Vanaf wanneer broodkorst/gluten?

Korte vraag: vanaf wanneer mogen kindjes een broodkorstje om op te sabbelen? Staat me zoiets van bij dat je ivm de gluten in brood moet wachten tot 8 maanden, of was dat nu 7 maanden? :think:

:-*

@Zeemeermin wrote:

Volgens mij mag een baby sabbelen op een broodkorst vanaf 6 maand en vanaf 7 maand een korstvrij broodje eten.

dat is idd het advies zoals het CB het geeft.

Wat ik dan weer nooit gesnapt heb… want waaom mag je ze vanaf 6 maand een korst geven en moet je die er met 7 maand weer afsnijden!!! :eh:

Hier zijn we met een maand of 7 begonnen met brood geven.

Vanaf 6 maand langzaam begonnen met groente en fruit en toen dat een beetje liep stukje brood als wij ook aan tafel zaten.

Thanks!

Ik ga een korstje geven! :inlove: En als dat straks opgaat, een boterham met korstje er aan :lol:

Mijn oppaskindje van 7,5 maand eet al een paar weken korstje brood, en sinds een week een hele boterham. De korstjes krijgt ze als ik al die boterhammen aan het smeren ben en het broodje eet ze dan aan tafel op.

Beetje laat maar…

ze vindt het enig, lekker aan het sabbelen, ook op rijstewafels :thumbup: Maar er komt amper iets binnen…dus een hele boterham ( :shock: ) zie ik voorlopig echt niet gebeuren.

Sowieso een meisje met een kleine eetlust (wel erg tevreden/vrolijk). Ik schrik me rot als ik soms lijstjes zie van wat kindjes van haar leeftijd weg werken op een dag.

Ze krijgt 3 of 4 borstvoedingen, 1/3 potje fruit of 2-3 eetlepels vers, hooguit 2 eetlepels groente en dus een paar kruimeltjes korst :slight_smile:

Tja, meer krijg ik er niet in… :shifty:

Volgens mij ook heel normaal hoor voor die leeftijd :smiley:

Het cb advies stemt nog uit de jaren '70; toen werd er geadviseerd om te beginnen met een stukje witbrood gesopt in melk, zonder korst dus.

Later is het eerst sabbelen op een korst erbij gekomen, maar de rest is dus gewoon niet aangepast :roll:

Ik heb ook geen haast, ze mag van mij zo lang mogelijk “baby” blijven als ze wil :inlove: gaat al zo snel… :slight_smile:

hmm, zal eens kijken wat er in mijn oude groeiboekje staat :slight_smile: ik geloof ook iets van volle melk met 6 maanden en sinasappelsap met 12 weken… :eh:

@Cebe wrote:

Ik heb ook geen haast, ze mag van mij zo lang mogelijk “baby” blijven als ze wil :inlove: gaat al zo snel… :slight_smile:

Haha, dat wil ik ook maar die van mij beslist anders.

Na 6 maanden waren de (.)(.) niet ok meer voor haar. Ze wilde snel snel snel, dus alleen nog maar fles.

Nu 2 maanden later zijn we deze week voor het eerst met brood begonnen. Heerlijk vindt ze het. Ze sabbelt ze zo weg… Maar mevrouw heeft nu besloten overdag geen fles meer te willen en ook geen papa meer met de fles. Pap eet je met een lepel, een fles drink je alleen in bed of als er diksap in zit. Overdag “eet” je gewoon. (ze weigert echt de fles, geef je brood dan is het meteen op!).

Oja en eigenlijk is drinken uit een tuitbeker helemaal het einde…

We hebben een snelle tante… :wink:

Volgens mij mag een baby sabbelen op een broodkorst vanaf 6 maand en vanaf 7 maand een korstvrij broodje eten.

Hihi ja, mamaMarije… je hebt helemaal gelijk! Waarom moet dat korstje eraf?

Cebe, ging het korstje / boterham goed?