Vanaf hoe oud een hoofdkussen?

Hoi,

Zie titel dus. Mijn oudste is ongeveer 2,5, moeten we al aan een hoofdkussen gaan denken? En zo ja, wat voor kussen dan?

Groetjes,

Femke

Hoi,

Wij hebben ook een hooft kussen voor haar vanaf ongeveer iets ouder dan 2, oktober geloof ik :think:

van Ikea :thumbup:

gr melanie.

Mijn kinderen waren beiden ongeveer 2 1/2 toen ze zelf ook aangaven dat ze een kussen wilden (Al was het met Kes meer omdat hij een fikse oorontsteking had, kon hij mooi wat hoger liggen, maar wel vanaf toen een kussen).

Wij hebben voor D. toen hij overging naar zijn peuterbed (met 2 jaar) alles bij de Ikea gekocht en dus ook een hoofdkussentje. Wel een heel plat ding en veel kleiner dan een “normaal” kussen. Hij slaapt er prima op. Ik weet eigenlijk helemaal niet waarom we er toen een hoofdkussentje bij gekocht hebben…waarschijnlijk omdat het leuk staat bij zijn dekbed op zijn kamer

Ok super, dan zal ik eens een leuk kussen voor hem gaan zoeken! dank!

Groetjes,

Femke

Wij hebben toen een dekbedje en een kinderkussen bij de Hema gekocht. Ze slaapt er goed op. :smiley:

Hier nog steeds geen kussen. Hij slaapt ook op zijn buik ook dus vind ik een kussen zolang hij het zelf niet aangeeft ook niet nodig.

Mijn dochter heeft ook al een kussen, dit omdat ze steeds haar knuffels als kussen gebruikte en dat leek mij niet echt lekker liggen.

Ze heeft het kinderkussen van de ikea en sinds ze die heeft gaat ze niet het hele bed meer door :mrgreen: .

Ik zou alleen een kussen geven als ze er steeds om vragen of net zoals bij ons op een knuffel gaan slapen. Als ze lekker zonder slapen waarom dan een kussen?

Hier voor allebei nog geen kussen, oudste wordt in juni 6 en jongste is bijna 3.

Oudste heeft wel een knuffelkussentje waar hij wel eens op ligt.

Hier ook het kinderkussen van ikea, die kreeg ze tegelijkertijd met het dekbed, net voordat ze 2 werd.

Mijn zoontje vanaf dat hij 2 jaar is.

Ze verkopen bij de leenbakker speciale kinderkussentjes.

Die zijn heel wat dunner en kleiner dat de kussens voor de volwassenen.

groetjes Bianca

HIer een vend dekbed met kinderkussen toen lasse iets van 3 was en naar groot bed ging.

Hij wil er altijd wel graag op liggen met zijn hoofd en het moet mee als hij bij ons in bed komt liggen. Maar vaak dient het ook als speelkleedje voor zijn auto’s of die staan er keurig op gerangschikt als hij slaapt.

Ik ben van plan om voor Nena tzt ook iets dergeljiks te kopen.

Super, dank jullie voor de info. Ik denk dat ik nog even wacht en dan idd een kinderkussen koop voor hem. Hij vraagt er nog niet naar, in elk geval… Leuk om jullie reacties te lezen!

Groetjes,

Femke

Onze oudste was bijna 3 toen ze haar kussen kreeg.

Anne hefet vanaf 1.5 een heeeeeel dun peuterkussen en later kreeg ze een iets dikker, maar het liefst slaapt ze op haar knuffel.

Hier nog geen kussen. Hij wil het niet.