vana welke leeftijd brood?

ik kom er niet uit alle sites zeggen wat anders vanaf welke leeftijd mag een baby nu brood?

Ongeveer 7 maanden, volgens mij.

Mijn arts op cb zei 8 maand, terwijl in het groeiboekje toch echt staat met 6 mnd korstjes en vanaf 7 mnd brood. Dus ik ben er lekker toch mee begonnen :wink:

Volgens mij beginnen de meesten met 7 maanden

@Zeemeermin wrote:

Met 6 maand mag je een broodkorstje proberen en met 7 maand echt een broodje geven.

Sluit ik me bij aan :thumbup:

Al zijn sommige met 6 mnd al toe aan een hele boterham

dank jullie wel dames een broodkorst krijgt hij eigenlijk al een week of 3.

Als we samen aan tafel ontbijten zit hij er gezellig bij en is zo zielig als hij dan naar ons zit te staren.

Ik denk wel dat het een goede brood eter word dus vroeg ik het me af.

Ik zal er nog een maandje mee wachten.

Maand of 6/7 inderdaad.

Met Robin was het ook 9 maanden, dus het wisselt nog wel eens.

Gewoon naar je kind kijken.

Onder de 6 maanden moet je wel uitkijken ivm gluten.

Ella krijgt nu 's morgens voor de ochtend voeding een half boterhammetje (krijgt ze niet helemaal op), als ze dadelijk zeven maanden is dan krijgt ze tussen de middag een hele boterham met wat bv.

hier ook met ruim 6 mnd begonnen…

ze eet een hele boterham… denk dat ze zelfs meer op zou kunnen…

:lol:

het is echt een vuilnisbakkie :lol:

Hier ook begonnen met brood rond 6 maanden. Hij eet nu 2 broodjes tussen de middag.

De ene keer wel helemaal op en de andere keer niet. Daarna nog een flesje melk van 180 cc. Hiervoor geldt ook, de ene keer wel op de andere keer niet.

Dan kom ik uitzondering :mrgreen:

Hier kregen ze pas brood met 8 maanden. Dat werd toen ook geadviseerd, maar volgens mij veranderd dat echt per maand :wink: :wink:

Met 6 maand mag je een broodkorstje proberen en met 7 maand echt een broodje geven.