Hallo Meiden,
Ik heb 5 januari een miskraam gehad (dit was de tweede op rij).
Normaal heb ik altijd een cyclus van 27 dagen.
Ik had nog nooit mijn eisprong gevoelt, maar sind mijn eerste miskraam voel ik hem heel goed.
Ik had dus naar mijn idee mijn eisprong op 15 januari, had ook twee dagen ervoor “eiwit”-slijm.
Had deze dag echt buikpijn onderin ervan en de dag erna nog een beetje.
Ik weet dat na een Mk alles weer opgang moet komen, maar alles kan ook goed zijn.
Maar er dus vanuit gaant dat mijn eisprong op 15/01 was, zou ik op 29/01 al een NOD kunnen hebben. (15/01 + 14 dagen)
Er vanuit gaant (wat natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn) dat ik een cylcus tel van 27 dagen, dan zou ik een NOD hebben op 01/02. (05/01 mk + 27 dagen), maar een luteale fase van 17 dagen vind ik dan weer erg lang.
Wat denken jullie?
Ik heb wel al een hele lichte pos test gehad op 26/01.
Maar als ik dus zwanger ben, bij welke NOD kan ik het beste gaan tellen.
(ik weet ook dat ze als er een echo aan komt ter zijnder tijd, dat ze dan precies gaan kijken, maar ben gewoon zeer nieuwschierig nu)
Wie weet raad?
:-* :-* :-*
Liefs Danielle
He Danielle,
Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je positieve test, super dat je zo snel alweer zwanger bent!
Ik ga heel hard voor je duimen dat het dit keer helemaal goed gaat!
Je had de vorige keer na je MK ook gelijk weer een cyclus van 27 dagen toch? Ik zou denk ik van het eerste uitgaan, anders zou je al wel heel vroeg een positieve test in handen hebben toch? Als je uitgaat van je NOD op 1 februari.
Ik was dit keer ook gelijk zwanger, heb mijn eisprong waarschijnlijk gehad op 28 december en testte 8 januari al heel licht positief.
Ik heb altijd een lange onregelmatige cyclus met een vrij korte luteale fase van ongeveer 11 a 12 dagen…
Je mag net als ik waarschijnlijk wel weer eerder voor een echo komen,
( ik mag 31/1, dan ben ik 6 weken en 6 agen ongeveer ) dan kunnen ze je vast wat meer duidelijkheid geven over de uitgerekende datum!
Heel veel liefs, Daantje/ Danielle
Hey Daantje hihihi,
Ik had na mijn eerste mikraam gelijk weer de tweede miskraam en nu dus weer zwanger.
Mijn cyclus was 27-27-27-27-MK-MK-ZW.
Maar wat je zegt vond ik ook wel. Dat ik anders wel erg vroeg een licht pos test zou hebben, imers ipv 3 dagen voor NOD, 6 dagen voor NOD en dat leek me niet zo heel logisch.
Heb me banner gewoon ingesteld obv 29/01.
Ik mag idd met 7 weken voor de echo, dat heeft ze me toen het fout ging laatst verteld.
Heel erg bedankt,voor je reactie
Liefs Danielle.
heb ff geen antwoord, maar ik wil jullie allebei hartelijk feliciteren… !!!
Da’s lief beebiedroom, bedankt!
Groetjes, Daantje
Dankje,
Liefs Danielle
Danielle ik had een positieve ovu test 14 januari nadat ik 28 dec mijn mk had, s’avonds voelde ik een typisch stekerig gevoel in mijn buik. De sprong. Ik heb daar dus 14 dagen bij opgeteld. Maar ik kon natuurlijk niet wachten met testen en had een heel vooraadje en testte dus pas gisteren echt positief.
In jou geval weet ik het echt niet, maar ik zou van het laatste uitgaan, want je test positief meid.
liefs jane
ja je bedoeld van het eerste :think:
*van ei + 14
of
*van Cyclus 27 na MK
???
ben nieuwschierig
Hmm. ik zou uit gaan van de 14 dagen na de eisprong.
Ik heb mijn eigen uitrekendatum ook berekend vanuit de eisprong. 2 weken ervoor als dag 1, ipv 1e dag van laatste menstruatie. Ik zou anders namelijk al 6 dagen verder zijn. (cyclus van 31 dagen)
Maar ik was ook niet helemaal regelmatig en wist dus ook niet precies wanneer te testen. En heb 15 dagen (lutelefase van 11 dagen) na mijn eisprong getest. (5 dec, sinterklaas)
Mijn eisprong wist ik overigens aan de hand van temperaturen. Ik heb rond die dagen ook wel menstruatie achtige pijnen gehad (meerdere dagen ff last)
De gyn vond mijn temp staatje ook erg duidelijk en was het helemaal met mijn berekening eens. (klopte ook zo’n beetje met de echo)
Ik vroeg mij alleen af hoe zit het met je het HcG (zwangerschapshormoon) na de miskraam. Is deze weer weg, of kan het ook daardoor zijn dat je een lichte streep hebt? :think:
En anders gefeliciteerd meid :thumbup:
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
ja dat begrijpik die reactie.
Ik heb een paar dagen na de miskraam een test gedaan en daar was bijna niets meer op te zien.
Drie dagen voor de “hele lichte test” ook al getest en daaar was helemaal niets op te zien.
Ga vanaaf weer dezelfde testen halen en dan test ik morgenochtend weer.
Liefs Danielle