vastloper bij updates Vista

hallo,

Vista wil bij ons updates installeren, maar hij blijft hangen bij update 3 van 3, 0% geinstalleerd. Hij blijft zichzelf ook maar opnieuw opstarten. Kom dus niet in het opstartscherm…

Ik kom op internet veel tegen over dit probleem en de oplossing lijkt om Vista opnieuw te installeren. Het lijkt erop dat ik hier een cd van moet hebben, maar die heb ik niet. Ook geen ultimate bootdisk. Althans ik heb het niet kunnen vinden.

Volgens mijn man heeft de pc toen ooit ook uit zichzelf Vista geïnstalleerd. Ok, het zal natuurlijk niet helemaal uit zichzelf gebeurd zijn, maar het was blijkbaar al op de pv geïnstalleerd toen wij de pc kochten. Net als Windows 7 op de laptop die ik net heb aangeschaft. Heb ik ook geen cd bij gekregen.

Iemand een idee hoe ik dit moet verhelpen? Ik ben wel echt een leek, dus graag in Jip en Janneke taal :mrgreen:.

Vaak heb je dan een bootpartitie.

Wat voor merk en type laptop is het?

Uhm, ja goeie vraag.

Het is iig een desktop, geen laptop. het is een Compaq presario met AMD Atlon X2. Wat wil je er nog meer over weten? Hoop dat ik dat dan ergens terug kan vinden, want ik kom niet in de pc en kan daar dus niet de systeemgegevens in terug vinden. Dan moet ik even op zoek naar de bon van de pc :?.

Er zit trouwens wel een sticker op de kast dat er Vista op staat.

Enneh…wat is een bootpartitie?

Meestal zit er ook een type sticker op.

Aan de hand daarvan is we terug te vinden hoe je in de pre install komt.

Ja! Ik heb een sticker gevonden. Er staat op:

Compaq Presario SR2179NL

Prod#: RZ536AA-ABH

S/N: CZH7060JMQ

Overigens heb ik ook iets gevonden over Ubuntu (zeg ik het nu goed?), dat ben ik nu aan het downloaden via mijn laptop en ga ik daarna proberen te branden op een schijf. Via Ubuntu zou ik de pc ook moeten kunnen opstarten.

Heb dit hier gevonden: http://www.vaiger.nl/Vista_-_updates_configureren_3_van_3_pc_blijft_opnieuw_opstarten.html