Vanaf welke leeftijd in (half)hoogslaper

Sem slaapt al bijna een jaar in een meegroeibedje en dat gaat goed, komt incidenteel zelf uit zijn bedje. Maar ik wil hem uit dat bedje hebben, zo’n Vikare ding en het matrasje is zo dun en hij moet gewoon een nieuwe kamer. Ik heb een leuke half hoogslaper gezien met randen aan de zijkanten tegen het vallen en een tent eronder, leuk om zijn speelgoed onder te zetten want zijn kamer is niet zo groot. Nou had ik ook bedacht er dan zo’n bedtent van Ikea of zo op te zetten zodat ie echt niet zomaar uit bed kan vallen. Maar vanaf welke leeftijd is het verstandig dat te gaan doen? Hij is dan ook wel weer zo klein hè?!

Indy was net 4 toen ze hem kreeg en nu is hij net naar Kes overgegaan, een maand voordat hij 5 werd. Ik vind 4 persoonlijk okee, jonger niet. Ze moeten wel zelfstandig het trapje op en af kunnen, en dat kunnen ze met nog geen 2 jaar echt nog niet. En zeker als ze net zindelijk zijn is het wel handig als je niet telkens hoeft te helpen.

ik heb een peuterstapelbedje voor de knullen

Jeremy is bijna 3 en Joshua is 1 1/2. het onderste bed kan je dan ook met spijlen dichtmaken zodat hij er niet uit kan.

Jeremy kan heel goed zelf al in zijn bed klimmen. eruit gaat nog niet, maar dat hoeft ook niet omdat hij nog niet zindelijk is.

Jeremy weet dondersgoed dat hij niet zijn bed zelf uit kan.

Op de camping slaapt hij zelfs in een hoog stapelbed, ook met latjes dat hij er niet uit kan. en hij weet echt wel dat hij er niet uit kan hoor.

maar dat is ook per kind verschillend. Dit hoef ik nl niet met Joshua te doen. die ziet gewoon totaal geen gevaar. en dat zal ook niet snel veranderen bij hem denk ik :think:

Uhm Sem loopt al zelf de trap op en af en hij loopt dus ook echt met zijn handje aan de leuning. Hij is nogal snel met dat soort dingen :roll: :inlove:

ik heb d met 4 jaar een hoogslapen van ikea kado gedaan omdat hij dat graag wou een bed met een trap

van af 2 jaar slaapt hij al in een 1 persoons bed

Dus ik moet nog even geduld hebben. Het gaat overigens niet om zo’n hele hoge maar een halfhoge hoogslaper (weet even niet precies hoe hoog). Trapje met iets van 4 treetjes volgens mij… Ik ga even zoeken.

Hij is rond de 1.15 hoog, heb er nog eentje gezien die 1.10 hoog is. Trapje met maar 2 treetjes.

Nicky was 3 jaar toen hij z’n halfhoogslaper kreeg!

:-*

deze hebben wij is ook maar anderhalve meter hoog geloof ik. en de maat is 120x60

2 jaar en 8 maanden.

@Jeremy wrote:

deze hebben wij is ook maar anderhalve meter hoog geloof ik. en de maat is 120x60

Die is schattig!!!

En ik had het idd ook over een halfhoogslaper voor Indy en Kes.

ik heb niet goed opgelet d is bijna 6 en zijn bed is zeker 1.80 / 1.90 hoog

De tweeling van mijn zus waren net 2 toen ze in een halfhoogslaper

gingen. Ging vanaf dag 1 goed :thumbup:

Lasse was afgelopen zomer 3 1/2 en in bovenste bed op vakantie geslapen en dat ging prima.

Nena zou ik nu echt nog niet in zoiets laten slapen.

Iets meer besef zou wel fijn zijn.

Eerder bijna drie dan bijna twee.

Maurice zijn bed gaan we verhogen zodra de verhogingset binnen is.

Vond het te eng om dat met 2 jaar al te doen

Bed laag

bed half hoog

Ik vind nog geen twee te jong voor zoiets. De trap op en af is iets héél anders dan zo’n trappetje op en af in het halfdonker als je slaapdronken bent en afstanden niet goed kan inschatten, er zou in mijn ogen te veel risico aan vast zitten. Jaar of 3, minimaal.

M was 4 toen hij een halfhoogslaper kreeg.

Ik persoonlijk vind 2 jaar een beetje te jong.

Maar jij kent hem het beste en weet ook of het kan of niet.

Bedankt voor de antwoorden!

Ik wou eigenlijk van de zomer zijn kamertje gaan opknappen, en dan na een tijdje een nieuw bed, dan is hij dus iets van 2,5. Zoals gezegd is het een bedje van 1,10/1,15 hoog dus de hoogte valt wel mee wat dat betreft (al valt het nog steeds hard uiteraard). Uiteraard mag ie er pas in als ie zelf kan klimmen, maar zoals gezegd, het is nogal een aap en hij klimt en klautert zonder problemen overal op :roll: dus eigenlijk verwacht ik daar geen problemen mee.

Wij hebben haar vooral goed geleerd hoe ze er weer uit moet komen. Erin is nooit een probleem, klauteren is haar 2e naam. :mrgreen: Ik denk als je ze dat vanaf het begin goed aanleert, net zoals met op en af de bank enzo dat het best kan met ruim 2.

Emma heeft sinds een maand of 3 ook een half-hoogslaper met een tent eronder. Sophie (2 1/2) klimt er moeiteloos in en ook netjes achteruit weer uit, dus ik denk dat het vanaf die leeftijd best zou kunnen.

De oudste lag er met 2,5 jaar in en dat ging prima. Nu is hij 4,5 en slaapt hij in een gewoon bed sinds kort … omdat zijn broertje van 1,5 jaar uit zijn bed klom en bij hem in bed kroop … en dat vond ik toch wel eng. Hij is veel wilder en heeft geen benul dat je er ook uit kan vallen.

Achteraf zie ik het nut ook niet zo in van een halfhoogslaper. Eronder spelen heeft hij eigenlijk nooit gedaan en het is te laag om er echt wat onder te zetten.