Ik weet niet meer zo wanneer je speen nr 2 gaat gebruiken.
Wij hebben uiteraard speen nr 1 erop, maar madammeke doet bijkans 40 minuten over 90cc… :roll: Word er een beetje simpel van eigelijk.
Ze lijkt het een enorm gedoe te vinden om te drinken en neemt steeds 3 slokjes om dan weer te stoppen… dan ademt ze eerst weer rustig en dan drinkt ze weer 3 slokjes.
Ik heb het idee dat het haar dus teveel energie kost om uit 1 te drinken en overwoog of nr 2 beter zou zijn.
Uitproberen of is dat echt nog te vroeg? :think:
Ik zou het gewoon proberen. Kijken hoe het gaat.
Ik dacht eigelijk vanaf 1 maand :think: . Staat het niet op verpakking? Anders gewoon proberen als ze zich niet verslikt en ook niet spuugt gaat het goed toch :thumbup: .
Wij zijn met 3 weken overgestapt met dezelfde reden als jij, het duurde echt veeeel te lang…
Met speen 2, zat ze netjes op 15 a 20 minuutjes :thumbup:
Nou ik zou het inderdaad ook gewoon proberen!
Je merkt het snel genoeg als het te snel voor haar gaat.
Ik ga het idd proberen want ik begin redelijk wanhopig te worden nu…
Ze heeft gisteren eigelijk steeds met veeeel pijn en moeite 60 cc gedronken… dat is dus een halve fles van waar ze op zat.
Dan is ze zo bekaf dat ze zelfs boert in haar slaap… ze ronkt overal doorheen. En kom dan om de 2 uur zo ongeveer.
Wat ik ook doe, meer krijg ik er dan niet in.
Met gevolg dat mijn slaap ook ver te zoeken is.
voorheen was het 18.00 uur. 22.00 uur, 3 uur en 7.30… kon je aardige rukjes maken.
Maar nu is het dus 18.00 uur, 20.30 uur, 23.00 of met een beetje mazzel 23.30 en dan zit je dus steeds 30 tot 50 minuten afhankelijk van madammeke…
En dan komt ze om 3 uur en om 6 uur weer. met daar tussenin dus nog 40 minuten om te voeden.
Ik slaap dus maar amper 5 uurtjes en moet gewoon de hele dag de kids de dag door zien te loodsen, boodschappen doen, huishouden draaiende houden.
Dat begint me echt te nekken nu.
Heb vanmorgen met de moed der wanhoop een oude fles van Mies uit de kast getrokken, dat is een da eigen merk look a like van avent en daar zat een speen 1 op, maar wel met een groter gaatje (zou dus ook 2 kunnen zijn, maar dat valt nergens te zien) en toen heb ik er zowaar na veel geemmer 90 in gekregen en nu slaapt ze dan weer.
Maar ga toch maar eens een speen 2 proberen want dit is ook niks…
katie deed half uur over met 150cc… Toen n2 gehaald en daar drinkt ze niet langer dan 10 minuten over. Tis een hele opluchting want ze raakte bekaf door en viel vaak wel in slaap.
Dus ik zeg doen :thumbup: :mrgreen:
Nou… heb spenen nr 2 gehaald en ook nog een heel andere fles… de s fles van difrax.
Speen nr 2 erop van Nuby schoot niks op… ja het gaat sneller, maar nou verslikt ze zich steeds, gaat hoesten en na 3 x verslikken wilde ze ook niks meer.
Maar met die s fles is het nu zonet heeeel goed gegaan… ze heeft de fles in ongeveer 17 minuten leeg gedronken, deed een boer en klaar.
Dus ik hoop dat we hiermee de oplossing hebben
bij de s fles van difrax is de opening met een s speen
zowiezo al veel groter als de 1 speen van bv avent
hopelijk heb je de oplossing gevonden nu!
Maar met die s fles is het nu zonet heeeel goed gegaan.. ze heeft de fles in ongeveer 17 minuten leeg gedronken, deed een boer en klaar.
Dus ik hoop dat we hiermee de oplossing hebben
hoi Cell,
een etmaal verder intussen....
en...is dit de oplossing ?
ik hoop het zo voor je, meis !
liefs
Gerda
Tot op heden wel… vind het wel lastig want sinds ze dus die s fles gebruikt, drinkt ze wel haar fles leeg binnen 15 a 20 minuten, maar ze spuugt nu wel meer.
Gisteren kwam er met een boer gewoon weer een hele golf uit.
Dus even kijken of we daar nog een weg in kunnen vinden door tussentijds een boer te doen, want anders gaat dit dus voor haar juist weer te heftig.
Met dit soort dingetjes kan ik de meiden die roepen dat flesvoeding een getut van niks weer geen ongelijk geven :lol:
T is effe zoeken naar de juiste modus… maar zal wel goed komen. :thumbup:
Riley had eerst advent fles, daar dronk hij langzaam van (was zo een uur verder, inderdaad met +/- 90cc), daarna naar S-fles (de smalle) van difrax gegaan… spugen :shock: , het ging sneller, maar schijnbaar te snel. Sindsdien dronk Riley uit de fles van kruidvat (ala 2 euro)
Had je nou ook nummer 1 gebruikt bij de s fles?
Ja, de s fles gewoon met de speen maat S… ik zag direct al wel dat het gaatje bij M echt weer beduidend groter is.
het gaat nu echt beter, maar ik moet haar echt rond de helft van de voeding laten stoppen, laten boeren en dan verder drinken anders golft alles er dus uit.
En ik vind die S fles een kaauuteee ding zeg… zitten gaatjes in de bodem die worden afgedekt door een ventiel.
De gebruiksaanwijzing zegt dat je de bodem een slag los moet draaien voor een goede beluchting… maar dan moet je dus niet vergeten die weer aan te draaien als je halverwege stopt anders lekt het ding…
Of je moet niet vergeten hem los te draaien anders zuigt ze de fles vacuum en knalt zo " pop" dat ventiel eruit…
Vind het nogal een fles met gebruiksaanwijzing zeg maar.
Hier hadden we bij Mies eerst tomme tippee en toen hij na 4 maanden pap begon te drinken, had tommee tippee toentertijd nog geen papspenen. Toen heb ik dus avent lookalike flessen van da eigen merk en etos gekocht, idd a 3 euro per stuk en die hebben we dus nog.
Maar als dit geklier blijft dan ga ik gewoon reguliere smalle flessen kopen bij de da ofzo want hoewel ze hier goed uit drinkt, is het nu al 3 x kledderzooi geworden door dat gerommel met dat ventielbodem ding… :roll:
Doe vast iets fout, maar difrax flessen zijn niet Cell-proof :shifty: :oops:
cell, in dat ventiel zit in het midden een stukje die je even open moet drukken dan zie je een inkeping zitten, bij sommige is deze nog niet open
en dan zuigt die vacuum
en ik draaide de onderkant nooit zo los dat ze gingen lekker als je hem weer opdraaid, volgens mij hoeft dat ook niet, alleen niet te vast draaien!
ik herken het spugen wel dat deed lynn ook, altijd een golfje terug
omdat hij eigenlijk net iets te snel gaat
Je bedoelt dat uitstekende rechthoekige dingetje in het midden van dat ventiel zelf?
Ik heb er nu ingeknepen, het lijkt open te zijn… zou dat dan eerder niet zo zijn geweest… :think:
We gaan het meemaken.
Ze drinkt er opzich wel fijn uit, ze heeft een klein mondje en grote speen flessen zoals avent en zo daar lekt ze dus echt ontzettend mee.
Ik heb dus ook de smalle s fles… niet de brede hals.
T moet wel lekkerder gaan met dat ventiel anders durf ik die fles morgen niet aan oma mee te geven… dat word anders helemaal niets :mrgreen:
Ohw… Dus het was meer voor de ontluchting? Ik dacht om lekage tegen te gaan :think: Naja, nooit gedaan in ieder geval en nooit iets raars gemerkt aan katie tijdens/na de fles!
Speen is idd groot maar het gaatje is wel kleinste. Maat s idd. Gaat vanzelf wel goedkomen.
cell, idd dat rechthoekige dingetje
dit staat op de difraxsite
Mijn S-fles zuigt vacuüm terwijl dat niet zou moeten gebeuren, hoe komt dat?
Als de speen toch vacuüm zuigt of het ventiel schiet los, wijst dit op een niet goed functionerend siliconen ventiel dat in de bodem ligt.
Komt er geen lucht via het ventiel aan de achterkant naar binnen?
Controleer of het gaatje in het ventiel goed open is en verruim dit eventueel wat door er met een cocktailprikker heen en weer in te bewegen.
In de meeste gevallen is het wat soepeler maken van dit gaatje al afdoende om de fles goed te laten werken.
Gelukt!
Het was dus idd kwestie van soepeler maken van dat ventielgaatje…
Het gaat nu perfect, hoef hem nu zelfs niet los te draaien :thumbup:
Heb dus een extra s fles gekocht (had er maar 1 om te proberen, maar die gaat dus het beste) en vandaag ook meegegeven aan oma en ook daar is het prima gegaan…
Suus drinkt er super uit en alles op he! :inlove:
Thx… dat was dus de beste tip ever :dance:
Is ie toch meer Cell proof dan ik dacht :mrgreen:
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
super dat het zo goed gaat!!!