Vanaf welke leeftijd skates?

Beste allemaal,



Binnenkort wordt mijn zoontje vier jaar. Het is echt een buitenspeelkind en bovendien dol op alles wat beweegt. Omdat hij mijn skates bere-interessant vindt, overwegen we om hem eigen skates voor zijn verjaardag te geven. Ze zijn er in zijn maat, zag ik.



Nu vroeg ik me alleen af: zou hij er al mee uit de voeten kunnen? Hij heeft afgelopen winter al wel op enkel ijzers geschaatst en dat ging al heel redelijk, maar ik kan me voorstellen dat skates misschien wat zwaar zijn.



Iemand die er ervaring mee heeft? (En zijn de ouderwetse rolschaatsen echt van de aardbodem verdwenen?)

Merijn heeft van mij een paar gewone rolschaatsen gekregen op de koninginnedag braderie. Dat gaat qua gewicht goed, enkel het evenwicht is nog lastig. maar die schaatste nog niet op enkele ijzers afgelopen winter. (Merijn is niet zo’n held wat dat betreft)



Gewone skates zijn er wel volgens mij vanaf maat 28/29 ofzo, dus ik zou het gewoon proberen/doen. leuk cadeau

Dit zijn mooie echte 'ouderwetse’rollerskates voor kids :inlove: . En ze hebben ook een skates uitvoering. Ze zijn verstelbaar voor een paar maten, gaan geloof ik vanaf maat 27. Ze zijn van het merk Nijdam.

Bedankt voor het antwoord, allebei. En Danielle, goed om te weten dat er nog echte rollerskates zijn. Ik neig ernaar om die te kiezen. Lijkt me voor kleuterenkeltjes net wat fijner.

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Mar!!!



Ik zou kort door de bocht gewoon zeggen: DOEN!

(enne…alvast gefeliciteerd voor komende maand!).



Jo heeft een tijdje terug de Fisher Price skates gekregen…achteraf had ik makkelijk normale skates kunnen geven,want tot mijn verbazing rolde meneer er meteen op weg…uiteraard nog niet zoals hoort,maar hij is behoorlijk stabiel en valt bijna niet…



In de winkel zei hij zelf al “dat kan ik best hoor”.

Thuis bewees hij het meteen…



De fisher price gaan natuurlijk wel een stuk stroever,maar de wielen zijn kunnen in 3 standen. Als ze los staan,dan zou hij er normaal op moeten kunnen skaten net als normale skates…

Jo heeft nog een redelijk kleine maat…normale skates kon ik niet vinden.

@Danielle77 wrote:

Dit zijn mooie echte 'ouderwetse’rollerskates voor kids :inlove: . En ze hebben ook een skates uitvoering. Ze zijn verstelbaar voor een paar maten, gaan geloof ik vanaf maat 27. Ze zijn van het merk Nijdam.




Oh…zie nu inderdaad vanaf maat 27 staan…vandaar dat ik ze niet kon vinden.



Mar, heeft W. maat 27??? Wauw…

Ik lees even mee, Laura wil ze ook heel graag hebben. Vooralsnog heb ik gezegd: ‘als je 5 wordt’, maar zo te lezen kan het misschien met 4 jaar ook al?

@Mejis wrote:

Ik lees even mee, Laura wil ze ook heel graag hebben. Vooralsnog heb ik gezegd: ‘als je 5 wordt’, maar zo te lezen kan het misschien met 4 jaar ook al?




Is dat een regel? Op de doos van die fisher Price dingen staan ook gewoon vanaf 2 jaar…nu zijn dat natuurlijk iets bredere en veiligere,maar moet dat het verschil uitmaken??

Het ene kind fietst op zn 3e het andere op zn 5e of later…het is maar net wat jij denkt dat je kind kan…
Het ene kind fietst op zn 3e het andere op zn 5e of later...het is maar net wat jij denkt dat je kind kan....

Mee eens!
Maar ik vraag me dus af of ze dat kan. De techniek op zich (het evenwicht houden en vooruit komen) zal ze vast wel onder de knie krijgen, maar voor mijn gevoel zijn skates best gevaarlijk voor kleine kinderen omdat het lastig is om op tijd te remmen, en ook om te skaten en tegelijkertijd op het verkeer te letten (denk ik). Dus vandaar dat ik denk dat ze er voor haar 5e niet aan toe is. Maar misschien heb ik het mis.
Overigens zie ik hier in de buurt nooit hele kleine kinderen (onder de 4 jaar) op rolschaatsen, maar dat zegt natuurlijk ook niet alles.

Mijn dochtertje van 5 heeft al een jaar rolschaatsen. Ze komt er op vooruit maar vraag niet hoe dus skates zijn bij haar nog niet aan de orde. En als ik lees vanaf maat 27 is ze daar vorlopig ook nog niet aan toe. Ze leeft namelijk op kleine voet.

@Mejis wrote:

Het ene kind fietst op zn 3e het andere op zn 5e of later…het is maar net wat jij denkt dat je kind kan…


Mee eens!

Maar ik vraag me dus af of ze dat kan. De techniek op zich (het evenwicht houden en vooruit komen) zal ze vast wel onder de knie krijgen, maar voor mijn gevoel zijn skates best gevaarlijk voor kleine kinderen omdat het lastig is om op tijd te remmen, en ook om te skaten en tegelijkertijd op het verkeer te letten (denk ik). Dus vandaar dat ik denk dat ze er voor haar 5e niet aan toe is. Maar misschien heb ik het mis.

Overigens zie ik hier in de buurt nooit hele kleine kinderen (onder de 4 jaar) op rolschaatsen, maar dat zegt natuurlijk ook niet alles.






Jo schaats alleen in de tuin of binnen…zal er ff een foto bijzoeken hoe dat eruit ziet…hij wil zelf alleen schaatsen met de VOLLEDIGE uitrusting…wat kan hem nog gebeuren zo…

Echt buiten schaatsen zou ik alleen doen als ik er zelf bij ben.

Deze is op vakantie genomen…(beetje overdreven zo op het gras,maar hij wil het zelf zo).



Bedankt voor alle antwoorden. Ik denk dat ik maar voor de rolschaatsen ga.



(En: Heeeeeej, Mandy! Hoe is 't? 't Is wat he, onze jongens naar school!!! En inderdaad, maat 27. 't Is ook hoog tijd voor school. Hij torent boven alle kinderen op het kdv uit - qua lengte dan he… :slight_smile: )

He Mar, zo grote vent heb je zelf! Jo vaart nog redelijk op maat 24…vandaar nog de "baby"schaatsen…



Ja…spannend…school…nog 7 daagjes…

Alles prima hier! Leuke maand altijd dat aug…Jo 4, Eli 2…

Ben erg benieuwd hoe W. gaat reageren op zn schaatsen…nog 5 daagjes toch?

hoi



onze dochter is 5 geworden in juli en die heeft van die nijdam skates!



nu heeft ze nog de wieltjes naast elkaar maar straks als ze wat groter is kan je ze dus ook allemaal achter elkaar zetten!



zij skate al echt niet schuifelen zeg maar!

deed ze wel in het begin!



ze vind het helemaal te gek, heeft een paar barbie knie en elleboogbeschermers! :smiley:

voor het goed zijn zou ik nog een kussentje op haar kont moeten binden want die billen moeten het vaak ontgelden :oops: :lol:



liefs helen