vanaf welke leeftijd chips?

hallo,

Ben benieuwd vanaf welke leeftijd jullie kindjes chips kregen. Wij hadden gisteren een verjaardag en onze zoon van 11 maanden heeft een paar hapjes taart van mij gehad. Nou dat vond ie heerlijk. Dus dat wordt volgende maand met zn verjaardag geen probleem.<br /> <br /> Later zette mijn moeder nootjes, chips en worst op tafel. En ze vroeg of hij ook al chips mocht. Hebben we niet gedaan. Wel een stukje leverworst.<br /> <br /> Maar nu vroeg ik mij af vanaf welke leeftijd is het zon beetje “normaal” op kinderchips te geven?

Groetjes Claudia

Mijn oudste was een jaar of twee en nog steeds krijgt hij het zelden. Chips is hier voor feestjes en niet voor zomaar. Zelf eten we het ook niet (meer) op andere momenten.

Sam was een jaar of 1. Maar heel sporadisch krijgt hij het. Misschien 1 keer in de 3 maand ofzo. En dan ook lang niet alle chips. Meeste nibbits ofzo. Dat eet wel makkelijk weg. Hij taalt er overigens ook niet echt naar, maar als hij het krijgt vind hij het super lekker!

Kaylee kreeg het voor de eerste keer een paar weken terug op de peuterspeelzaal. Van die ringdingen… Blijkbaar werd dat getrakteerd… Hier thuis krijgt ze het niet, ze vraagt er ook niet om.

Melissa taalt ook niet naar chips, heel soms vraagt ze een keer: mama mag ik chips, dan geef ik haar wel eens zo’n klein zakje, maar dat zal hoogstens 1x in de maand zijn denk ik!

Th. eet sinds kort wel eens een chipje, en tja, dan krijgt SL er ook wel eens 1 (of 2 of 3). Maar eigelijk ben ik niet zo van chips en snoep (zout en suiker).

Th krijgt wel eens een appeltje met kaneel en een beetje suiker, dat is voor hem feest! Net als dat SL nog altijd blij is met een flesje water en een stuk fruit.

Ik vind chips een beetje eng voor kleintjes, er zitten vaak van die harde, scherpe stukjes in/aan.

voor zijn eerste verjaardag mocht hij niets van dat soort dingen ook geen snoepjes enzo…

toen hij een werd mocht hij af en toe eens een zacht makkelijk weg te krijgen snoepje/koekje speciaal voor de kleintjes…

vanaf zijn 2e verjaardag mag hij van alles eigenlijk…

hij heeft nooit moeite gehad met iets te eten…dat scheelt misschien ook wel…

maar zijn eerste chippies waren cornflakes :mrgreen: hahaha wij hadden gewoon een pak gekocht en soms kreeg hij (heel speciaal) een bakje ‘chippies’… wat niet weet wat niet deert :wink:

nu eet hij gewone chips hoor :mrgreen:

Bij de eerste twee jaar, op haar verjaardag hapte ze lekker van de nibb-its. Dat is heel lang de enige chips geweest die ze heel af en toe kreeg.

Bij de tweede is het een ander verhaal, dan ontkom je er bijna niet aan dat die eerder krijgt. Dus tsja…bij J was het met 1,5 jaar geloof ik.

Op verjaardagen en feestjes doet ze zich tegoed aan chips…ze is er niet weg te slaan. Ach…ik maak me er niet druk om.

Maar 1 jaar vind ik dan wel jong nog.

Haha Colle dat kreeg ik ook altijd :inlove: en Lenn ook als ie groter is :mrgreen:

Toen ze iets van 2 jaar was. Zolang ze er zelf niet om vraagt ga ik het haar ook niet aanbieden.

Ik zou het gewoon lekker bij een stukje worst en taart houden!

Het lijkt me wel moeilijk om het bij een tweede ook zo lang mogelijk uit te stellen omdat hij/zij het dan van een oudere broer/zus ziet.

Hier eet ze soms van de nibb-its en van die kaasflips.

Na zijn eerste jaar in ieder geval, tot 1 jaar heb ik Robin niks gegeven behalve, bv, groente- en fruithapjes.

Vanaf 1 ‘mogen’ ze alles, en vanaf toen hij hij weleens een chipje op.

Maar Robin is niet zo van de chipjes.

Hij is meer een zoetekauw.

Hij vraagt er nooit om, en ik denk dat als hij 3 keer in het jaar chips eet, het veel is.

Bij lente was ik heel streng in wat ze wel of niet mocht. Tot ze idd 2 werd, naar de psz ging, ze nibbits en pepernoten ontdekt.

Sinsdien krijgen ze soms op vrijdag om 17:00 weleens een “bekertje” nibbits, bij de televisie.

Zoals hier al eerder vermeld gaan bij een tweede je grenzen een beetje versoepelen, en vanaf een bepaalde leeftijd denk je dan, nou vooruit dan maar.

Lola lust btw al alle soorten ships, lente alleen nibbits.

zo heel af en toe krijgt ze nibbit chipjes… :oops:

Zodra hij het kon eten zeg maar. Maar met zijn eerste verjaardag at hij al gewone chips weg. Ben er heel makkelijk in.

Het grappige is, heb het nooit " verboden" en nu heeft hij er bijna geen behoefte aan. Heel in het begin vrat :oops: hij zich vol en nu heeft hij na een hapje genoeg of laat alles staan.

Hai,

Ook hier krijgt Jesse weleens nibbit chips en heel soms 1 of 2 stukjes van die kaaschippies. Vind ie heerlijk maar vraagt niet om meer hoor.

En het blijven uitzonderingen. Zo had ik laatst discussie met mijn moeder.

jesse kreeg een koekje (zo,n nijntje ding) bij drinken s middags. Als ie thuis is bij mij krijt hij tussen 15.00 en 18.00 alleen drinken anders eet ie niet warm. Mijn moeder had zoiets van nou dat moet toch kunnen en hij eet er heus wel om. Maar ik vind drinken en groente en fruit belangrijker dan tussendoortjes.

Groetjes

Senne krijgt geen chips, niet omdat het niet zou mogen van mij maar hij krijgt als we op verjaardagen zijn bijv. een stukje worst of kaas (of en en haha) en chips taalt hij niet naar, dus dat laten we mooi zo :mrgreen:

Op zondag mag tom eten/drinken wat hij wil.

Dus als dat chips is vind ik dat prima.

Door de week krijgt hij 1x per dag om 15 uur iets lekkers wat hij zelf mag kiezen. en soms zijn dat chips (klein bakje), soms een lollie of wat dan ook.

Hier zijn we mee begonnen toen hij ong. 1.5 was.

Daarvoor kreeg hij alleen yochurt snoepjes en verder niks.

Nootjes zou ik heel erg mee uitkijken zo jong!

Niet alleen vanwege allergie maar ook vanwege verslikken.

Joost is niet zo’n snoeperd. Als ie vraagt om chips dan mag ie dat van mij maar hij vraagt het praktisch nooit. ALs wij chips eten mag hij in elk geval best mee eten.

Hij kreeg het vanaf ong. 1,5 jaar ofzo.

leuk om jullie antwoorden te lezen. Ik denk dat wij er ook maar mee wachten. We waren sowieso al van plan om het niet te vaak te gaan geven.

En bij een eerste kan je het wel makkelijker voorkomen dan bij de tweede.

Dus voorlopig nog maar de gezonde verantwoorde tussendoortjes.

Ik was vrijdag jarig, en had voor Daniël en de andere kindjes ook een bakje nibb it, maar Daniël deelde ze allemaal uit, heeft er zelf misschien 2 gehad :inlove: