hallo,
ik vroeg me zo af,als je nu als koppel onbeschermd de liefde bedrijft, wat gebeurd er dan als je niks van anticonceptie gebruikt? beginnen die zaadcelletjes direct naar de eicel te zwemmen of moet je wachten tot je eisprong en begint dan pas alles? Ik heb al op het net gezocht maar vind niet direct een proces.
Hoop dat dit geen domme vraag was? :shifty:
De zaadcellen beginnen meteen in aan een reis op zoek naar je eitje. Indien je gaat vrijen op het moment dat je de eisprong hebt, ben je vaak al te laat. Zaadcellen blijven ongeveer 48-72 uur in je lichaam in leven. Dus om de dag vrijen is voldoende.
Klik anders eens op dit bericht. Daar vind je heel veel info over hoe of wat.
Mocht je websites willen hebben waar je meer kan vinden mag je me altijd pb’en. Maar via google kom je vaak ook al een eind.
haha :mrgreen: misschien vragen aan je zoontje hoe het ging.
Voor de rest sluit ik me aan bij bovengenoemde info. Er zijn wel sites te vinden met ook mooie foto’s toen wij begonnen heb ik gewoon het een en ander gegoogeld en toen vond ik hele mooie verhalen met foto’s.
succes met uitvogelen, en het is geen gekke vraag hoor want ik had ook geen flauw benul van hoe of wat. :oops:
als ik het dus goed voorheb, gebeuren er pas dingen als de eisprong komt of niet?
Als je rond je eisprong zit, gaat je baarmoedermond open en kunnen de zaadcellen naarbinnen.
Maar enkele dagen voor de eisprong verandert de situatie in de baarmoederhals (Afbeelding 4). Het slijm gaat meer water bevatten, wordt vloeibaar, neemt duidelijk in hoeveelheid toe en wordt nu juist een ‘bodyguard’ voor de zaadcellen. De baarmoedermond gaat 24 tot 48 uur voor de eisprong open, en het mucus maakt de omgeving basisch: veilig voor de zaadcellen. Het slijm lijkt de zaadcellen zelfs naar binnen te zuigen. Samentrekkingen in het baarmoedergebied duwen het sperma verder omhoog, de baarmoederhals en baarmoeder in. Cerviaal slijm bevat suikers, zouten en eiwitbestanddelen waarmee het de zaadcellen die in de plooien van cervicaal slijm of cervicale crypten twee tot acht dagen in leven kan houden.
Komt van de site http://www.vruchtbaarheid.org. Daar staat echt alles heel duidelijk + plaatje ed. Kijk even onder "Het Lichaam".
hallo
bedankt voor de website, hier vind ik al veel terug! :thumbup: