Vanaf wanneer zwemmen met je baby??

Hey meiden…



Vanaf hoeveel weken kun je eigenlijk je baby meenemen t water in?

Ik hoor wel eens 6wk, maar hoor ook vaker pas na 3mnd.



Wij willen nl binnenkort een weekendje center-parcs doen en vroeg me dat af want lijkt me wel lekker om Odin mee te nemen in t zwembad…

en dan t pierebadje in.

Als je nou naar babyzwemmen had gevraagd (daarbij word het water verwarmd tot 37 graden) had ik gezegd ná de eerste inenting maar je hebt het over een gewoon zwembad :?

Dat is nog véél te koud voor je kleintje meis :-* (pierenbadje is ook te koud, heb je binnen twee minuten een blauwe baby)

als het een cp is met een goed verwarmt pierebadje kan het na de 1e entingen. maar meestal is het vrij fris… maar ze mogen dus zwemmen na de 1e entingen.



al zijn daar de meningen ook over verdeelt… hoor ook wel eens dat het gelijk mag zeg maar.

Moet eerlijk zeggen dat het water bij babyzwemmen echt niet zoveel warmer is dan met het gewone zwemmen (in het pierenbadje he). Wij zijn begonnen toen Nianne 10 weken ofzo was, eerste keren maar een 10 minuutjes ivm de temperatuur en zo langzaam uitbouwen.

Veel plezier !

@marijke79 wrote:

als het een cp is met een goed verwarmt pierebadje kan het na de 1e entingen. maar meestal is het vrij fris… maar ze mogen dus zwemmen na de 1e entingen.



al zijn daar de meningen ook over verdeelt… hoor ook wel eens dat het gelijk mag zeg maar.




Handig voor de moeders die niet of later laten inenten :lol:

En wie beslist wat wel en niet mag?! Ze kunnen hoogstens iets adviseren, wat je er dan vervolgens mee doet is eigen verantwoordelijkheid :wink:

He Natas: ik had het nagevraagd op het cb, Milan mocht evt. wel even mee in het warme water het grote bad werd ivm de temp nog even afgeraden.

Hij mocht dus al ook al had hij de eerste prikken nog niet gehad maar zij zei als hij maar 8 weken is geweest.

Bubbelbad wordt wel afgeraden ivm veel bacteriën.

Maar we zijn dus geweest in CP maar toch maar niet wezen zwemmen :lol: vond hem toch nog iets te klein.

hey thnxx voor de antwoorden :slight_smile:



in een normaal zwembad zou ik er ook nog lang niet aan denken,

maar cp is tropisch dus lekker warm water…

hmm anders gaat ie maar mee naar binnen en dan helaas niet t water in :mrgreen:

grt natascha