hallo meiden
Devano slaap ingebakerd maar dit wil ik eigenlijk een beetje gaan afbouwen.nu is hij erg onrustig met zijn handjes maar als hij in de maxi ligt dan houd hij altijd de voetenzak vast. Als ik heb op de arm heb dan moet hij altijd een vinger vast houden als hij in slaap valt.
Nu wil ik proberen om hem een doekje te geven in zijn handjes als hij in slaap valt nu vind ik hem daar denk ik nog wat klein voor ivm stikkings gevaar.
Maar vanaf welke leeftijd zou ik dat wel kunnen gaan proberen?
Een spuugdoekje aan de speen maken…
Is klein en als je daar een rolletje van maakt.
dat deed ik ook toen mijn dochter net geboren was.
Of een tutdoekje aan de tralies maken van het bedje zodat hij er met zijn handjes bijkomt maar niet lang genoeg is om op zijn hoofdje te leggen.
Anique sliep al met een tut/knuffel toen ze nog maar 6 weken was.
Zelfs nu slaapt ze daar nog mee.
Reno moet er nog niets van weten…
Een doekje kan volgens mij geen kwaad hoor.
ik heb het ook heel lang niet gedurfd…
Sinds een maand geef ik Stan een spuugdoekje mee in bed en als ik zelf naar bed ga, haal ik het weg… :shifty:
dus misschien een idee om een doekje te geven om in slaap te vallen en zodra hij slaapt het doekje weer weg te halen? :-*
Hier lagen ze allebei al vanaf dag 1 met een tutpopje in bed (en nu nog )
Zowel Loek als Fieke hebben vanaf dag 1 n "knuffel"in bed die in mn zwagerschap bij mij had
gelegen voor de geur en nu nog heeft Fieke heel duidelijk voorkeur voor die “knuffel”
Ik zou zelf ook bang zijn om een tutdoek zo los te geven.
Heb dat ook nooit gedaan zeker niet in bed.
Een baby van 1 dag of maand kan echt na mijn idee het tutdoekje niet goed van hun hoofdje doen.
Ik heb nu sinds een week pas een tutdoekje aan der speen en die gaat ook mee naar bed.
En was er zelfs nog bang voor terwijl ze al 8 maanden is en het doekje met gemak van der hoofdje kan halen.
Ze vind het gewoon erg lekker als het in haar nekje ligt.
Fedde heeft al vanaf dag één een doekie (met mijn geur) in zijn bed.
In eerste instantie legde ik het altijd aan het hoofdeind in de wieg,
maar na een week heb ik het doekie aan zijn speen vastgemaakt.
Hij heeft alleen een speen als hij naar bed gaat, dus dan heeft hij ook gelijk z’n doekie bij zich.
ik hebhe gister overdag geprobeerd maar merk toch dat hij steeds wakker word en erg onrustig slaapt en dat hij dus na 3 uur in bed geslapen te hebben zo onrustig gewoon niet genoeg heeft kunnen rusten en nog heel erg moe was.
dus de eerste tijd nog maar even niet afbouwen
Sanne heeft vanaf dag een ook twee tutknuffeltjes in bed gehad en na 2 weken soms zelfs een spuugdoekje op haar hoofd, want dan sliep ze veel rustiger. Die doekjes ademen prima door en volgens kraam, dokter en cb was dat echt geen probleem.
Hier ook vanaf dag 1 een tutpopje in haar bed, en tot nu toe zijn ze onafschijdelijk :inlove: