Vanaf welke leeftijd eigenlijk op een normaal hoofdkussen?

Nou ja, titel zegt genoeg denk ik…

We hebben voor Sem een peuterbedje klaar staan en dat is natuurlijk nog even kussenloos. Maar Jim ligt al een tijdje op een kussen voor kindjes vanaf 2 jaar, maar vanaf welke leeftijd mag hij dan weer een op een normaal hoofdkussen slapen? Dat doet hij namelijk al heel vaak als hij even bij mij in bed ligt en dat vindt hij ook lekker slapen (ik dan weer niet :mrgreen: :inlove: ), zou het al kunnen dan? Ik heb een niet al te dik synthetisch kussen liggen wat nog helemaal nieuw is…

Ik zou het pas doen als je merkt dat ze niet lekker genoeg op het peuter kussen slapen. Hier bemerk ik dat hij nog vaak naast zijn kussen ligt terwijl hij in ons bed heerlijk op mijn kussen ligt te slapen. Mijn kussen vind ik te dik en daardoor ontstaat eigenlijk een knik in zijn nekje/lijfje.

Volgens mij moeten ze eigenlijk echt ouder zijn maar misschien eens in de beddenspeciaal zaak vragen?

Natas

volgens mij heeft Luna al sinds dat ze 1 1/2 is een normaal kussen in haar bed ze slaapt er alleen zelden op

gaat erop liggen als ze naar bed gaat en verhaaltje voorgelezen krijgt en als we haar in de avond nog een keer laten plassen dan ligt ze er niet meer op (is trouwens een vrij dun kussen maar niet speciaal een peuterkussen ofzo)

verwijderd

Mik slaapt nog steeds op een peuterkussen. Als wij 's avonds naar bed gaan ligt hij er nooit op. Hij ligt altijd met zijn hoofd op het matras. Hier dus voorlopig nog geen gewoon kussen.

Jim ligt dus altijd op zijn kussen te slapen, als ik 's avonds nog even ga kijken, maar ook nog als hij 's morgens nog niet wakker is als hij naar het kdv moet. Vandaar dat ik het me ook af vroeg.

B’Elanna pas sinds een maand of twee… Toen pas begon ze erover dat haar kussen niet lekker lag…

Onze oudste heeft nooit een peuterkussen gehad en slaapt vanaf dat ze ongeveer 3,5 was op een normaal kussen.

Wat is het verschil tussen een peuterkussen en een gewoon kussen? :think:

@Vicky S wrote:

Wat is het verschil tussen een peuterkussen en een gewoon kussen? :think:

Ik heb geen idee, heb altijd een beetje het gevoel dat het gewoon voor de verkoop is. Een peuterkussen…klinkt wel heel wat, maar volgens mij maakt het helemaal niks uit en is een gewoon kussen ook prima :thumbup:

vast wel, ik heb voor jolijn nu pas een peuterkussen bij de hema gekocht, is lekker dun, omdat ik merkte dat ze bijv. bij mijn kussen een beetje raar lag. maar met een beetje kussen ligt ze lekkerder. Dus tja, hoe het heet maakt niet uit denk ik, maar voor die 8 euro bij de hema mogen ze het noemen hoe ze willen. Dus mama wat bedoel je precies? het is toch niet zo dat ze een kussen en peuterkussen noemen en dan de prijs verdubbelen of zo? :think:

Veron slaapt ook al een jaar op een gewoon kussen… Heb niet een dikke gekocht en dat gaat prima…

Hij heeft een peuterbed met een 1-persoonsdekbed en bij een peuterkussen passen dan de hoezen niet dus heb gewoon een normaal kussen gekocht…

grts patricia

@babylover wrote:

Veron slaapt ook al een jaar op een gewoon kussen… Heb niet een dikke gekocht en dat gaat prima…

Hij heeft een peuterbed met een 1-persoonsdekbed en bij een peuterkussen passen dan de hoezen niet dus heb gewoon een normaal kussen gekocht…

grts patricia

jawel hoor, past prima hier.

Anoek slaapt nog gewoon zonder kussen. Zolang ze er niet op

vraagt vind ik het onzin om haar op een kussen te laten slapen.

Wij hebben zo’n kleintje van Ikea. Die hebben ook speciale hoezen voor eromheen. Maar ik heb er momenteel een kussensloop van gewoon formaat omheen. Gewoon dubbel vouwen en eronder leggen :wink:.

Nikkie slaapt hierop sinds ze een peuterbed heeft. Toen was ze net twee geloof ik…

Wij hebben zo’n kinderkussen gekocht. Een platte. Maar ze ligt er zelden op. Ze slaapt ook veel op haar buik, dus dan is een kussen niet nodig. Anders legt ze haar arm onder haar hoofd.

Wij hadden voor Bo eerst zo’n kleintje van Ikea. En klein, dun kussen is dat. Die had ze vanaf dat ze in haar peuterbedje sliep, toen was ze ruim 2,5 jaar. Op een bepaald moment wilde ze zelf graag een groot kussen, ik denk dat ze het gewoon interessant vond. Ze was toen, denk ik, bijna 4. Maar ze ligt tijdens haar slaap meer naast/onder dan op het kussen.

Grappig, ik vond het eerst ook niet nodig een kussen voor jolijn. maar als ze wel eens bij ons lag, lag ze wel altijd op mijn kussen en ze vroeg op een gegeven moment zelf voor een kussen. En ze slaapt er heerlijk op (nog maar weinig gebroken nachten voor mama :dance: , maar waar is nu dat ‘afklop’- smileytje? :mrgreen: )

Dave slaapt er sinds zijn 3e op… vanaf zijn 2e had hij een peuterkussen… maar na een jaar wilde hij een mama-kussen :inlove: dat lag lekkerder :mrgreen:

( geef hem groot gelijk)

Een peuter/kinderkussen is platter dan een gewoon hoofdkussen.

Wat ik vooral merkte is dat Robin zijn hoofd te hoog lag op een gewoon hoofdkussen, en misschien is het ook wel voor de veiligheid wat betreft het erin kunnen stikken ofzo.

Maar Robin heeft een gewoon kussen vanaf zijn tja… weet het eigenlijk niet. Vanaf 3 ligt hij in een peuterbed, inclusief dat kussen, maar dat hebben we op een gegeven moment vervangen omdat het ding stom in de hoes zat (die natuurlijk veel te groot zijn) en het gewoon niet zo werkte…

Dus ergens tussen 3 en 4.