vanaf wanneer melk uit beker en koud?

Tot wanneer ga ik door met de melk warm geven? Als ik na een jaar over ga op gewone melk ; geef ik hem deze dan koud ? In een flesje of beker?

Heb je het dan over de (pap) flessen e.d ? Of bedoel je dan de melk bij de boterham ? Die kun je gewoon koud geven toch…in een tuitbeker, of rietjesbeker oid.

Eva krijgt alleen nog een warme papfles maar voor de rest nooit opgewarmde melk of het moet al in de thee zijn.

Ik bedoel de opvolgmelk. Deze moet je toch warm klaarmaken? Het lijkt me nl niet lekker om deze warm uit een beker te drinken en er werd me net op het cb gezegd dat ik nu echt eens over moest gaan stappen op drinken uit een beker. Tot nu toe drinkt Joost nl alleen uit een flesje.

Ja, indien je opvolgmelkpoeder gebruikt moet je deze idd wel warm maken.

Wij hebben de Nutrilon2 tot 1 jaar gebruikt. Tegenwoordig staat op de verpakking dat het tot 10 maanden is maar wij vonden dat onzin omdat dat “ineens” veranderde, dat was pure strategie naar ons inziens.



Toen Eva 1 jaar werd hebben we gewoon (koe)melk uit de supermarkt gebruikt. Wel volle melk hoor ! En dan 5 druppels vitamine D erbij op een dag.

Toen kreeg ze nog 2 warme melkflessen met wat pap erdoor, 'sochtends en 's avonds. Tegenwoordig alleen 's avonds nog omdat ze het lekker vindt en bovendien geen dikke eter is.



Beetje helder zo ? :smiley:

Ja best helder zo dank je Karin :wink:

Ik gebruik Nutrilon Omneo 2 voor Joost en daar staat op van 6 - 18 maanden dus ik vroeg me al af of ik nu wel of niet over zou gaan op gewone melk met 1 jaar… :think:

Drinkt Eva de melk al uit een gewone beker?

Anne lust geen koude melk, dus hier nog steeds warm en uit een gewone beker of tuitbeker met grote open tuit.

Nee, ik zou als ik jou was zeker nog niet overstappen op gewone melk, pas als Joost een kaar is geweest. Je zou het wel eens tussendoor kunnen aanbieden in een tuitbeker zodat hij went aan de smaak, maar dan geen hele grote bekers hoor !



Eva drinkt haar papfles 's avonds nog lekker uit een fles, is ook binnen een paar tellen op hoor (200ml + pap)

Verder krijgt ze haar melk met thee uit een gewone beker met een rietje of uit een rietjes beker.

We helpen nog steeds bij het drinken uit een gewone beker omdat ze het altijd voor de lol uit haar mond laten lopen (jaaa heeeel grappig :? ) of ze gaat nog steeds handen wassen in de beker :?



Maar drinken met een rietje gaat als een trein dus dat houden we er voorlopig nog even in.

Bovendien deed Eva dat ook al heel vroeg hoor, tuitbekers waren niet aan haar besteed. Ze dronk al met een rietje toen ze een maand of 8 was…

@Karin2 wrote:

We helpen nog steeds bij het drinken uit een gewone beker omdat ze het altijd voor de lol uit haar mond laten lopen (jaaa heeeel grappig :? ) of ze gaat nog steeds handen wassen in de beker :?




:lol: Hier is schudden met de beker zwaar favoriet. Wij gebruiken een tuitbeker zonder anti-lek, maar ik wil ook een rietjesbeker gaan gebruiken.



Zou het voor Joost niet te zwaar zijn om ineens over te stappen? Omneo was toch tegen spugen en zo? Wat de anderen hier ook zeggen zou ik doen: eerst maar voorzichtig tussendoor wat gewone melk proberen.



Ruben krijgt wel koude (op kamertemperatuur) koemelk, maar dat komt omdat hij warme vloeistoffen weigert te drinken :roll: .



Groetjes Stephanie

Nerine eheft nooit warme melk gelust, als baby zijnde al niet. Dus het hoeft niet altijd opgewramd. Wij hebebnd e wteeling ook aangeleerd om melk op kamertemp te drinken…is wel zo makkelijk als je een keertje onderweg bent en niet op kan warmen.



Maar Nerine lust nog steeds geen warm drinken of soep oid. Heel af en toe wil ze een beetje soep met een broodje om te dopen, maar dat is sporadisch hoor.

Wat een raar kind heb jij Kerstin :wink:



De opvolg melk van Bas (Friso 3 momenteel) kan je ook koud drinken. En als ik het me goed herinner kan de opvolgmelk 2 ook al koud drinken. Ik geef Bas geen koemelk. Wel ander drinken. Bas drinkt vanaf net aan een jaar uit een beker. geknaai eerst maar hij vind het erg leuk en kan het nu met anderhalf ruim echt supergoed! Ik heb het spelenderwijs aangeleerd

huh… :oops: sil lust geen melk niet warm en niet koud dus hij kreeg direct maar yogidrink… :oops: :oops:

Hoi,



Ik ben een week voor Brents 1ste verjaardag gaan oefenen met gewone melk. Dit gaf ik koud en hij vindt het heerlijk! Hij krijgt nu 2 x per dag peutermelk en 1 x per dag gewone melk. Hij drinkt de melk nog uit een flesje (en liefst wilt hij dat papa of mama fles vasthoudt, tja tis een luilakje :oops: ) Dus in totaal zo’n 450 ml melk en daarnaast drinkt hij nog water of diksap (100-250 ml) uit een tuitbeker



Groetjes Bambi

Zo zie je maar, iedereen doet het weer anders :smiley:

Gewoon uitproberen dus !