vanaf wanneer in slaapzakje?

Ons meisje is nu twee maanden, vanaf wanneer mogen ze eigenlijk in een slaapzak? Ik weet dat je dat in het begin niet mag doen omdat ze er dan door kunnen zakken zeg maar en zo kunnen stikken. Iemand een idee? :think:

Zodra je kindje erin past en jij t nodig vind.

Emma doorkruiste al snel haar hele bed en ben dus al snel op zoek gegaan naar een klein slaapzakje.

Als de gaten maar smal genoeg zijn dat ze er niet in kunnen.

Emma ligt al een aantal weken in een slaapzak en blijft nu ook beter op 1 plek liggen!

bij de hema heb je slaapzakjes in maat 50/56

hoi,

ilona is nu bijna 11 maanden en wij doen het pas sinds kort, zodat ze niet bloot ligt voetjes en niet met haar benen door de spijlen heen kan en vast komt te zitten.

ik dacht rondt de 7 a 8 maanden.

gr melanie.

@melanie wrote:

hoi,

ilona is nu bijna 11 maanden en wij doen het pas sinds kort, zodat ze niet bloot ligt voetjes en niet met haar benen door de spijlen heen kan en vast komt te zitten.

ik dacht rondt de 7 a 8 maanden.

Nee hoor, een passende slaapzak mag zelfs al vanaf de eerste dag :wink:

Maar dan woelen ze de deken nog niet van zich af en is het niet echt nodig.

wij hebben t ook gedaan zodra ons zoontje in maatje 50 paste van de slaapzak. En dan zonder deken. En bij koudere dagen altijd lange mouwen romper en een badstof of velours pyjama.

Milan lag al met 2 weken in een slaapzakje lekker warm en klein maatje (50/56) van de h&m.

mischa had ook al heeeeel snel een slaapzakje aan omdat hij overdwars boven in zijn bedje lag met een week of 3

Hier ook al vrij vlot een slaapzakje hoor… Ze ging zich afzetten en schoof dus steeds omhoog onder de dekens vandaan…

Maar idd een klein maatje…

Ik had de mijne destijds met TEssa gekocht bij de hans textiel… maar idd bij de Hema zag ik ze laatst ook…

Die van de prenatal beginnen bij 70 cm en zijn idd nog te groot…

Nure ligt nu sinds een week in een slaapzak.

Op dit moment in een hele dunne en anders in de combi-sleeper.

Ik overweeg het ook want hier ook een stevige trappert die zich makkelijk bloot trapt - maar ja omdat het boven bij ons momenteel niet echt afkoelt en best wel warm blijft het nog niet gekocht.

Maar het lijkt mij als het een passende maat is dat er geen enkel probleem is. Zou inderdaad niet een veel te grote nemen.

Hier ook al met nog geen 2 weken in een slaapzak. Hij trappelde zo hard met zijn beentjes dat hij elke keer bloot lag (en het was nog heel koud 's nachts dus werd hij huilend van de kou wakker!).

We gebruikten een maat 62/68, die qua beenruimte ruim was, maar zijn hoofd paste er niet doorheen en daar gaat het toch om!

X Do

Sanne ligt vanaf dag 1 al in een slaapzakje op advies van de kraamhulp.

hoii

wij verkochten de slaapzakken ook al vrij vlot aan beginnende ouders met het advies…

je kond heeft minimaal 10a 15cm trappelruimte nodig en mocht de zak te ruin onder de armen zijn verklein ze met een steekje zodat je kind er niet in kan kruipen

heb mijn beide meiden er vanaf 2 maanden in gelegd daarvoor lekekr onder een dekentje omdat zedan toch nog stil liggen

nu met draaien is de zak een uit komst

Hoi hoi,

Ook Mees ligt nu al sinds zijn derde week in een slaapzak.

Hij slaapt in een wiegje naast ons bed. Onze slaapkamer heeft op dit moment nog enkel glas (volgende week krijgen we nieuwe kozijnen) en het toeval wil dat het net na zijn geboorte bergafwaarts ging met het weer en de tempratuur. We hebben in maart zelfs nog wat nachten met vorst gehad.

In zijn slaapzak bleef Mees duidelijk warmer dan zonder. Nu is het zo’n beweeglijke vent dat hij 's nachts in een slaapzak slaapt zonder iets erover heen. Er ligt wel een dekentje in zijn bed, maar dat is binnen vijf minuten naar beneden getrapt, zelfs met slaapzak!

Groetjes van Anke

Bij ons beide kids al direct in de slaapzak. In de wieg vond ik zo’n geprop met dekens onder het matrasje.

Gewoon kleinste maat gehaald bij de HEMA. Grotere kan ook hoor, maar dan arm gaten wat kleiner maken :thumbup:

Hier ook al heel snel… Kleinste maatje slaapzak en de arm-gaten kleiner gemaakt met een luier-veiligheids-speld…

Odin slaapt nu ook al een dikke week in zijn slaapzakje.

Hij trapt zo hard dat ie gewoon de dekens wegtrapt.

Gisteren had ie bij zijn 1ste logeerpartij bij oma geen aan en meneer

had zich gewoon dwars in bedje gedraaid :shock: