Wanneer mogen kindjes rijstemelk en sojamelk (uit de natuurwinkel) drinken (bij de lunch). Ik geef liever geen koeienmelk vanwege de inmiddels bekende nadelen hiervan, maar zou wel eens willen afwisselen behalve rooibosthee/versgeperste smoothy.
Verder krijgt ze nog bv, maar dat wil ik overdag dus een beetje minder gaan geven.
Ik las op de verpakking in de natuurwinkel dat aan de rijstemelk ook wat zonnebloemolie toegevoegd is.
rijstemelk is bijna niet allergeen, zou ik dus nu al durven geven
soya kan allergeen zijn…dus zou ik even een paar maanden mee wachten.
tom kreeg ook wel (witte) druivensap met veeeeel water verdund, wortelsap verdund en ananassap verdund.
maar ik kijk niet zo op genoeg zuivel :oops: omdat ie idd nog de borst krijgt.
@Guusje wrote:
maar ik kijk niet zo op genoeg zuivel :oops: omdat ie idd nog de borst krijgt.
Ja dat heb ik ook hoor, wil ook nog langg borstvoeding blijven geven :thumbup:
Maar sojamelk en rijstemelk valt toch niet onder zuivel??
Overigens wil ik juist geen fruitsapjes, behalve die smoothy af en toe geven omdat ik niet wil dat ze went aan zoete drankjes, maar gewoon water gaat drinken.
Ga morgen maar eens een pak rijstemelk kopen, kijken of ze het lekker vindt.
(mevrouw wil overigens heel eigenwijs alleen uit de gewone beker drinken, tuitbeker moet ze niets van hebben want dat is natuurlijk geen (.) :roll: Naja, blijven proberen, we hebben tenslotte ook veel overtuigingskracht moeten gebruiken om haar aan de fles te krijgen :mrgreen: (In papa’s grolschflesje is ze trouwens wel geinteresseerd… :think: ).
meneer blieft geen water :roll: gaat ie kokhalsen en keihard hoesten :roll: :eh:
toen ik na maanden er wat sap bij deed ( echt minimaal dus) was zijn reactie stukken minder heftig.
of soyamelk en rijstemelk onder zuivel vallen…geeeeeen idee :oops:
Zuivel moet denk ik van dierlijke afkomst zijn, en soya en rijst zijn dat niet
Moet ook eerlijk zeggen dat ik in die hitte van april/mei ook een flesje met van dat Olvarit drinken meenam onderweg opdat ze dan maar wat extra vocht binnenkreeg. Het viel me erg mee hoe zoet het was (bijna helemaal niet), maar dat dronk ze wel achter elkaar leeg… :roll: :naughty: :mrgreen:
:lol:
heeeeel herkenbaar
soja moet je ook mee oppassen.
Zaten volgens mij ook nogal wat nadelen aan.
En volgens mij lijken de eiwitten in sojamelk op die van koemelk, dus kan het lichaam daar hetzelfde op reageren (vandaar dat je dat niet zo maar als vervanger kunt nemen bij een dieet).
Rijstemelk weet ik eigenlijk niet… Misschien kun je dat vragen op het bijvoedingsforum? (even kijken op http://www.borstvoeding.com, ik mag vast niet de directe link naar een ander forum plaatsen…)
Soja is inderdaad kan een sterk allergeen zijn. Vandaar dat het wordt aangeraden hier pas na de 9 maanden mee te beginnen (indien van toepassing). Dit weet ik van de dietiste omdat Noah geen melkproducten mag…Rijstemelk, heb ik eigenlijk geen idee, maar is net als rijstebloem geen sterk allergeen en mag vrij snel worden gegeven.