vanish vs ariel vlekkenverwijderaar

mijn jongste zoon heeft net een heerlijk geel ijsje op en had een shirt aan met witte mouwen… je raad het vast mouwen nu geel…

ik heb nu vanish en ariel in huis (allebei in een aanbieding gekocht) maar welke is nu beter met vlekken ??

wat is jullie ervaring ?? ik hoor het graag…

wel ondergaat dit shirt nu de vlekken test…

linker mouw vanish en rechter ariel even laten zitten en in de wasmachine…

allebij de spuit fles gebruikt…

ook heb ik vloeibaar en poeder van allebei maar niet gebruikt voor dit shirt

Vanish werkt hier tot nu het beste. Ik heb trouwens nog nooit een ‘wondermiddel’ kunnen ontdekken dat alle vlekken kan verwijderen.

Ariel nu een paar keer geprobeerd en het resultaat vind ik slecht. Daarbij komt dat ik het absoluut niet op mijn handen moet krijgen, want dat betekend een rare witte waas op mijn huid en zeker een dag jeuk. En dat heb ik nog bij geen enkel wasmiddel oid gehad.

ariel werkt e cht niet!oxy van de action, pot 1,70 euro, de meeste vlekken zijn weg. zelfs ingedroogde bv-poepvlekken

Vanish vind ik :thumbup:

heb hier 1x Ariel vlekverdwijderaar gebruikt in poedervorm en daarna had ik gaatjes in meerdere shirts zitten :thumbdown:

Kan niet zeggen dat de vlekken met toen nog veel boeiden, zou dus niet eens weten of die er wel uit waren. Komt er hier in elk geval niet meer in. Tot nog toe is eigenlijk alles er met voorweken wel uit gegaan.

nou ik kan vertellen de vlekken zijn er niet uit :cry:

kan ook niet zeggen dat de ene beter is dan de andere en de vlekken waren nog geen uur oud…

nu met oxi van plus (ja die hadden we ook nog) in de week tot vanavond laat en maar weer in de wasmachine…

en dan zullen we morgen weer zien…

(moet zeggen had van de week oude ingedroogde paar keer gewassen vlekken met vanish vloeibaar er op 10 min inweken… daarna in de week gezet bijna 24 uur en dan in de wasmachine en keek net maar die zijn er wel uit… dat was chocomelk en gras vlekken…)

Ik gebruik vaak Shout.

Soms helpt het, maar niet altijd :slight_smile: .

in de zon hangen helpt nog het beste maar dan moet die er wel zijn natuurlijk :wink:

Bleekwater, eventueel verdund??

Ik gebruik meestal ossegalzeep maar voor sommige vlekken werkt er gewoon niks heb ik de indruk…Bij witte dingen gebruik ik dan bleekwater of in de zomer de zon (echt soms verbazingwekkend hoe een felle vlek gewoon weg is na een dag zon).

Vanish gebruik ik zelden, ossegalzeep werkt minstens zo goed.

O en echt geweldig voor vetvlekjes die je er met gewoon wassen niet uit hebt gekregen: dreft afwasmiddel erop en een dag laten trekken en dan de was in… weg vetvlekjes. (heb dit nogal vaak omdat ik vaak geen kookschort draag )

Niet raar opkijken maar weet je waar ik de laatste tijd alle witte kledingstukken weer stralend wit mee krijg? De spray van HG tegen weer-, vocht- en schimmelvlekken!

Echt, de meest rare vlekken in witte kledingstukken van de kids heb ik er uit gekregen! Zelfs een vlek van een paar vakanties terug: mangosap van álles geprobeerd maar niks werkte behalve dit nu.

Ben er bij toeval achter gekomen en het werkt als een tiet! :mrgreen: Kledingstuk in z’n geheel of gedeeltelijk nat maken. klein beetje op de vlek spuiten, 5 tot 10 min laten intrekken en dan gewoon mee wassen in de witte was. (extreem vuile sokken -witte sokken waarvan je niet meer kunt zien dat ze wit waren- worden hier weer pijn-aan-je-ogen-wit :lol: )

Absoluut Ariël vlekkenverwijderaar.

Brandt compleet de vlek uit je kleding.

Klein nadeeltje is wel dat er naderhand een gat in je kleding zit. Maar hey, de vlek is tenminste weg :clap:

:wink:

Die tip van de HG klinkt wel goed moet ik zeggen. Ga ik ook eens proberen :thumbup:

Dan doen jullie toch iets verkeerd met die Ariël want ik gebruik het ook en negens last van , ik gebruik het wel goed he :wink:

dus max 10 min op de vlek en dan doe ik er nog wat in dat dopje bij de was erbij en weg, meeste vlekken hoor :thumbup:

ik heb de gel :thumbup:

Tot nu toe gewoon de beste vanisch etc ben ik niet kapot van , kan je net zo goed je geld weggooiën :roll:

Ariël Krijgt van mij een 9!

Indy kreeg vorig jaar met een bruiloft een glas rode (!) wijn over haar witte shirt en jasje. Ik heb het thuis in de vanish gelegd en na een 1/2 uur was álles eruit! Ik wist niet wat ik zag!

@Judith75 wrote:

Absoluut Ariël vlekkenverwijderaar.

Brandt compleet de vlek uit je kleding.

Klein nadeeltje is wel dat er naderhand een gat in je kleding zit. Maar hey, de vlek is tenminste weg :clap:

:wink:

Die tip van de HG klinkt wel goed moet ik zeggen. Ga ik ook eens proberen :thumbup:

ah kijk ik ben niet de enige met die ervaring dus!

@crien wrote:

Niet raar opkijken maar weet je waar ik de laatste tijd alle witte kledingstukken weer stralend wit mee krijg? De spray van HG tegen weer-, vocht- en schimmelvlekken!

Echt, de meest rare vlekken in witte kledingstukken van de kids heb ik er uit gekregen! Zelfs een vlek van een paar vakanties terug: mangosap van álles geprobeerd maar niks werkte behalve dit nu.

Ben er bij toeval achter gekomen en het werkt als een tiet! :mrgreen: Kledingstuk in z’n geheel of gedeeltelijk nat maken. klein beetje op de vlek spuiten, 5 tot 10 min laten intrekken en dan gewoon mee wassen in de witte was. (extreem vuile sokken -witte sokken waarvan je niet meer kunt zien dat ze wit waren- worden hier weer pijn-aan-je-ogen-wit :lol: )

Mij verbaasd het niet hoor, dat dat goed werkt! Ik heb eens HG weerplekkenreiniger gebruikt voor de gordels van de autostoeltjes. Dit waren 2 verschillende poeders waar ik ze om de beurt in moest weken. Eerst een dieppaars goedje en daarna een ontkleurder. Ik heb de proef op de som genomen en ook een paar slabben behandeld en die waren weer als nieuw! :thumbup: Ik wist niet dat er ook een spray was, dus die ga ik maar eens halen!

Melanie, de eerste keer heb ik het verkeerd gebruikt. Dat geef ik toe.

Toen heb ik het te lang laten intrekken en toen een gat er in.

De tweede keer heb ik echter precies de gebruiksaanwijzing gevolgd.

Echter wederom de gaten er in gewoon. Ik gebruik het dus echt niet meer.