vanavond bij Dosier2300 Primordiale dwerggroei

Vanavond om 22:55 uur op RTL4:

Bestaan Elfjes echt?

Als je de kleine Kenadie ziet, kun je niet anders meer dan geloven van wel.

Dit Kleine meisje dat slechts 65 cm meet, is heel bijzonder omdat ze primordiale dwerggroei heeft.

Bij haar geboorte woog ze nog geen kilo en op tweejarige leeftijd zag Kenadie er al uit als een elfje.

Ze woog toen drie kilo, terwijl een gemiddelde tweejarige twaalf kilo weegt.

Verder ziet Kenadie eruit als ieder ander, maar dan kleiner.

Veel kleiner.

In de documentaire van Dossier 2300 is te zien hoe de ouders van dit meisje het ervaren om Kenadie op te voeden.

En zien we hoe haar jongere, maar veel grotere broertje soms met Kenadie speelt alsof ze een pop is.

Huh, volgens mij hebben wij deze van de week al zitten kijken (toen zou het over zeer lange mensen gaan)

Ja, deze is al geweest!!

Of het moet nog een keer over hetzelfde gaan…

Dinsdag ging het ook over mensen met deze aandoening, maar volgens mij ging dat over andere personen. Ik heb geen Kenadie voorbij zien komen.

of heb ik liggen slapen?

ow wat raar het staat in de spits van vandaag

volgens mij ging het dinsdag om extreem lange mensen

of ben ik nou in de bone :think:

net op de vooraankondiging zeiden ze dat het ging over moordlustige high-school leerlingen…

Lekker handig zeg, die duidelijkheid over de inhoud… :wall: :wall:

@mv2kids wrote:

net op de vooraankondiging zeiden ze dat het ging over moordlustige high-school leerlingen…

Lekker handig zeg, die duidelijkheid over de inhoud… :wall: :wall:

staat ook op teletex dat deze vandaag komt.

Je ziet alles van de hele week 1 voor 1 voorbij komen op teletex.

Kan erg verwarrend zijn.

Vind het wel jammer,had het graag willen zien.

wou ook al zeggen deze heb ik al gezien!

nou schiet mij maar lek hoor

ik dacht hey dat vind ik wel interessant

raar hoor, de een zegt zus en de ander zo

dus tis een hele verrassing geloof ik :wall:

Als je op deze naam( Kenadie)googeld,vind je veel informatie over haar,ook foto’s.

Ik vind het een prachtig meisje :inlove: :inlove:

ja zo echt wel, echt een heel schattig meisje :inlove:

deze plaatjes had ik ook van google

http://littlejordansprimordialworld.com/2007/03/09/bridgette-and-brad-on-dutch-tv/

dit vond ik toen ik verder keek op het type dwerggroei… Het gaat niet over die kenadie, maar wel over bridget en brad, die dezelfde ‘afwijking’ hebben… ik heb het net zitten bekijken en ik vond het geweldig!!!

komt wel vaker voor dat de complete planning daar word omgegooid… zo zat ik ook een keertje klaar voor de buis omdat er iets op kwam wat ik erg interessant vond bleek dat die de volgende dag kwam… terwijl de gids en teletekst toch echt aangaven dat het die dag komen zou…

ik heb die site gelezen en vindt het meer moeilijk en zwaar voor ze dan geweldig om eerlijk te zijn…

T lijkt me niet zo prettig om met een buisje in je keel te moeten leven en op je 17e nog in een kinderstoel te moeten zitten om bij de tafel te kunnen eten. :think:

nee het lijkt mij ook niets… maar ja zij is het gewend he… :think:

de manier hoe zij er mee omgingen, hoe ze geaccepteerd werden in hun samenleving… echt geweldig. Wel krijg je heel gauw de neiging lijkt me als je ze voor je hebt om te gaan betuttelen(deed jensen ook een beetje vond ik).

Mijn buurmeisje heeft achondriale dwerggroei(beter bekend als lilliputter, haar benen en armen zijn te kort in verhouding tot de rest van haar lichaam) en ben er best in geinteresseerd…

ik vind haar wel heeeel lief zeg :mrgreen: of mag je dat niet zeggen bij zo’n aandoening… :oops:

klopt deze aflevering was maandagaaf ofzo geweest … heb het ook gezien… mar de afl;everingen van dossier 2300 komen nooit over 1 met wat er vermeld word in tv gidsen enzo … vind dat wel een beetje jammer

maar goed meestal kijk ik dat altijd standaard dus mis ik het ooknie…

liefs miranda :vlinder:

pasgeleden is bij Jensen ook een moeder met haar 2 kinderen geweest die deze vorm van dwerggroei hadden. Ik vond het toch behoorlijk heftig hoor!

Ik heb net even op google gezocht naar foto’s en het is echt een mooi meisje om te zien hoor.

Ik kan alleen niet vinden of er medisch ook complicaties zijn bij deze groei.