Tja, de titel zegt het eigenlijk al, maar vanaf wanneer mag je nou weer beginnen met sporten na je bevalling?
Ik dacht dat hier 6 weken voor stond, maar ik weet het niet meer goed eigenlijk…
Het is nu bijna 4 weken geleden en ik kan niet wachten om te beginnen eigenlijk :roll:
Wil weer gaan beginnen met hardlopen…
zit me zo te iriteren aan mn flubber hangbuikje :oops:
Hardlopen zou ik nog niet doen. Ik zou me inschrijven op een fitness school en daar een eigen plan volgen tot mijn lichaam weer sterk genoeg is.
Ik had BI, dus ik kon zeker niet na 4 weken alweer sporten, lopen ging al moeilijk genoeg. Maar toch ging ik vaak een blokje om, al was het maar een kwartiertje. Later kon ik via de fysiotherapeut een soort fysio-fitness volgend; begeleidt door een fysio bewegen. Maar mijn lichaam deed daar toen nog veel te veel pijn voor.
Dus kijk wat je lichaam aan kan.
Daarbij zal het flubberbuikje heel waarschijnlijk nooit volledig meer weggaan. Dat is je bedanktje voor het zwanger zijn :lol: Hoewel sommigen geluk hebben natuurlijk. Hardlopen werkt dan ook minder denk ik… Denk dat je eerder moet denken aan buikspieroefeningen. (die mogen nu nog niet geloof ik… vraag je fysio!)
En in de tussentijd dat buikje toch maar liefhebben, het heeft toch je kindje 9 maanden gedragen :inlove:
na 6 weken mag je idd weer sporten.
Na 6 weken mag je weer op gaan bouwen. Ik volg zelf een cursus bij de fysio, om alle fijne spiertjes weer onder controle te krijgen, en je word echt bewust van wat je lichaam nou precies doet bij bepaalde oefeningen :thumbup: Ik doe dit als voorbereiding op het hardlopen waar ik na deze cursus mee start.
Het enige waar je dacht ik wat voorzichtig mee moet zijn is te krachtige buikspier oefeningen vanwege het risico op verzakking…maar zelf lichte aanspanningen mochten volgens mij wel…
Je kan altijd kijken of je naast het hardlopen eensoort babywalk kan doen…of na-zwangere…mij lijkt het niets,maar het kan wel handig zijn als je precies wilt weten wat je allemaal kan en mag doen…
(babystep of babywalk is volgens mij sporten met je kind erbij…ofwel in de wagen ofwel dichtbij je). Handig als je geen opvang hebt…
na 6 wkeen mag je weer sporten, maar ik heb wel eens gelzen dat je de eerste maanden nog geen sporten moet gaan doen waarbij je moet springen enzo (en hardlopen lijkt me ook niet dan) want dat zouden je bekkenbodemspieren nog niet aankunnen, die zouden daar nog te slap voor zijn. Weet niet meer waar ik het gelezen had, geloof ik het boekje van de zwangerschapsgym.
Ik dacht idd ook na 6 weken. Voor die tijd moet je nog voorzichtig zijn met je buikspieren. Je kunt er namelijk een diastase aan overhouden.
Ik zou echt wachten tot de 6 weken.
Ik voelde me super na de bevalling en na 3 lange weken wachten ben ik weer begonnen. Gevolg: na 7 maanden kon ik pas weer sporten, want van 3x sporten had ik mijn bekken verpest.
Echt niet doen dus, hoe goed je je ook voelt.
Ik luister voortaan naar adviezen ipv eigenwijs te zijn.