Van opvolgmelk naar....???? En ander drinken?

Arwen krijgt 's morgens en 's avonds nog een fles opvolgmelk (Friso 3) met een eetlepel Nutrix vanille erin (vindt ze lekker). Ze drinkt het echter steeds slechter op, en ik wil eigenlijk dan ook ophouden ermee.



Maar wat geef ik haar dan? 's Morgens lijkt me niet zo moeilijk, ik ga gewone melk proberen te geven. Maar voor het slapen gaan? Wat geven jullie aan jullie dreumesjes?



En wat drinken ze verder eigenlijk op een dag? Arwen krijgt 1 Ã 2 bekers sap (diksap, Roosvicee o.i.d.), 's middags bij de boterham een beker half Milk & Fruit/half halfvolle melk en voor de rest water.



Thanks alvast :-*!

Anne krijgt al heel lang niks meer te drinken voor het slapen gaan (ja alleen water). Ze krijgt rond 18:30uur haar toetje (yoghurt/pudding etc) en om 20uur naar bed. Verder s ochtends en s middags een beker melk bij het ontbijt en lunch en water/roosvice/diksap/sinassap/appelsap door de dag.

Jules krijgt voor het slapen gaan soms gewone melk (warm gemaakt) en soms dreumesmelk (zo’n pak met poeder wat je aan moet maken met water). Als we het allebei niet in huis hebben krijgt hij voor het slapen gewoon diksap of water.



Overdag drinken ze hier ook gewoon diksap.

Laura krijgt 's morgens en 's avonds voor het slapen nog een flesje met melk (Similac 3). Ze vindt het nog lekker, dus dat houden we maar zo.



Overdag bij het ontbijt krijgt ze thee, bij de lunch water of karnemelk, bij het avondeten water, tussendoor soms roosvicee of een beetje appelsap. En af en toe een klein slokje van papa en mama (cola, koffie, bier :oops: ).

Oh ja, ze is ook gek op spa rood, dus daar krijgt ze soms ook een beker van.



In totaal drinkt ze denk ik 3-4 complete bekers drinken en dan de 2 flesjes (verdeeld over de hele dag)

kelso krijgt al lange tijd geen fles meer voor het slapen gaan. Wij eten meestal rond 18.30 uur, dan krijgt hij water en toetje na. Daarna krijgt hij niets meer. Hij heeft daar geen behoefte aan.



Ik heb ooit gehoord dat je een half uur voor het tandenpoetsen niets meer mag eten of drinken vanwege de enzymen die daarbij vrij komen. Door de enzymen wordt het glazuur tijdelijk kwetsbaarder en dan kan je het glazuur kapot poetsen (of zoiets :think: )iig het kan gaatjes veroorzaken. Ik had vroeger een erg slecht gebit (met 12 jr zaten al mijn kiezen al vol met vullingen :? ) dus ben wat voorzichtig wat zn tandjes betreft.



S´ochtends krijgt hij nog wel een fles opvolgmelk. Bij het eten gewone melk en s´ochtends en smiddags flesje sap.

Dochterlief (17 maanden) krijgt 's morgens bij het ontbijt een beker melk en verder drinkt ze alleen maar water. Met een enkele keer als traktatie een glas vers vruchtensap. In de winter drinkt ze overdag ook kruidenthee.



Na het avondeten bieden we haar nog water aan voor het slapen gaan. Soms drinkt ze dat, vaak ook niet.



Heyya

tygo gaf zelf aan dat ie niet meer wilde…

als hij nog wel melk zou willen, dan zouden we het nog lekker geven.

maar hij wil geen melk meer, helemaal niet meer.

dus nu drinkt hij voor het slapen gaan niets meer, heeft in zijn bedje wel een beker met water voor de dorst. soms drinkt ie eruit, soms niet.

overdag drinkt ie roosvicee, wicky of fristy

Dank jullie wel voor de reacties!



Vraagje over thee… geven jullie die warm? En welke thee? Gewone “Pickwick” of kruidenthee??? :think:

Hoi Vera,

Michaël krijgt rond 20 u (net voor hij naar bed gaat) een pudding of petit gervais of zoiets. Nadien bieden we nog wel gewone (volle) melk aan. Soms wil hij dat, soms ook niet.



liefs

Gerda

Hoi,



Onze kleine krijgt s ochtends pap van 200cc halfvolle melk,

tussen de middag 1 bekertje vruchtesap, en s middags nog een beker vruchtesap. s avonds ong. 100cc joghurt.



Nu lees ik regelmatig dat kindjes van dezelfde leeftijd als de mijne (12 mnd) dat die al veel meer drinken krijgen…,



hoe zit dat dan; ben ik nou zo serieus? ons CB heeft dit als advies gegeven wat wij nu geven; niet meer dan 300cc aan melkproducten etc., en niet meer dan 1 ltr. vocht op 1 dag.



Weet iemand hier antwoord op?

Groetjes van mij

Brabbel, ik heb nog nooit gehoord van een maximum aan vocht per dag. Laat je kind lekker zoveel drinken als het zelf wil. Maar wees voorzichtig met drankjes waar suiker in zit.

Onze dochter drinkt enorm veel. Geen probleem. Je moet alleen iets vaker een luier verschonen. :mrgreen:



Heyya

mariano drinkt ook al heel lang geen melk meer.

Hij krijgt in de ochtend een beker milk&fruit en daarna nog een bekertje met thee/melk.

Verder krijgt hij overdag gewoon sapjes en ranja.

Niet speciaal nog iets voor het slapen gaan.



Ik probeer hem weleens melk te geven maar hijwil het echt niet.



:-*

Je vraagt het je af met die meid van ons :roll:… De Friso 3 is bijna op, dus ik wil dit gewoon opmaken en dan geen nieuwe meer kopen… drinkt ze vanmorgen haar hele fles leeg! Tot de laatste druppel!

Hoi Veer,

Tijs krijgt 's morgens nog een papfles(vind brood niet lekker) van 240cc halfvolle melk en 7 eetlepels groeipap.

Tussendoor, roosvice, aanmaaklimo of water.

Tussen de middag met het broodje yohurtdrink en 's avonds voor het slapen gaan 180cc warme halfvolle melk.



Kus Moon

Amy krijgt nog lekker een flesje halfvolle melk voor het slapen gaan. Haar enige fles nog op een dag. Zij vind het flesje heerlijk en wij vinden het heerlijk om te geven.

Het is ons enige kroelmomentje met haar en dan is ze weer eventjes ons kleine meisje :inlove: Verder krijgt ze diksap, thee of gewone melk.



Thee drinkt ze meestal met mij mee uit een beker (zonder suiker) en krijgt ze redelijk warm. Ze heeft mijn “looie pijp” geerft :mrgreen:

Hey meis,



Mika krijgt 's morgens peutermelk met groeipap. Tussen de middag een tuitbeker peutermelk en 's avons voor het slapen een pyamapaje. Maar deze geef ik in de plaats van een toetje. Als hij wel een toetje krijgt dan krijgt hij geen pyamapapje (maar dit gebeurt niet zoveel).



Thee geef ik rooibos of korreltjes (van zonnatura) en dan heel verdund en lauwwarm.



Ik geef trouwens nog peutermelk omdat Mika vaak verkouden was en het leek mij beter voor zijn weerstand, maar het gaat nu al een tijdje goed dus misschien stappen we eerdaags maar over op gewone melk.



:-*

hier helemaal geen melk…



hier vruchtendrank iets anders drinkt meneer niet…nou dan ben je snel klaar of niet dan. :roll: :?



nadat hij zijn laatste fles voor de zoveelste keer niet meer opdronk gelijk gestopt en we waren allebei blijer van die beslissing.

toen waren we ondertussen allang bezig voor een vervanger…maar ja alles geprobeert maar hij drinkt alleen dus de vruchtensap.

en dan het liefst APPELSAP :sick: …nou ja misschien groeit hij eroverheen