vastloper bij updates Vista

hallo,

Vista wil bij ons updates installeren, maar hij blijft hangen bij update 3 van 3, 0% geinstalleerd. Hij blijft zichzelf ook maar opnieuw opstarten. Kom dus niet in het opstartscherm…

Ik kom op internet veel tegen over dit probleem en de oplossing lijkt om Vista opnieuw te installeren. Het lijkt erop dat ik hier een cd van moet hebben, maar die heb ik niet. Ook geen ultimate bootdisk. Althans ik heb het niet kunnen vinden.

Volgens mijn man heeft de pc toen ooit ook uit zichzelf Vista geïnstalleerd. Ok, het zal natuurlijk niet helemaal uit zichzelf gebeurd zijn, maar het was blijkbaar al op de pv geïnstalleerd toen wij de pc kochten. Net als Windows 7 op de laptop die ik net heb aangeschaft. Heb ik ook geen cd bij gekregen.

Iemand een idee hoe ik dit moet verhelpen? Ik ben wel echt een leek, dus graag in Jip en Janneke taal :mrgreen:.

Vaak heb je dan een bootpartitie.

Wat voor merk en type laptop is het?

Uhm, ja goeie vraag.

Het is iig een desktop, geen laptop. het is een Compaq presario met AMD Atlon X2. Wat wil je er nog meer over weten? Hoop dat ik dat dan ergens terug kan vinden, want ik kom niet in de pc en kan daar dus niet de systeemgegevens in terug vinden. Dan moet ik even op zoek naar de bon van de pc :?.

Er zit trouwens wel een sticker op de kast dat er Vista op staat.

Enneh…wat is een bootpartitie?

Meestal zit er ook een type sticker op.

Aan de hand daarvan is we terug te vinden hoe je in de pre install komt.

Ja! Ik heb een sticker gevonden. Er staat op:

Compaq Presario SR2179NL

Prod#: RZ536AA-ABH

S/N: CZH7060JMQ

Overigens heb ik ook iets gevonden over Ubuntu (zeg ik het nu goed?), dat ben ik nu aan het downloaden via mijn laptop en ga ik daarna proberen te branden op een schijf. Via Ubuntu zou ik de pc ook moeten kunnen opstarten.

Heb dit hier gevonden: http://www.vaiger.nl/Vista_-_updates_configureren_3_van_3_pc_blijft_opnieuw_opstarten.html

Ik zie nu trouwens nog twee stickers. 1 daarvan is van Vista. Daar staat op dat ik de versie Home Basic heb en er staat een product key op.

Geen pc type?

Edit sorry post gemist momentje

Handleiding is in het engels maar redelijk simpel denk ik.

Klikkerdeklik

Dank je. Ik ga dat toch morgen maar proberen, anders wordt het nachtwerk denk ik. Heb net dat programma gedownload, maar is een ISO bestand wat ik niet kan openen :?. Het is binnen gekomen als ingepakt bestand, maar ik krijg het dus niet uitgepakt. Staat me ook iets van bij dat er iets speciaals was aan een ISO bestand, maar weet niet meer wat.

Grrr, wist ik maar meer van pc’s, maakt het leven soms wat simpeler.

Morgen weer een dag. Hoop alleen dat ik niet al mijn bestanden kwijt ben.

Als je die recovery doet ben je alles kwijt.

Dan beter eerst proberen je bestanden veilig te stellen is er geen handige harry in je omgeving?

Nee, ik ken zo’n Harry niet volgens mij. Ik zou mijn buurman nog kunnen vragen, die heeft altijd wel in de elektronica gewerkt. Maar da’s geen garantie dat ie dit dan ook weet :wink:.

Heb je ook nog gekeken naar die link? Zou dat niet iets zijn? Ik hoop dat ik via die weg mijn gegevens niet kwijt ben, want er staan nog veel foto’s op die pc die ik niet op een andere manier heb. Ik kwam erachter dat twee cd’s met foto’s niet gelezen kunnen worden. Ook zoiets vreemds, want ik check de gebrande cd’s altijd, dus ze hebben het wel gedaan…Ik zou erg balen als ik die foto’s kwijt ben, want het zijn ook veel foto’s van Mara vlak na de bevalling :(.

Ik ga nu echt slapen :zzz:.

ik heb veel gehad aan schoonepc (met het bekende ervoor en erachter). Gratis uitleggen over veel fouten, problemen etc met windows!

Je kan de harddisk er uit halen en aan een andere pc hangen dan kun je de foto’s etc kopieren.

Moet je wel een pietsie handig zijn.

@blue_fairy wrote:

ik heb veel gehad aan schoonepc (met het bekende ervoor en erachter). Gratis uitleggen over veel fouten, problemen etc met windows!

Ik heb op deze site gekeken, maar hier staan voor zover ik kan vinden alleen fouten op die te herstellen zijn al je wel in je pc kunt komen. En dat lukt dus al niet eens…

@ruud wrote:
Je kan de harddisk er uit halen en aan een andere pc hangen dan kun je de foto’s etc kopieren.

Moet je wel een pietsie handig zijn.

Hmm, ga ik maar niet zelf doen dan.

Ben nu weer aan het proberen Ubuntu opnieuw binnen te halen.

Waar woon je? Je mag het ook pben. :wink:

Almere…

Goeiemorgen overigens :mrgreen:.

Aiiii daar kom ik maar heel zelden dus dat wordt lastig.

heb je wel nog een 2e pc? En een beetje handiog iemand?

En ook goedemorgen. :mrgreen:

Jammer. Ja, ik heb nog twee laptops. 1 15,6" met alles erop en eraan (behalve bluetooth) en een kleintje van 10" waar niks in zit, surf ik dus eigenlijk alleen maar mee.

Ik probeer mijn broer ook nog wel, mss weet hij iets. Hij woont wel ver weg (Zweden) en komt dus niet langs, maar mss kan hij met iets anders helpen. Hij kijkt wel eens mee met Crossloop.