Vanaf hoe oud op 1 fles

Ik heb even een vraagje. Veron wil echt geen fles meer alleen de ochtend fles wil hij nog. Hij eet goed en drinkt goed verder. Op het CB vertelde ze dat sommige kinderen dit idd op deze leeftijd hebben. Nu zit hij al een tijdje op 2 flessen de ochtend en de avond. De avond hebben we ook al geprobeerd overdag ook dit is geen optie. Nu dacht ik zelf om hem alleen de ochtend fles te geven van 210 waar wij al 230 geven aan water en 7 scheppen. Als hij dan kaas en een toetje eet zit hij ook ong nog op 300. Wij geven wel al vit. D bij.

Wat zouden jullie in dit geval doen.

Groetjes

Waarom geef je anders sochtends niet een bord pap van eventueel opvolgmelk?

En dan voor het slapen gaan een nachtflesje…

Zo doen wij dat ook…binnenkort gaan woe sochtends over op brood…

Pap wil hij niet dan eet hij 2 happen en dan is het genoeg. Terwijl hij de fles wel smorgens wil en ik vind dit geen probleem. De avond fles is dus echt een drama dan zou ik bijwijze van spreken met vechten om hem alleen al in de mond te krijgen. Dus das echt een probleem…

en in de avond een pyjamapapje ofzo(is dikkere melk met een smaakje) wellicht lust ie dat wel?

Ik mag niks zeggen, want Daan eet al geruime tijd elke ochtend een flinke fles met pap(350cc :oops: ) en verder ook geen melk meer, maar ik weet niet meer precies wanneer ik daar mee ben begonnen… het gaat ook allemaal zoo snel…

Ja we hebben dus nu een pyama papje gekocht maar ook hier loopt hij niet echt warm voor savonds…wel drinkt hij er iets van das al meer als eerst :roll:

Iemand vertelde me dat sommige kinderen dit idd hebben en overdag genoeg binnen krijgen. Hij slaapt ook gewoon door dus heeft geen honger.

Ik geef hem smorgen 230 water met 7 scheppen dus heeft hij 250 en als hij savonds iets drinkt komt hij in elk geval aan de 300 cc zonder de kaas en toetje.

Ik maak me er maar niet te druk meer over, ieder kindje gaat zijn eigen weg …

Vitamine D hoeft pas met een jaar ongeveer als je overstapt

naar gewone melk. (dat werd hier gezegd tenminste)

@Paschal75 wrote:

Vitamine D hoeft pas met een jaar ongeveer als je overstapt

naar gewone melk. (dat werd hier gezegd tenminste)

ja klopt mits je minimaal nog een bepaalde hoeveelheid aan opvolgmelk geeft( ik ben het even kwijt of het nu 300 of 500 was :think: ) Ik heb daan na het jaar nog heel lang opvolgmelk gegeven, dus hoefde geen vit D bij te geven…

Wij zijn daarom TEssa met 9 maanden s’middags gewone halfvolle melk aan gaan bieden en dat wilde ze wel…

En als je Yoghurt geeft kom je denk ik ook al aan de 300 hoor… over het algemeen geef je toch al snel iets van 100ml…

Meestal komt het vanzelf wel goed hoor… en vanaf een maand of negen komt toch vaak de laatste fles te vervallen…

Heb je al eens geprobeerd om de melk s’middags anders aan te bieden? In een tuitbeker of rietjesbeker ofzo? soms helpt dat ook wel… dan is het weer interessant…

hoii

hier ook nog alleen sávonds de fles sóchtends brood met yogi (aangelend met water)

sávonds 210 pap