vanaf wanneer geen gekookt water of bronwater?

Hi,



ik vroeg me eigenlijk af of er ook een richtlijn is voor het gebruik van bron of gekookt water. ik bedoel de leeftijd dan…Noah krijgt naast de bv ook kv met bronwater, maar vanaf wanneer is dit niet meer nodig?



groetjes 8)

Bij mijn oudste ben ik met 6 maanden overgestapt op gewoon vers koud water. Later las ik dat het ook gewoon op de pakken werd vermeld dat het met gewoon koud kraanwater kan. Tenzij je voor een hele dag klaarmaakt, dan afgekoeld gekookt water. En als je kind allergisch is aangelegd, zou ik ook nog even doorgaan met gekookt water.



Mijn jongste twee hebben borstvoeding gehad, dus daar kan ik niets over zeggen, die gingen met 8 maanden aan de kunstvoeding met gewoon water.

Nee daar is geen richtlijn voor omdat het kraanwater in Nederland van hele goede kwaliteit is. Het koken van het water is alleen bedoelt om het water te ontdoen van kalk want de darmen van hele kleintjes kunnen hier nog niet zo goed tegen.

Je kunt nu gerust koud kraanwater gebruiken hoor, als het maar koud is en niet warm.



Als je al bronwater gebruikt, kun je helemaal meteen overstappen want het meeste nederlandse bronwater (zoals BarleDuc bijvoorbeeld) zit gewoon ook in onze kraan :wink: Er zijn hele onderzoeken geweest naar de bronnen van oa BarleDuc. BarLeDuc is namelijk gewoon hetzelfde als Utrechts kraanwater. Ze maken gebruik van dezelfde bron, ongefilterd.

oke, laat ik dan net spa gebruiken :mrgreen:



ik geef nog bv, maar ook Nutramigen (is speciale dieetkv) en daar gebruik ik de bronwater voor. maar goed, ik bedacht me dit onderwerp omdat ik ook nog maar 2x per week steriliseer (kolf, spenen, flessen, ed.) en hij toch ook al veel dingen in zijn mond stopt (wat dus ook niet altijd zo schoon is…)



in elk geval bedankt :thumbup:



oh ja, van dat bar-le-duc gebeuren, wist ik helemaal niet :shifty: moet je nagaan wat voor een kosten je dan kan hebben… :oops:

hahaha, en tilburgs kraanwater verkopen ze onder de naam Prise d’eau… :lol: :lol: :lol: (dan natuurlijk wel net iets verrijkt of zoiets hoor)

goh, hahaha, dat is ook wat :lol:

Ik ga straks onze kleine meid ook weer flesvoeding geven.



Is het nou echt waar dat je gekocht bronwater óók nog eerst moet uitkoken???

Daar kwam mijn buurvrouw mee, haar kraamhulp had erop gestaan dat dat moest.



Ik kan me van zes jaar geleden nog herinneren dat we gewoon kraanwater mochten uitkoken en dat gebruiken om de fles mee klaarte maken.



Zoals gezegd, het kraanwater hier is van zulke goede kwaliteit, dat ik het eigenlijk onzin vind…

@wisje wrote:

Ik ga straks onze kleine meid ook weer flesvoeding geven.



Is het nou echt waar dat je gekocht bronwater óók nog eerst moet uitkoken???

Daar kwam mijn buurvrouw mee, haar kraamhulp had erop gestaan dat dat moest.



Ik kan me van zes jaar geleden nog herinneren dat we gewoon kraanwater mochten uitkoken en dat gebruiken om de fles mee klaarte maken.



Zoals gezegd, het kraanwater hier is van zulke goede kwaliteit, dat ik het eigenlijk onzin vind…




Het is ook onzin, gewoon lekker kraanwater gebruiken. Als je voeding voor de hele dag klaar maakt (wordt eigenlijk ook afgeraden) dan moet je kraanwater eerst koken, maar fleswater hoef je niet te koken (wel een ongeopende fles gebruiken). Stlstaand water is gewoon slechter dan stromend water. Echter als je kindje extreem veel last van krampjes heeft kan het nuttig zijn het laatste kalk uit het kraanwater te koken. Alleen nooit warm water uit de kraan nemen en geen kraanwater gebruiken als je lodenleidingen hebt, maar dat komt haast niet meer voor en alleen in hele oude woningen.

Hallo



Nu lees ik hier geen warm kraan water gebruiken , maar de kraam hier deed gewoon lauw water en dan voeding erbij en dan geven … das dan toch ook “warm”?

Wat is de reden dat je geen warm of lauw water uit de kraan kan gebruiken



Alvast bedankt

Legionella bacterie… die zit in warm waterleidingen…(sorry KAN erin zitten)

Wat raar eigenlijk , Veron is nu bijna4 weken en zij deed t ook… maar ja is natuurlijk niet haar kindje dus vanaf nu koud water en dan gewoon even opwarmen in de magnatron begrijp ik !

Misschien heeft onze kleine man daarom wel last van buikkrampjes …



Tx