Goeiemorgen!
Even een vraagje…
Vanaf welke leeftijd sliepen jullie kindjes in een peuterbed (juniorbed)?
Jesse is nu 16,5 maanden. Is misschien wat vroeg maar we zijn net verhuisd en zijn kamertje heeft veel schuine wanden. Zijn meubeltjes past eigenlijk tegen geen enkele muur aan . We willen nu gaan kijken voor wat anders en met name een ander bedje. Zou het te vroeg zijn om hem in een peuterbedje te doen. Ik heb er een bij IKEA gezien en met een rekje ervoor lijkt het me best geborgen…
Hij slaapt in een combi-sleeper, heb alleen geen idee of hij uit z’n bedje zal gaan kruipen… :think:
Graag jullie mening!
Groetjes!
Merijn slaapt vanaf 20 maanden in een ikea peuterbed met zijsteunen.
Kan je niet helpen, britt slaapt nog steeds in haar ledikantje en zolang ze er niet uitklimt geen groot bed hier.
Succes.
Jesse slaapt sinds deze week in een meegroeibedje van Ikea met zo’n zijsteun. En eigenlijk alleen omdat ie bijna niet meer in zijn ledikantje pastte.
@mutsy wrote:
Kan je niet helpen, britt slaapt nog steeds in haar ledikantje en zolang ze er niet uitklimt geen groot bed hier.
Succes.
Hier hetzelfde, al heb ik wel van de week een bed gekocht (maar enkel omdat ik dat bed al heeeeeeeeeeeel lang wilde en het uit de collectie ging bij Bopita. Nu kon ik er via MP goedkoop aankomen

Mae-Lynn sliep vanaf 21 maanden in z’on Ikea bedje. Ideaal hoor!
Hadden we eerder moeten doen (zie de topic over ‘uit bedje vallen’)
Maar ja, je denkt dat 't nog wel even kan…totdat ze eruit klimmen en het (bijna) misgaat.
Beter iets te vroeg dan te laat
Sommigen klimmen nooit dus ja…
Wie was er eerder de kip of het ei :think:
Merijn slaapt in een peuterbed omdat hij binnenkort een broertje krijgt en is verhuisd naar andere kamer. We vonden het zonde om er nog een 2e ledikant bij te kopen.
Overigens sliep hij altijd erg slecht, werd meerdere malen wakker 's nachts.
Sinds hij nu in zijn nieuwe bed slaapt, slaapt hij echt de hele nacht door :dance:
Dries heeft sinds een kleine maand een peuterbed. hij was toen 25maanden.
charity slaapt vanaf 18 maanden in een peuterbed met een slapzakje aan.
ze is er 1 keer uitgevallen maar toen was ze ziek en dan slaapt ze onrustig. ze klimt er alleen uit als ze geen slaapzakje aan heeft
Goeie vraag!
Wanneer kies je er eigenlijk voor? Omdat ze niet meer in het ledikant passen, omdat ze uit het ledikant klimmen of omdat ze de leeftijd hebben (welke leeftijd?) of …? Wanneer weet je nou ‘ja dit is het moment om naar een peuterbed te gaan zoeken’?
Het lijkt mij dus heel schattig staan en heb al helemaal zin om Nancy’s kamer te veranderen, ze slaapt alleen nog prima in haar ledikant en maakt geen aanstalten om eruit te klimmen, verhuizen zit er ook nog niet in en een brusje ook niet. Dus in al die gevallen, slaapt ze straks met haar 4e nog in d’r ledikant :mrgreen:
charity slaapt vanaf 18 maanden in een peuterbed met een slapzakje aan.
ze is er 1 keer uitgevallen maar toen was ze ziek en dan slaapt ze onrustig. ze klimt er alleen uit als ze geen slaapzakje aan heeft
VOlgens mij is de ‘officiele’ tijd om een kindje over te doen, als ze de 90 cm hebben bereikt. Dan hebben ze de lengte bereikt waarop ze echt lang genoeg zijn om behendig over het ledikant heen te kunnen klimmen.
Mits je kindje dat dus niet al eerder deed
Dit heb ik ooit eens gehoord van iemand.
Anne gaat over zogauw haar nieuwe bed helemaal klaar is. Ze heeft vanacht voor het eerst op haar nieuwe kamer geslapen, maar wel in haar ledikant. Tja waarom? Het kwam gewoon ter sprake en aangezien we het zelf maken dachten we er maar aan te beginnen voor als het lang zou duren. Maar goed, mn partner kennende is altijd alles sneller klaar dan gepland
Volgens mij gaan er ook veel peutertjes naar een groot bed als een klein broertje of zusje het spijlenbedje nodig heeft.
Hier een foto van Jesse in zijn nieuwe bedje.
We hebben hem ook duidelijk verteld dat hij er niet zelf uit mag komen, maar moet wachten tot mama of papa hem komt halen.
En wonder boven wonder doet hij dit ook!!
Sabje, misschien een brutale vraag maar waar heb je dat bedje vandaan?
Ik vind hem echt heel leuk!
:inlove:
Merijn heeft dezelfde!!
Die blijft elke ochtend braaf zitten met zijn knuffels tot mama of papa hem komt halen. Hij doet dat vanaf begin uit zichzelf, zo schattig
TaMa, bij de Ikea is deze te koop
Ok, dankje jet