Luna neemt vaak een kleurplaat mee van de psz die ze daar dan hebben gekleurd :inlove:
maar het is nog meer krassen wat ze doet ipv “echt” inkleuren
vanaf wanneer gaan ze wat netter kleuren?
ik ben nu huis ook al begonnen met kleuren maar ze houdt die potloden ook niet echt goed vast :?
als ik het voor doe gaat dat 5 seconde goed om hem vervolgens weer gewoon in de vuist vast te houden :lol:
jens had pas op een kleurplaat een deur echt helemaal netjes paars gekleurd.
hij is dan heel precies, een paar streepjes er buiten maar verder helemaal goed. :shock: ’
m’n man dacht dat ik het had gekleurd.
maar daarna ging Jens dus verder met z’n al oude gekras over de hele pagina
ben inderdaad wel benieuwd wanneer ze dat een beetje kunnen
Kes doet dat pas sinds een paar weken (en niet eens heel netjes). Hij wordt volgende maand 4 jaar. Indy kon dat al veel eerder (rond haar derde meen ik).
Lienke is er sinds kort al mee begonnen om netjes in te kleuren.
Niet dat het altijd lukt hoor . Volgens mij is Lienke wel erg vroeg hiermee, maar haar fijne motoriek ontwikkelde vanaf haar geboorte al sneller dan de grove motoriek.
Groetjes Renate
Laura kan het heel goed… of misschien moet ik zeggen, kon het heel goed.
Zo rond haar derde kleurde ze echt heel netjes, maar de laatste tijd is ze weer alleen aan het krassen. Net alsof ze het kunstje even heeft laten zien, en er nu weer genoeg van heeft.
Komt hopelijk wel weer als ze naar school gaat en ziet hoe andere kinderen kleuren.
volgens mij verschilt dat enorm per kind.
Lara heeft de potloden nooit in haar vuist gehouden, maar vanaf het begin al op de ‘grote mensen manier’. Dan is het makkelijker kleuren natuurlijk 8) . Ze kan goed inkleuren vanaf dat ze ongeveer twee was. Ze heeft wel een voorkeur voor piepkleine vakjes. Als ze de kleine vakjes vol heeft, houdt ze ermee op, dus die kleurplaten van haar blijven vaak voor 75% wit :mrgreen: .
Tessa kan er geen bal van :mrgreen: . Al houdt ook zij de stiften / krijtjes niet in haar knuistje, maar tussen haar vingers. Kwestie van voorkeur. Ik denk niet dat je het echt kunt af- of aanleren. Ik heb in het begin wel geprobeerd om Lara te leren het potlood in haar vuist te houden, omdat ik dacht dat dat makkelijker zou zijn voor haar. Maar dat vond ze gewoon niks.
Ooh echt kan ze dat nog niet ,nou onmiddelijk naar het bureautje hoor , nee dat moeten ze met 2,5 zeker kunnen want anders kan ze straks niet mee op de basisschool
:mrgreen: :-* ik denk ieder kind voor zich en als ik eerlijk moet zijn, ik kan het nog niet zo goed :oops:
Ik geloof wel dat er wetenschappelijke onderzoeken zijn waaruit blijkt dat er iets is met IQ in relatie tot goed tekenen en goed kleuren maar heb dat nu even niet voor handen.
natas
Ik denk dat het ook verschilt met meisjes of jongens.
Mijn meiden gingen naar bed met de pen en stonden er mee op, dus konden ook rond hun 2e jaar heel leuk tekenen en kleuren. Heel gedetaiileerd, maar hield niet van inkleuren.
IQ zit met die twee ook erg goed, vooral de middelste.
De jongste een jongen kan nu sinds kort een dikke stift goed vasthouden en ik probeer hem aan te leren dat ie zn elleboog op tafel moet houden, nu lukt het om grote vakken in te kleuren. Hij is 3,5
@natas1 wrote:
Ooh echt kan ze dat nog niet ,nou onmiddelijk naar het bureautje hoor , nee dat moeten ze met 2,5 zeker kunnen want anders kan ze straks niet mee op de basisschool
:mrgreen: :-* ik denk ieder kind voor zich en als ik eerlijk moet zijn, ik kan het nog niet zo goed :oops:
Ik geloof wel dat er wetenschappelijke onderzoeken zijn waaruit blijkt dat er iets is met IQ in relatie tot goed tekenen en goed kleuren maar heb dat nu even niet voor handen.
natas
:lol: :lol: ja he dacht ook al gauw rennen naar cb
maar goed verschilt dus heel erg per kind
kijk ze hoeft niet perfect in te kleuren hoor van mij maar nu kan ik net zo goed een blanco blaadje geven want ze krast echt het hele vel vol :lol:
krast ze nou bij bijvoorbeeld het haar met 1 kleur en bij het gezicht met een andere kleur maar nee ze pakt een potlood en krast over de tekening en pakt een andere potlood en krast er weer doorheen enz enz :inlove: (heel kunstwerk dat wel :inlove: )
Hier nog zo’n lekkere krasser :mrgreen:
'k Kan me gewoon niet voorstellen dat Sebastiaan ooit “normaal” gaat kleuren :mrgreen:
kleuren is ook stom, welbeschouwd . Zelf tekenen is veel leuker. Lekker krassen. Of lekker rondjes maken. Of lekker iets anders doen. Het allerstomst zijn die kleurboeken met op de linkerpagina een voorbeeldplaat. Dan mag je dus echt he-le-maal niks meer zelf bedenken :wall: .
@Renate_Sch wrote:
Lienke is er sinds kort al mee begonnen om netjes in te kleuren.Same here. Wij zagen vorge week dat Hieke sterren op een kleurplaat had “ingekleurd” Ze had in de sterren krasjes gezet. Je kan het bijna geen kleuren noemen, maar het was heel bewust gedaan. Hieke is deze week 2 geworden.
Niet dat het altijd lukt hoor . Volgens mij is Lienke wel erg vroeg hiermee, maar haar fijne motoriek ontwikkelde vanaf haar geboorte al sneller dan de grove motoriek.
Mischa kleurt sinds een paar weken echt vrij netjes binnen de lijntjes.
Maar soms heeft hij een wilde bui en krast hij er nog even lekker op los. :lol:
@lena3 wrote:
kleuren is ook stom, welbeschouwd . Zelf tekenen is veel leuker. Lekker krassen. Of lekker rondjes maken. Of lekker iets anders doen. Het allerstomst zijn die kleurboeken met op de linkerpagina een voorbeeldplaat. Dan mag je dus echt he-le-maal niks meer zelf bedenken :wall: .
:lol: :lol: ja dat kan het ook zijn natuurlijk
Ik maak mijn kids allebei nu nog niet blij met een kleurboek.
Die pakken een heel groot wit vel en maken er een televisie van ofzo.
Anne doet al tijden van alles wat, ze kan prachtig inkleuren en heeft dr potloden etc al vanaf het begin goed vast. Maar op leeg papier zichzelf te buiten gaan is ook super. Vooral met verf en dan alle kleuren mengen is hier favouriet. En als ze zin heeft tekent ze (dat kan ze allang) komplete poppetjes met alles erop en eraan. Maar zoals al gezegd, ieder kind op zn eigen tempo en eigen manier. Een ander kind vind het super om te puzzelen, nou hier niet hoor.
Jolijn doet dat echt niet netjes hoor, maar ze kleurt wel waar iets staat :mrgreen:
maar zelf tekenen doet ze wel, het hele blad vol.
Hier sinds een paar weken echt bewust.
Ik moet wel zeggen dat mijn moeder haar had uitgelegd wat de bedoeling was van een kleurplaat en ineens vond ze het leuk! :mrgreen:
@mama van anne wrote:
Anne doet al tijden van alles wat, ze kan prachtig inkleuren en heeft dr potloden etc al vanaf het begin goed vast. Maar op leeg papier zichzelf te buiten gaan is ook super. Vooral met verf en dan alle kleuren mengen is hier favouriet. En als ze zin heeft tekent ze (dat kan ze allang) komplete poppetjes met alles erop en eraan. Maar zoals al gezegd, ieder kind op zn eigen tempo en eigen manier. Een ander kind vind het super om te puzzelen, nou hier niet hoor.
ja Luna is helemaal gek op puzzelen ja
leuke foto :inlove:
jinthe die kleurt sinds een paar maanden binnen de lijntjes en sinds kort echt bewust eerst de binnenkant vd lijntjes kleuren en dan de rest.