Vanishing twin en cyste

Wat ik trouwens ben vergeten te vertellen, de bovenste echo is ergens tussen de 9 en 10 weken. Grotere beeb maar nog steeds op termijn en die tweede holte eigenlijk nog steeds zichtbaar.

Je ziet in jouw echo een extra witte rand veel verder van de beide holtes zitten, ik weet niet of je die zelf ook al hebt gezien? Op de bovenste echo bij mijn echo zie je hem maar ietsjes duidelijker met een soort ‘V’ tussen de twee holtes in…

Ik weet de Nederlandse benaming er niet voor maar in de USA noemen ze dat de decidual ring…wederom een teken van een goede zwangerschap.

*oi ik heb echt teveel opgezocht vroegâh toen ik zelf ook te vaak in de stress zat vanwege verdwijnende beebjes en twijfelachtige zwangerschappen :oops: *

En nu hoop ik dat we allemaal wat nachtrust krijgen…over een uurtje of 3 wordt ik ws gewekt door mijn laatste spruitje en ondanks dat mijn nachtrust ook heerlijk is prijs ik me weer gelukkig dat ik wakker gemaakt mag worden door hem :inlove:

Jeetje meid, wat dubbel, wat fijn dat kindje zo lekker is grgegroeid, jammer dat je wat bent achteruit gezet, maar dat geeft niet lekker met ons mee blijven schrijven en voor dat andere even een knuffel en verder weet ik niet wat te zeggen want ik heb er geen ervaring mee hoe het werkt en wat er aan kan worden gedaan, hopelijk heeft de gyn de juiste antwoorden en ideeen :thumbup:

@Rhiannon wrote:

: Laat je trouwens ook nooit overrompelen door een gyn, die willen nooit garanties geven (deels terecht natuurlijk) maar zijn vaak pessimistischer dan nodig is. Vertrouw op de kleine, die op termijn groeit en niets tekort komt en waar het hartje heel stevig van klopt.

Het gekke is, heb zelf nog steeds een goed gevoel over het beebje, maak me over hem/haar op zichzelf geen zorgen, alleen is er nu een situatie gecreeerd in mijn buik, die niet gunstig is voor het beebje en dáár maak ik me wel druk om, verwacht eigenlijk niet dat dat gevoel na de ‘magische 12 weken grens’ verandert…want denk dat het groeien juist meer problemen gaat geven.

Rhiannon,

Jij had dus een ring in dezelfde holte?

Witte strepen zijn inderdaad goed zichtbaar, wat weet jij er veel van!

Naarmate de beeb groter wordt verdrukt deze de holte. An sich denk ik dat het minder problematisch is als neem bv vleesbomen. Het is een met vooral vocht en deels iets gestold bloed gevulde holte. Die kan relatief makkelijk ‘verdrukt’ worden. En zal misschien sneller verdwijnen daardoor. Een goed groeiende baby is sterker dan de holte met vocht. :-* De vliezen rondom de baby die goed groeit worden ook naarmate de tijd verstrijkt sterker en dikker. Dus hij/zij is steeds beter beschermd. Waar je in de onderste echofoto van Bregtje* de witte holte IN de grotere zwarte holte ziet dat is het ontstaan van 1 van de vliezen. Het vlies wat het dichtste bij de baby zit vult zich steeds meer met vocht omdat er een soort eigen stofwisseling plaatsvind waarbij vocht ontstaat. Tot het vlies net zo groot is als de holte eromheen en ze bijna samensmelten. Dat zie je op de bovenste echo en eigenlijk ook al op je eigen echoplaatje. :thumbup: De decidual ring zit eigenlijk meer in het slijmvlies/baarmoederspieren. Ik dacht dat het iets te maken had met een verandering in de doorbloeding om beebje(s) te voorzien van bloed/voeding etc.

En helaas ja ik heb echt in mijn leven te veel gegoogled… :oops: heb zelfs in een situatie gezeten waarbij ik een miskraam had en de gyn twijfelde of ik al dan niet een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had (in het begin van mijn eileider aangezien er clipjes opzitten). Zaten een dag of 3 tussen de eerste echo en de volgende met een andere gyn erbij. Heb me echt wezenloos gezocht en ergens vond ik dat wanneer er 6 mm of meer aan ‘ring’ te zien was tussen de holte en de baarmoederrand dat het dan niet buiten baarmoederlijk zou zijn. Gelukkig bleek dat ook echt zo te zijn en mocht ik verder afwachten.

Houdt dat vertrouwen dat je hebt in je groeiende baby echt, vrouwelijke intuitie is zwaar underrated! Enige waar je wel rekening mee moet houden is je temperatuur. Ieder embryootje is al ‘lichaamsvreemd’ dus het is niet raar dat je temperatuur omhoog gaat wanneer je na je eisprong zit en evt zelfs nog iets verder stijgt na een innestelling. Maar je warm voelen is goed, jezelf koortsig voelen is niet goed. Een embryootje dat groeit maakt stofjes (eiwitten) aan waardoor het niet wordt afgestoten door je lijf (50% DNA is vreemd natuurlijk omdat het van je man afkomstig is) maar een niet groeiend embryootje maakt dat eiwit niet aan. An sich goed natuurlijk anders zou een ‘gewone’ miskraam niet goed op gang komen, maar ik begrijp je zenuwen omdat afstoten iets is waar je nu niet op zit te wachten. Je groeiende embryootje beschermd zichzelf met die speciale eiwitten en het ziet ernaar uit dat hij/zij dat tot nu toe echt goed doet. :-* :thumbup: Hoe groter je baby trouwens groeit hoe kleiner de kans dat je de andere holte echt zult ‘verliezen’ het is dan meer dat je lijf het van binnenuit probeert op te ruimen.