Vanaf wanneer baby in fietskar (en hoe anders)

Hoi,

begin juni ben ik uitgerekend. Nu willen wij graga wat mobiel blijven tijdens de zomer en zouden we graga met het gezin willen fietsen, maar vanaf wanneer mag een baby in een fietskar. Ik weet dat ze pas va 3 maanden achterop mogen in de maxi cosi.

Heeft iemand een antwoord. en miscshien nog tips of ideeen voor alternatief vervoer.

Wie heef tbijvoorbeeld haar baby gewoon in de draagzak meegenomen op de fiets en hoe ging dat.

hoor graag ervaringen.

Alvast bedankt!

Gr, tiene

Wij hebben toen nieuw een Croozer 2 zitter fietskar aangeschaft…Marit lag mer 4 weken al in…In een speciale babyschelp…Je kindje ligt zo redelijk plat en heerlijk beschut…Marit heeft het altijd erg leuk gevonden!! nu met de 2e onderweg is het weer handig, en zijn we wederom weer lekker mobiel!

Ik had juist gehoord dat je je baby in verband met het schokken door de hobbels in de weg pas met 3 mnd in de fietskar mag doen…ookal heb je een speciale babyschelp…

Ik heb het daarom niet gedaan, maar Amélie in de draagdoek (knoopdoek!) gehad op de fiets…

Sommigen vinden dat erg onverstandig, want als je valt is de baby erg kwetsbaar, maar ik kon niet anders dan met de fiets, en het is hardstikke goed gegaan.

Achja, en als ik met mijn kind in de kinderwagen over een stoep loop met veel hobbels, krijgt ze een schreef ruggetje vanwege het feit dat bijna geen enkele kinderwagen een veringsysteem heeft :shifty: :shifty:

sjugt

Maar zo denk ik er over hoor :wink:

Hier ging Nikkie met een ruime maand in de fietskar (alleen gebruikte ik hem dan als wandelwagen, kan zo lekker veel in bij het boodschappen doen!) Voor het eerst fietsen was ze, denk ik, een maand of 4. Misschien kan het wel eerder, maar het was eerder niet nodig.

Ik zou een draagdoek never nooit niet doen. Het risico van vallen vind ik toch net effe iets te groot.

Nikki is hier vanaf 2 maanden in de fietskar gegaan (in babyschelp), maar dat was alleen voor de kleine stukjes naar de gastouder en weer terug. Dat is een stuk alleen over geasfalteerde fietspaden en de paar hobbels nam ik altijd extra langzaam. Ook hebben we er op gelet bij de aanschaf van de fietskar. We hebben een Burley die heeft een super onderstel met speciale vering :thumbup:

Als je van plan bent om echt een fietstocht te gaan maken, zou ik wachten tot je baby iets ouder is en wat meer aan kan. Ik zou dan ook eeder kiezen voor een maxi-cosi drager achterop de fiets (Steco Baby Mee). Je weet zeker dat je kleine veilig zit in de maxi cosi namelijk. Ik heb hem gebruikt voor Lotte maar nu met 2 kleine dames is de fietskar echt een uitkomst voor de snelle boodschappen en de korte stukjes naar de gastouder.

Ik heb Koen al vanaf een week of 6/7 in de fietskar gedaan. Tuurlijk, alle schokken kun je niet voorkomen, maar wel koos ik de wat betere wegen uit (als dat mogelijk was). En trouwens, in de kinderwagen hobbelt het ook heus wel wat…Hier is het in elk geval goed gegaan! Hij vindt het wel best en ik ben lekker mobiel!

ik ging al heel snel met Dave lekker in de maxi cosi achterop fietesen hoor…

tis dat Dave te zwaar is voor een stuurfietsje anders zou ik Jade nu ook op de fiets meenemen… maar goed ik kan er geen twee tegelijk meenemen nu…

en in mijn draagdoek op de fiets :shock: :hand: :naughty: :naughty: :naughty: dat is een absolute NO-NO…

dus tot Jade kan zitten gaan we gewoon met de auto of lopen.

Bij mijn oudste dochter zetten we de maxi cosi in de fietskar, vastgezet met kleine spanbandjes…ik heb nu helaas geen ruimte om de fietskar bij huis neer te zetten, dus dat is hier nog even geen optie.

Gisteren toevallig aan het zoeken geweest op i-net naar oplossingen en kwam ook een travel jack tegen…ff googlen. Niet te koop maar wel te huur…denk daar zelf nu nog even over na.

HOi,

Dank voor jullie antwoorden alvast. Van de meeste begrijp ik toch dat ze al vrij vroeg van eenfietskar gebruik hebben gemaakt. Lijkt mij ook het meest practisch moet ik zeggen. K heb al een beetj eop MP rond gekeken. maar wat een soorten zeg.

Draagzak vind ik ook wel eng hoor. en die travel jack. heb even gekeken. Ziet er mooi uit, maar hoofdje lijkt zo onbeschermd. en vraag me af waarom ze daar wel vanaf 0mnd in mogen maar in de maxi cosi achterop niet. lijkt een beetje hetzelfde principe…

K ga nog eens op zoek.

gr, tiene

ik heb een crouzer en ik had er de maxicosie ingezet en ik ben met J gaan fietsen toen hij drie maanden aud was.