vanillevla

Op het kdv hebben ze alleen vanillevla. Nu geef ik dus iedere keer een toetje van yoghurt of gepureerd fruit mee ofzo.



Zouden jullie met 8 maanden vanillevla geven? En waarom wel of waarom niet?

@cees77 wrote:

Op het kdv hebben ze alleen vanillevla. Nu geef ik dus iedere keer een toetje van yoghurt of gepureerd fruit mee ofzo.



Zouden jullie met 8 maanden vanillevla geven? En waarom wel of waarom niet?




nee, ik vind op die leeftijd een toetje als gewoon zuivere yoghurt wat gepaster. Maar ik ben sowieso nogal van het ‘naturel’ in het eerste jaar. Dat legt de basis voor later, en daarna komt er nog genoeg tijd dat je kind kan genieten van allemaal extraatjes zoals lekkere toetjes en zo.

@fiep klophout wrote:

@cees77 wrote:
Op het kdv hebben ze alleen vanillevla. Nu geef ik dus iedere keer een toetje van yoghurt of gepureerd fruit mee ofzo.



Zouden jullie met 8 maanden vanillevla geven? En waarom wel of waarom niet?




nee, ik vind op die leeftijd een toetje als gewoon zuivere yoghurt wat gepaster. Maar ik ben sowieso nogal van het ‘naturel’ in het eerste jaar. Dat legt de basis voor later, en daarna komt er nog genoeg tijd dat je kind kan genieten van allemaal extraatjes zoals lekkere toetjes en zo.


Groot gelijk! :thumbup:



Zo leer je ze ook wennen dat het niet altijd zoet hoeft te zijn, of een ander smaakje hoeft te hebben, maar ook gewoon naturel lekker is.



Basis voor nu, mooi voor later! :thumbup:

ik zou het niet doen ook ik vindt dat je je kindje beter later zoet kan laten wennen dan zo vroeg al.

je kan ook andere dingen aanbieden en mee geven die jij wel goed vindt zo hebben ze nu voor kindjes smooties en knijpfruitjes of gewoon yoghurt zoet kan altijd nog

Ik geef geen vla, omdat ze voor hun 1e jaar geen melkproducten mogen hebben.



Dus hier krijgen ze enkel wat biogarde, maar ook niet elke dag.

ik zou het wel geven.die van mij eet al met de pot mee hoor.

Ik geef Koen bijna elke dag gewone (volle) yoghurt, en af en toe vla. Kan best, is mijn mening!

@corine296 wrote:

Ik geef Koen bijna elke dag gewone (volle) yoghurt, en af en toe vla. Kan best, is mijn mening!




Met 6 maanden al :shock:



Je snapt dat ik het dus niet met je eens ebn :wink:

Maar als het voor jou werkt…

Jayden krijgt geen vla, wel milde yoghurt. Ene keer puur, andere keer met appeldiksap erin. Klopt idd van die melkproducten, maar mijn cb vertelde dat yoghurt wel mocht…

Onze kinderarts gaf aan dat milde yoghurt met 8 maanden wel mag, maar liever nog niet.

@corine296 wrote:

Ik geef Koen bijna elke dag gewone (volle) yoghurt, en af en toe vla. Kan best, is mijn mening!


Túúrlijk kan het…je ‘kan’ er van alles in proppen maar dat wil niet zeggen dat het goed is :lol:



On topic: Af en toe een lepeltje proeven deed ik wel op die leeftijd maar maakte er dus geen gewoonte van.

Hier dus ook yoghurt, kwark en fruit als toetje gegeven,

Er zit best veel suiker in vla, dat was voor mij een reden om te wachten met structureel geven.

Nu eet ze met de pot mee.

Jayden krijgt magere yoghurt als toetje, gewoon naturel, of met wat roosvicee erdoor. Elke dag ook trouwens. Ik heb hem wel 's een drupje vanillevla door z’n yoghurt geroerd, maar wil hem niet teveel aan zoet laten wennen. Dan worden het van die kindjes die alleen maar danoontjes en andere zoete zooi lusten straks, en daar heb ik niet zoveel zin in :angel:

Dat melkproducten voor de 1e verjaardag niet mogen is ook nog een discussiepuntje, maar goed laten we maar on topic blijven :wink:

Wel raar dat ze op een kdv alleen maar vanillevla hebben trouwens :think: Toch?

@peter&caren wrote:

Wel raar dat ze op een kdv alleen maar vanillevla hebben trouwens :think: Toch?




Ja, vond ik eigenlijk ook raar. Gelukkig nog iemand die dat vindt. Verder hebben ze er alles hoor :wink:

vanilleyogurt is wel oke? dat krijgt floris nml elke dag…die moet die zure yogurt niet :sick: :snooty:

Sven krijgt in principe alleen naturel kwark of biogarde yoghurt zonder zoet rommel erin. Hij vind het heerlijk!



Helaas was het van de week op en kreeg hij vanillevla. Na een

hap of 3 was hij er volledig klaar mee :hand:

@cees77 wrote:

Op het kdv hebben ze alleen vanillevla. Nu geef ik dus iedere keer een toetje van yoghurt of gepureerd fruit mee ofzo.



Zouden jullie met 8 maanden vanillevla geven? En waarom wel of waarom niet?




Waarom krijgt hij daar een toetje Cees ? Laat je hem daar ook

avondeten dan?

Hier ook alleen een klein beetje yoghurt of kwark naturel. Mijn theorie is dat als ze het nu zo lusten het straks mét suiker vast ook geen probleem is…



L is nu bijna 2,5 en eet het trouwens nog steeds graag zonder :thumbup:

@Paschal75 wrote:

@cees77 wrote:
Op het kdv hebben ze alleen vanillevla. Nu geef ik dus iedere keer een toetje van yoghurt of gepureerd fruit mee ofzo.



Zouden jullie met 8 maanden vanillevla geven? En waarom wel of waarom niet?




Waarom krijgt hij daar een toetje Cees ? Laat je hem daar ook

avondeten dan?




Ja, Fer eet op het kdv rond 5 uur warm. Ik ben er altijd pas rond half 6.

Ik geef mijn zoon alleen yoghurt naturel. Ik zou wel navragen waarom ze alleen vanillevla hebben. Je zou verwachten dat ze op een kdv voor een gezond toetje kiezen.



Liefs Moirah