Haihai…
Ik heb een kleine van bijna 3 mnd (2 april).
Slaapt sinds 2,5 week netjes de nacht door…
Dus zit nu ook op 4 flessen van 180cc per 24 uur…
Mijn omgeving zegt, dat ik met 4 flessen bijvoedingmoet gaan geven.
CB heb ik nog niet te pakken gekregen…
Wat denken jullie hiervan?
En hoe jong was jullie kleine toen hij/zij bijvoeding kreeg?
Alvast bedankt voor de reacties…
Grt bri
Ik persoonlijk zou wachten tot die kleine 6 maanden is. Heb ik zelf ook gedaan. Ik merk ook dat Jasper nu pas echt andere smaken dan melk wardeerd, maar ja elk kind is anders he
Lieve bri…
Het cb zal waarschijnijk zeggen dat de omgeving kletst(ik ken ze daar)… Nog niet aan bijvoeding beginnen hoor!! Daar is je kindje nog veel te jong voor… Loop anders (ik meen donderdag) ff het inloopspreekuur binnen, laat even wegen en vraag dan gelijk aan Irene wat normaal is… (en doe haar de groetjes van me )
Meis, bijvoeding mag en kan pas op zijn vroegst met vier maanden, maar bij voorkeur pas tegen de 6 maanden… dus ga lekker gewoon zo door!!
Thnx voor de reacties…
Enne marieke…
Het inloopspreekuur is vrijdag, das nou net de eerste dag dat ik weer moet werken.
Maarre ik ga volgende week wel ff… dan ben ik vrij…
En zal het aan Irene vragen en haar de grt doen…
Nogmaals bedankt…
:-*
@mv2kids wrote:
Lieve bri…
Het cb zal waarschijnijk zeggen dat de omgeving kletst(ik ken ze daar)… Nog niet aan bijvoeding beginnen hoor!! Daar is je kindje nog veel te jong voor… Loop anders (ik meen donderdag) ff het inloopspreekuur binnen, laat even wegen en vraag dan gelijk aan Irene wat normaal is… (en doe haar de groetjes van me )
Meis, bijvoeding mag en kan pas op zijn vroegst met vier maanden, maar bij voorkeur pas tegen de 6 maanden… dus ga lekker gewoon zo door!!
Dit hoeft dus niet zo te zijn.
Mijn kleine is dus ook net 3 maandjes geweest, zit al weer bijna 3weken op 4 flessen van 210 en hier op het CB vertelde ze mij dat ik al mag proberen een fruithapje te geven. Geen heel potje, maar een paar hapjes.
Overigens doe ik dit niet, maar ze heeft wel al op een stukje banaan lopen sabbelen.
ja, daarom zette ik er dus achter dat ik ze daar kende omdat ik zelf bij dat cb heb gelopen… ik weet wat hun instelling en visie is!!
ik zou pas bijvoeden als je kleintje er zelf om vraagt… waarom forceren, zolang de melk voldoende tevreden stelt, zou ik het lekker zo laten…
bijvoeden voor de 6 maanden kan problemen opleveren…
3 maanden en bijvoeden :shock: vraag CB dan hoor. Regel wat zij MOETEN aanhouden is op zijn vroegst 4 maanden, en liever bij 6 maanden.
Tegenwoordig is het advies om pas vanaf 6 maanden met bijvoeding te beginnen. De eerste 6 maanden groeit je kindje op borst- of flesvoeding. Het is dus ook niet de bedoeling dat je hierop ga minderen. Je moet 800 a 1000 ml flesvoeding per dag geven.
Normaal adviseren ze pas om naar 4 flessen te gaan als hij/zij 4 maanden is of meer dan 7 kilo weegt.
Ik denk dus dat het zelfs beter is om gewoon 5 flessen per dag te geven. Mijn zoontje sliep ook al vrij snel de nacht door, maar heeft tot 5 maanden gewoon 5 flessen per dag gekregen, vaak rond 08.00-12.00-15.30-19.00-22.30 uur.
Als je het idee hebt dat je kindje er echt aan toe is of als je kindje niet goed groeit, dan kun je iets eerder beginnen met bijvoeding. Dan is 4 maanden toch wel het minimum. Op de verpakkingen van allerlei soorten bijvoeding is 4 maanden ook de minimale leeftijd.
@marijke79 wrote:
3 maanden en bijvoeden :shock: vraag CB dan hoor. Regel wat zij MOETEN aanhouden is op zijn vroegst 4 maanden, en liever bij 6 maanden.idd 3 maanden is wel erg vroeg om met bijvoeding te starten en al helemaal met fruit.
Pepijn heeft het van zijn 4 tot 6 maanden prima gedaan op 4 flessen van 180 cc water met 6 scheppen poeder en heeft niet “gevraagd” om meer voeding. Dit willen we nu bij Merlijn ook weer gaan doen.
hier zit linds op 5keer 180 en ga volgende week naar 4 keer 210 en ga dan ook bij voeden en idd een paar hapjes geen potje
cb geeft hierook het advies …
ze zeggen ook zolang jij niet een heel potje erin proptmoet dat kunnen er zijn nu eenmaal kids die de fles niet meer willen of afwiseling willen kan ook met 3 mnd
mijn oudtste was met 6 maanden van de fles voeding af en af alles mee en dronk gewone melk … cb zei ook beter dit dan gefrutreerd fels geven en uitspugen en afvalles als resultaat
gewoon je gevoel volgens en niks forseren
ik zou gewoon het CB bellen…