Vanaf welke leeftijd schoen zetten ?

S wordt binnenkort 2 jaar. Sinterklaas zegt hem nu nog niet veel maar we vieren het wel.



We zijn vorig jaar naar de intocht geweest en ook paar kadootjes gedaan.

Dit jaar zullen we ook naar de intocht gaan, Sinterklaas op werk en verder paar kadootjes thuis en bij grootouders.



Maar we vroegen ons af wanneer je nou een beetje begint met schoen zetten ?

Wij zijn vorig jaar begonnen met Marijne, toen was ze dus 2 jaar en 10 maanden. Was erg leuk, ze begreep het niet helemaal de eerste keer, maar toen er de volgende dag wat in de schoen zat natuurlijk wel :inlove: :mrgreen:

Ik zou het dit jaar nog niet doen hoor, tenzij je het zelf zo leuk vind :wink:

ik zou het ook nog niet doen.

onze jongste deed het op die leeftijd al wel, maar ja puur omdat de andere 2 het ook deden, ze begreep er niets van.

Wij doen het dit jaar ook nog niet.

Hier meteen begonnen. Onze meid was 9 maanden. Slofje bij de kachel, klein cadeautje of baby-koekje erin. Het is een kinderfeest, dus waarom pas als je kindje het begrijpt? Je kunt toch ook meedoen, puur omdat het leuk is? Hier na alle jaren tevergeefs op een kindje wachten en Sinterklaas hebben moeten overslaan er meteen vol in gedoken. :slight_smile:

Wij hebben het vorig jaar ook al gedaan. 2 keer ofzo.

Dit jaar vaker denk ik, ben het met Jippie eens. Veel te leuk om te wachten.

Steven was anderhalf toen hij eerste schoentje mocht zetten, hij snapte er niks van, maar hij vond het wel heel erg leuk, toen er 's ochtends een klein cadeautje in zat. Ik vind het zelf gewoon erg leuk. En Dennis was 1jaar met zijn eerste schoentje of bijna 1jaar, maar toen was Steven ook al wat ouder (2 en half) en ze begrijpen al veel hoor op die leeftijd! Alleen wilde hij wel heel vaak zijn schoentje zetten :wink: