Van school wisselen?

Wij twijfelen ook over of de keuze goed is geweest. Maar onze dochter is niet zo snel met contacten maken en nieuwe situaties maken haar erg onzeker. Dus of we nu moeten wisselen daar twijfelen we erg aan.



Succes ermee, hopelijk gaat de overstap makkelijk!

@jet wrote:

Overigens is mijn gevoel dat als we besluit nemen om over te stappen, we denk ik voorkeur geven om na de meivakantie nog in te stappen.

Dan heeft ie nog bijna gehele maand mei, juni en bijna hele maand juli om te wennen en dan in september begint ie in groep 3.

heeft ie toch al bijna 3 maanden kunnen wennen




Klinkt al met al als een goed plan en ook nog vriendjes via bso en zwemles ed. Gaat vast helemaal goed komen.

Als je gevoel bij de school niet goed is zou ik zeker de overstap maken. Heb er gelukkig zelf geen ervaring mee. Althans bij het niet goede gevoel bij school hebben. Maar wel met de overstap naar een andere school. Geheel andere reden namelijk verhuizing. Maar ik merkte wel dat eenmaal ervaring met school je daarna de keuze toch toch veel weloverwogener maakt.

ik zou me niet al te veel zorgen maken over de overstap. Wij zijn verhuisd toen de kinderen resp in groep 2, 4, 5 en 6 zaten. Ze zijn in dat schooljaar na de mei vakantie naar een andere school overgegaan.

Natuurlijk miste ze hun vriendjes maar ze kregen er zoveel nieuwe vriendjes voor terug en werden zo snel opgenomen in de nieuwe groepen.

Maaike is deze kerstvakantie overgegaan naar een andere school in een andere plaats ivm verhuizing.

En ze was binnen een week gewend!



Ze is veel gelukkiger op deze school!



Vriendjes e.d. moet allemaal nog een beetje dus dat is wel wennen.

Op de andere school speelde ze bijna dagelijks na school tijd.

En nu in totaal 2 keer. Maar ze heeft er wel ook een leuk buurmeisje voor terug gekregen dus ze verveeld zich niet.



Het verschil wat ik merk is dat de oude school overgestructureerd was.

En M daardoor het gevoel had dat ze aan heel veel eisen moest voldoen de hele tijd. die raakte daar helemaal van in de stress.



De nieuwe school is veel vrijer. Doet dingen meer zoals het uit komt.

En ineens praat M weer honderduit op school ipv huilen en heel stil zijn.

Ze komt niet meer met kapotgebeten lippen en kledingstukken thuis!



Dus ik was na een week al blij met de veel luchtigere sfeer.

Ze lijken hier gewoon ook meer hard voor de kinderen te hebben.





Ik had ook al langer geen goed gevoel bij de oude school maar je stapt niet zomaar over inderdaad.

Die verhuizing kwam voor ons dus gewoon op het goede moment.

We zijn vandaag gaan kijken op die andere school en zijn erover uit dat we het doen.

Merijn gaat komende week een keer mee kijken.



Geval is dat Merijn zelf vorige week uit het niets begon over de Tweemaster en het feit dat ze daar bepaalde dingen gingen doen (hoorde hij op de BSO en van zijn vriendje) waarvan hij zei, waarom doen wij dat niet op school?

Dat was voor mij aanleding om iets te zeggen wat beetje richting op ging van wisselen, waarop hij zelf aangaf dat hij dat wel zou willen.



Dus vanmiddag met hem erover gehad dat wij zijn gaan kijken en hij reageerde eigenlijk heel blij. Hij zegt dat ie het op school al heeft gezegd dat ie naar andere school gaat :think:

Weet niet in hoeverre dat echt waar is… maar goed, kogel door de kerk dus

Nu even afwachten of hij nog in kan stromen na de meivakantie.