Vandaag HCG gehad

Hoi allemaal,

Ik heb vandaag een hcg gehag was mee gevallen vond ik? Maar ik ben 26 ste ongi geworden hoe is dat dan met mijn eitje? Want ze hebben mijn eileiders door gespoten. Gaat dan je eiblaasjes kapot of hoe gaat dat in zijn werk? Want bij 2,3 cm gaat het springen toch( eisprong) .Weet iemand dat?

groetjes leeuw

in de cyclus dat je hcg hebt, mag je voor zover ik weet niet zwanger worden ivm die vloeistof

Hoi,

Ik denk dat je een HSG bedoeld. Dit onderzoek wordt voor je eisprong gedaan en je kan dus gewoon zwanger raken deze maand. Het schijnt zelfs zo te zijn dat de kans op een zwangerschap zelfs wat vergroot iwordt doordat alles is doorgespoelt. Dan moeten de eileiders niet verstopt zijn natuurlijk. Ik was na mijn tweede HSG ook gelijk zwanger trouwens. Mocht je meer vragen hebben dan hoor ik dat graag.

Groetjes,

Sherona

ja het was een foutje hsg bedoel ik sorry. Het was uiteindelijk reuze meegevallen. En mijn eileiders waren open dus??? dat weten we ook weer! de 17de okt een samenlevingstest ondergaan en dan maar afwachten! Soms duurt dat wachten wel erg lang hoor?

Met jou ook alles goed verders?

groetjes leeuw

Hallo, mijn HSG is volgende week. Heb enorme schrik en de gyn raad me aan een pijnstiller te nemen eer ik vertrek naar het ziekenhuis!

Je berichtje doet me wel deugd maar wat betekend voor jou “meegevallen” als ik vragen mag? :wink:

hoi,

Wij mochten niet zwanger raken na de HSG, ivm met de contravloeistof die nog in je lichaam zit.

Ben blij dat het is meegevallen…bij mij was het onderzoek errug heftig!!

Maar ik had dan ook 7 man om mijn bedje heen staan. Nie normaal meer, en iedereen liep aan me te sjorren. Dan moest ik weer naar links, dan weer naar rechts…was 1 of andere hulpgyneacoloog die het onderzoek deed.

Hou op, heb er nog een trauma van. NOOIT meer.

Maar het meisje dat voor mij was vond het erg meevallen. Dus de situatie verschilt nogal p.persoon

Cyberwoman, neem gewoon goede pijnstiller en probeer te ontspannen als je daar ligt. Je moet er toch doorheen. SUC6

Wie weet valt het bij jou ook mee!

ik heb er zelf ook weinig last van gehad.

het inspuiten was wel wat pijnlijk.

alsof je in 1 keer zwaar ongi bent.

maar dat gevoel was vrij vlot weer weg

Bedankt voor de reacties. :thumbup:

Het is echt meegevallen…had veel erger verwacht.

Enkel toen ze het kapje op de baarmoedermond plaatsten een stevige kramp en tijdens het inspuiten een menstruatieachtig gevoel.

Maar pijn kon ik het niet echt noemen.

Alles zag er volgens de gyn op het eerste zicht goed uit.

Donderdagnamiddag de uitslag en dan vrijdag om 09.00u het intakegesprek voor de ICSI.

hoe zo uitslag? Dat zag je gelijk op de monitor toch? En de ecohist vertelde bij mij gelijik of het prima of niet goed er uit zag! Gelukkig was alles goed? Inderdaad bij mij stonden er op een geven moment te veel mensen om me heen? Maar je je ligt daar maar!!! Je moet er wat voor over hebben. Enneee mischien ervaren we de andere keren weer anders wie weet? Ik voel soms ongi gevoel maar moet pas rond de 28ste ongi worden? Ik begrijp er niks van?

groetjes leeuw

Hallo dames,

Ik heb afgelopen woensdag ook een hsg gehad,viel me reuze mee.

Hoe is bij jullie met afscheiding daarna gegaan?

Had gister niet zoveel afscheiding maar vandaag neemt het flink toe,

lijkt wat cremig te zijn,ook krijg ik nu wat meer last van krampen wat ik hiervoor niet gehad heb eigenlijk.

Hoe ging dat bij jullie?

Gr. Hummeltje

Volgens mij niet? Ik ben de vruchtbare periode voorbij en zit te wachten op mijn ongi? hopelijk niet!!! Afgelopen maadag een samlevingstest gehad.Maar er was helemaal geen slijm. Volgens de gyn had ik mijn eisprong gehad. Ego gehad een maand terug en dat was zeer goede resultaat, je zag het slijm zitten. Nou eigenlijk geen slijm. Want ben mijn vruchtbare periode voorbij. Daarna wachten. Daarna eigenlijk ook geen krampen gehad? Alleen eergistern beetje ongi gevoel, Maar de 28ste moetik ongi worden! zal wel zien verder.

groetjes leeuw

Ik heb gisteren ook een HSG gehad. De gyn zei van te voren dat het absoluut geen pijnlijk onderzoek was, en de verpleegkundige zeiden dat het wat menstruatie achtige krampen kon gaan geven. Nou ik weet niet wat zij onder menstruatie krampen verstaan, maar dat was dit zeker niet. Het was echt ontzettend pijnlijk. Ik kon me ook niet ontspannen en na het onderzoek heb ik de hele dag ook niet kunnen lopen van de pijn in mijn benen, buik en rug. Gelukkig na een nacht slaap, gaat het nu wel weer wat beter. Als ik van te voren had geweten wat me te wachten stond had ik dit denk ik niet gedaan. Het enige positieve ervan was dat de uitslag goed was. Mijn eileiders waren mooi open. :slight_smile: Nou hoorde ik alleen ergens dat je de maand van je HSG niet zwanger mag worden, maar de gyn heeft hier niets over gezegd. Wie weet hier meer over??

Groetjes,

Danielle

Hoi,

Ook ik heb een hsg gehad en ik moet zeggen ,ik had erger verwacht.Ik had veel verhalen gehoord en gelezen maar viel mij mee.

Idd een menstruatieachtigepijn bij het inspuiten van de vloeistof ,maar voor de rest niks.Wel een beetje bloedverlies na de tijd :thumbdown:

Sorry dat ik dit “oude” topic weer ophaal, maar ik heb vandaag te horen gekregen dat ik ook een HSG moet laten maken. Ik vind het wel erg spannend. Fijn dat jullie hier je ervaringen neer zetten, want in het boekje staat natuurlijk alleen wat en hoe het gebeurd.

Goedemorgen,

Bij mij hebben ze gisteren een hsg gedaan. Al met al is het niet gelukt omdat het cupje bij mij bleef lekken. Komt omdat mijn baarmoeder mond gerafeld is, dat is normaal na 4 bevallingen. Het onderzoek op zich vond ik heel erg meevallen, ik had me heel druk gemaakt, en vond het heel eng. Ik heb 2 pijnstillers genomen een uur voordat het onderzoek was. Zw waren heel erg aardig en legde alles uit wat ze gingen doen. Het plaatsen van het cupje op je baarmoedermond en het vacuum zuigen is een naar gevoel, maar ik vond het wel te doen. Achteraf is het mij dus echt wel meegevallen, te druk gemaakt voor niks. Ze hebben het cupje 6 x geprobeerd te plaatsen en het bleef lekken, zijn dus op advies van de hoofdgyn er mee gestopt.

Alleen nu het hsg niet lukt, gaan ze op de ok onder plaatselijke verdoving een hysteroschopie doen. Met een kijkbuisje in mijn baarmoeder kijken en dan vloeistof inspuiten ook dan kunnen ze zien of alles open is. Maar dit duurt nog 4 weken, omdat dit ook moet gebeuren na je menstuatie en voor je eisprong. en ik zit nu op dag 12 dus deze cyclus gaat dat niet meer lukken.

Wat vervelend dat het niet gelukt is Miranda!

Dat wist ik niet van die baarmoedermond. Alvast sterkte als je terug moet!

Bagheera, succes!

Iedereen ervaart het anders, je zult wel lichte pijnstilling krijgen in zh.

Probeer te ontspannen, als je daar ligt, dat scheelt een hoop.

Pebble

Ik heb er ook al een topic van gemaakt maar misschien heeft hier iemand ervaring met een THL?? Dat is een combinatie van de HSG en een kijkoperatie. Met behulp van een cameraatje kijken ze dan ook meteen in je buikholte. deze camera word via de vaginawand ingebracht terwijl ik bij kennis ben. Ook spuiten ze de blauwe vloeistof door mijn eileiders. ik kan nog niemand vinden die er ervaring mee heeft… :frowning: