al te graag van de lepel :thumbup:

ik denk dat als de hoest zo vast zit je wel iets ‘sterkers’ moet gebruiken om het goed los te krijgen.



heb ook tussikind gebruikt maar dan hadden ze niet zo heel erg last van vastzittend slijm. dan werkt het prima, anders iets van bisolvon.



nog een dikke :hug: voor roan

Hier ook Bisolvon voor baby’s, heel apart maar Marijne vindt het heerlijk :smiley: en het werkt echt goed. Ze hoestte eerst zo hard dat ze er soms van moest overgeven :wall: Ik heb overigens de druppels, dus dat is een theelepel en klaar.

ik heb ook de druppels, ik doe ze ook op een lepeltje en dan hapt hij ze eraf.

ik weet eigenlijk niet of ze ook door drinken gemengd mogen worden :think:

Oke dan zal ik straks eens even naar de winkel om te kijken.

Bedankt voor de tips, het is inderdaad wel hardnekkig dus we hebben een ‘wondermiddeltje’ nodig :wink:



Thee met honing gisteren al geprobeerd, dat vond ie ook wel oke, alleen dat verzacht maar voor even.



Desiree :-*

@Marlous79 wrote:

Hier ook Bisolvon voor baby’s, heel apart maar Marijne vindt het heerlijk :smiley: en het werkt echt goed. Ze hoestte eerst zo hard dat ze er soms van moest overgeven :wall: Ik heb overigens de druppels, dus dat is een theelepel en klaar.




hier een huisarts die absoluut bisovlon afraad. Daar zit een consentratie aan stoffen in die een ademstilstand kan veroorzaken!Ik doe altijd een belletje naar de huisarts, voor prometazine stroop, maar de onze is dan ook altijd s nachts mega aan het hoesten.

aerosol?



en vooral preventief werken: neus constant spoelen en uitzuigen zodat slijmpjes niet kunnen zakken



veel beterschap :hug:

Mijn mannetje had het ook. Vastzittend slijm, ophoesten, leek los te komen en dan ging hij kokhalzen. (vooral 's avonds)



Dit was vorig jaar, en nu weer.



We probeerde neusspray, bisolvon, ander merk hoestdrankje, daro enzovoorts. Niets leek te werken het werd alleen maar erger.

Op aanraden van Angel & Luna hier op kok, na het berichtje over haar zoontje, ben ik naar de huisarts gegaan destijds.



Daar hebben ze Salbutamol (ventolin) en Flixotide (ontstekingsremmer) uit geschreven.

Het blijkt dat hij meer astma en bronchitus heeft, terwijl ik dacht een luchtwegeninfectie waar hij ook AB voor had gehad. Hij krijgt nu ook (weer) hetzelfde, en zal er langer aan vast zitten dan vorig jaar.



Ik zeg niet dat jou zoontje dat heeft, maar ik zou wel naar zijn longen laten luisteren.

Mijn zoon heeft het regelmatig gehad, maar daar doen we verder weinig mee, hoestsiroop van de drogist, en vitamine C pilletjes. Ik geloofde daar nooit zo in, in extra vitamines, maar nu hij die elke dag krijgt, is hij al een paar weken hoestvrij, wat nog nooit gebeurd is. Kan toeval zijn, maar hij blijft ze maar mooi slikken :wink:



Paar weken geleden had mijn dochtertje ook zulke hoestbuien, ze gaf ook steeds over erdoor, leek er echt in te stikken, vooral in bed. Uiteindelijk toen ze 2 weken lang koorts had (tussen de 38.0 en 39.5) toch maar naar de dokter. Die kon niks vinden, behalve een lichte keelontsteking, maar helemaal niet zo erg. Omdat ze al zo lang koorts had toch maar een kuurtje gekregen, en binnen 1 dag knapte ze op, en binnen 2 dagen was het hoesten over. Dus misschien toch even een belletje naar de huisarts?

Gelukkig wordt het al wat beter, heb luuf meegenomen en toch de tabletjes van tussikind, want die slikt die namelijk zo weg.



Dus we wachten rustig af :wink: iedereen bedankt voor de vele tips! Super zeg!