vanaf welke leeftijd een zonnebril?

Hoi,

ik schrijf al mee in het topic over zonnebrand creme voor kindjes met exceem en ineens bedacht ik dat een zonnebril misschien ook wel verstandig is. maar vanaf welke leeftijd kan dat? :think:

frummel is nu bijna 5 maanden.

(overigens houden we hem in de schaduw natuurlijk maar dan nog :think: )

Voor babies heb je de BABYBANZ, volgens mij kan die altijd, maar dat weet ik niet zeker. Ik weet alleen dat die van ons de bril echt niet op wil :roll: , maar hij wil dan ook geen petje of zo op. Alles wat op z’n hoofd moet is no-go :naughty:

(daarom houden wij hem idd altijd in de schaduw en in de kinderwagen zet ik hem altijd met z’n rug naar de zon- hebben de bugaboo die draait heel gemakkelijk 8) )

Die babybanz zonnebrillen zijn vanaf 0- 2 jaar. Je kunt ze verstellen in de juiste maat :wink:

Na die 2 jaar heb je dezelfde en dan heten ze kidzbanz

Hier n voorbeeld en ik heb m bij de prenatal gehaald :thumbup:

wat een gave foto :thumbup:

ik zal eens bij de prenatal kijken 8)

ik heb gewoon een goedkope gehaald.

ow wat een poepie met die blauwe bril!! Superfoto! :inlove:

Had een gewone bril met pootjes voor Sam maar gaat niet lukken. Vanmorgen een baby banz gehaald maar nog niet kunnen uitproberen. Hoor er echt hele goeie dingen over! 8)

oh dat lipje :inlove: :inlove: hier ook babybanz, en nog een petje op. Gaat prima hoor, je moet er wel bijblijven omdat Stijn die dingen steeds van z’n hoofje trekt :naughty:

we hebben een babybanz, een knalrode :inlove:

(is wel wat duurder maar ik wil zeker weten dat er goede UV bescherming op zit)

@Mip wrote:

Had een gewone bril met pootjes voor Sam maar gaat niet lukken. Vanmorgen een baby banz gehaald maar nog niet kunnen uitproberen. Hoor er echt hele goeie dingen over! 8)

elastiekje eraan! klaar is et!

NOu mijn optcien en overigens ook mijn huisarts adviseerden toen

om géén zonnebril aan te schaffen voor een baby…

Schijnt helemaal niet goed te zijn (is mij vertelt)

mag ik vragen waarom dan pascal75? :think:

@elisaatje wrote:

Euh ja…moet ik even denken, is alweer 1,5 jaar geleden voor mij…

Geloof dat ze zo met bril helemaal niet worden blootgesteld aan

de stralen van de zon en het schijnt dat ze daar toch een beetje

aan ‘moeten’ wennen…

Correct me if I am wrong :shifty:

Je kunt beter een petje, zonnehoedje o.i.d. op het hoofdje zetten

(nogmaals dit is mij vertelt toen hoor, die wijsheid heb ik niet

van mezelf…dit even voordat iedereen mij wil gaan vertellen dat

het tegendeel waar is ofzo…)

:think:

ik had juist begrepen dat baby’s een heldere lens hebben dan volwassenen en daardoor kwestbaarder zijn voor de schadelijke straling dan volwassenen :think:

lastig hoor, zulk verschillend advies. waar doen je goed aan?

@elisaatje wrote:

:think:

ik had juist begrepen dat baby’s een heldere lens hebben dan volwassenen en daardoor kwestbaarder zijn voor de schadelijke straling dan volwassenen :think:

lastig hoor, zulk verschillend advies. waar doen je goed aan?

Ja lastig hè? NOu ik heb het gewoon niet gedaan uiteindelijk…

In de auto zonnegordijntjes en/of zo’n zonnehoedje op (met

touwtjes/elastiekje onder de kin) en in/op de kinderwagen en parasol

en ook iets op het hoofd en niet in de volle zon zetten.

Ik denk eigenlijk eerlijk gezegd dat die felle UV straling pas

schadelijk is als je bijvoorbeeld in landen als Spanje/Griekenland

etc woont. Daar is de zon natuurlijk sterker en schijnt ie vaker :wink:

@konijn wrote:

@Mip wrote:

elastiekje eraan! klaar is et!

Nope, geprobeerd hoor. Ik dacht ook dat moet lukken. Maar hij wilde die pootjes gewoon niet om z’n oren heen. Werd een heel geworstel en gekrijs. Lama dan :roll:

hier ook een babybanz…werkt goed :thumbup:

(d’r bolletje is nog wel wat klein)

Als we baby banzen gaan showen wil ik ook!!! :mrgreen: 8)

Hij houdt 'm op!!! :dance:

Mip doet dansje

@Paschal75 wrote:

@elisaatje wrote:

aan ‘moeten’ wennen…

Mij is dezelfde uitleg een keer gegeven door de drogist. En die man weet altijd heel veel van zo'n soort dingen.
Als je dan wel een bril wilt kopen moest je goed op twee aanduidingen letten.. Maar ja, weet even niet meer wat precies.. Zal wel gewoon UV en UB zijn geweest.

het is idd zo vroeg nog niet nodig wel als ze op een gegeven moment bijvoorbeeld op de fiets voorop mee gaan dan kijken ze recht i de zon maar als ze nog zo heel klein zijn is het beter de oogjes te laten wennen aan het felle daglicht

moet wel eerlijk zeggen dat ik het geweldig vind die zonnebrillen ik heb er een van de hema maar die kan je niet zo heel klein maken

@Lieke wrote:

@Paschal75 wrote:
@elisaatje wrote:

aan ‘moeten’ wennen…

ik heb het ook wel eens gehoord.
kinderen van 2jr hebben nog niet de ontwikkeling van de ogen van oudere kinderen. en om die te ontwikkelen moeten ze wel wennen aan zonlicht. achter het oog en in het oog zit pigment en daardoor kan je wel gewoon kijken in de reflectie van de zon(dus ik bedoel niet in de volle zon kijken dat kan niemand :wink: ) als je dat pigment niet hebt moet je wel een zonnebril dragen want dan kun je het zonnlicht ook niet verdragen en zie je ook helemaal niks meer als je loopt op straat of in de tuin zit.
ik denk niet dat het schadelijk is om je kindje een zonne bril te laten dragen maar gewoon een beetje afwisselen.