Ik heb een vraagje, na lang twijfelen heb ik toch besloten om op dag 6 te beginnen met de bv.
Ik kolf nu 4x per dag in het volgende schema:
links-rechts 7min
links-rechts 5 min
links-rechts 3 min
Dan ben ik totaal een half uur bezig. De eerste dagen had ik 1 voeding voor ons meisje, en gister in totaal 2 voedingen, dus het begint op gang te komen :dance:
Maar bij de eerste 7 min, komt er naar 5min al niks meer uit.
Het lijkt dan of ze gewoon leeg zijn. Moet ik dan toch verder gaan,
of kan ik kan net zo goed stoppen?
Verder kolf ik ook tussen door om de productie opgang te brengen, dat doe ik 4x 3 min.
Hebben jullie nog tips/advies. Morgen neem ik de beslissing om door te gaan of niet. Vind het toch best intensief al het kolven op een dag.
Ik weet hier niet zoveel van, maar zou het een idee zijn een dubbelzijdige kolf te huren? Dat scheelt een hoop tijd en dan profiteer je optimaal van de toeschietreflex.
Verder staat hier: http://www.borstvoeding.com/aanverwant/relactatie/relactatie.html wat informatie over relacteren.
Probeer je haar ook zelf aan te leggen? Ik denk dat dat effectiever is dan het kolven (al is dat natuurlijk wel ook nodig).
Misschien is het ook handig een lactatiekundige in te schakelen.
Misschien is dat wel een goed idee van een elkrische kolf, zodat alles wat sneller gaat…
Ik wil haar niet aanleggen, heb er helemaal niks mee als ze aan mn borst drinkt, daarom wil ik het opdeze manier proberen,
zodat ze wel de goede dingen mee krijgt.
Bedankt voor het mee denken
Heb je al een beslissing genomen?
Als je door wilt gaan kun je het beste een elektrische kolf huren, dat werkt echt veeel beter. Ook is het zo dat je kindje aan de borst zelf meer eruit krijgt als dat je kolft, dus overweeg het nog eens. Ik begrijp dat je er niets mee hebt als je het niet kent, maar misschien durf je het een kans te geven? Het kan zo mooi zijn, bv is tenslotte meer dan alleen de voeding.
Verder is vier keer per dag kolven echt niet voldoende als je volledig over wilt op bv. Een pasgeboren baby drinkt eerder 12x per dag… Ik raad je dan ook aan om vaak (en dan liever maar eventjes, niet doorgaan als er niets meer komt) te kolven, geen halfuur er mee bezig zijn, dat heeft geen zin. Je kan dan veel beter 2 x 15 min kolven.
En raadpleeg anders een vrijwilliger van de vbn, die zijn er voor!
goed hoor, dat je toch voor bv hebt gekozen. maar ben het met Lune eens, aanleggen is echt het beste voor je melkproduktie. misschien alleen in het begin om de produktie op gang te brengen? maar ja, als dat echt niets voor jou is dan wordt het dus kolven. heb daardoor wel dubbele bewondering, alles kolven zeg, dat is nogal wat! goed hoor. in dat geval zou ik zeker overwegen een elektrische dubbelpomp te huren. heb hem in het ziekenhuis geprobeerd en is inderdaad veel sneller en makkelijker dan mijn eenvoudige handpompje.
je schrijft over het aantal minuten dat je kolft. volgens mij zegt dat niet zoveel, want de een krijgt een heleboel in 5 minuten terwijl een ander in 15 minuten nog niet eens de helft daarvan kolft. voor mij is 15 minuten elke kant het maximum of als ik genoeg heb of als er niets meer uit komt stop ik eerder.
overigens, en dan ben ik het weer met Lune eens, lijkt 4 keer kolven me inderdaad wat weinig, ook al kolf je nog wat minuutjes extra tussendoor om de produktie op gang te brengen. vooral als je baby meer gaat drinken krijg je er in 4 keer waarschijnlijk niet genoeg uit. mijn zoon van 9 maanden drinkt nu 4 keer en soms 5 keer op een dag aan de borst. en dan krijgen ze ook nog eens meer uit de borst dan jij kan kolven. dus misschien iets vaker kolven?
succes ermee, hoopt dat het allemaal lukt!
Ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat, in een week kan er toch een hoop veranderen