Wie heeft dit gedaan?
En was of is het wat?
Ik heb de mirena nu sinds nov 2009, en ik ben dat ding zo spuugzat.
Constante doorbraakbloedingen, vies slijmverlies, ik ruik mezelf constant, ook erg prettig not.
Door de hormonen is mijn libido ook weer tot 20 graden onder nul gezakt, ben prikkelig, vermoeid, zit gewoon niet lekker in mijn vel.
Dus ik wil iets anders, maar zonder hormonen.
Hub wil zich nog steeds niet laten helpen, ik doe het uit principe gewoon niet, geen discussie mogelijk, ik heb mijn ding gedaan.
Dus dan maar een koperspiraal zat ik te denken, ook al was ik daar ook faliekant op tegen maar ja ik moet toch wat.
Ben bang dat een koperspiraal je niet van je slijmerige afscheiding af helpt. Ik kan het best aandelen Libresse kopen denk ik :think: .
Hier ook af en toe wat bloedverlies. Ik geef nog bv en ben nog niet ongesteld geweest, dus kan niet vertellen hoe dat is. Hier overigens nog nooit een Mirena gehad.
Ik heb wel altijd een koperspiraaltje gehad en ik had nergens last van. Als ik anticonceptie zou moeten gebruiken zou ik zeker weer kiezen voor een koperspiraaltje.
Hier die stap 1.5 jaar genomen en kan je vertellen dat het 1 vd beste beslissingen in mijn leven geweest!
Wat ben ik blij met het koperspiraal. Oke mijn menstruatie is 1 dag langer en de 1e dag wat heftiger dan zonder anticonceptie, maar voor de rest nergens last van en mijn lijf is gewoon zichzelf weer (en ik ook want werd ook depri van dat mirenading).
Ik voelde me erg raar met Mirena, had vreemde gewrichtspijnen, wazig zien met vlagen, depri, laag libido, opvliegend. Ik voelde me gewoon vaag en niet mezelf. Afvallen was toen trouwens ook geen optie, ging gewoon niet!
En nu zo zonder hormonen, werkelijk een verademing! Ik zou het zeker overwegen, wat zeg ik… ik zou het gewoon doen!!
Mijn verhaal lijkt erg op die van Muiz. Ik heb afgelopen zomer m’n mirena eruit laten halen. Ik heb dat ding 1 jaar en 5 maanden gehad en ik besefte me opeens dat ik me al 1 jaar en 5 maanden niet lekker in mn vel voelde zitten. Ik had last van gewrichtspijntjes, pijn in de onderbuik en onderrug, het gevoel er niet helemaal bij te zijn, afgevlakt gevoel, dof, breekbaar haar maar vooral ook depri gevoelens.
Ik ben toen naar de koperspiraal gegaan omdat pil en nuvaring voor mij ook geen optie waren (libidokillers… :roll: )
Ik heb nu 7 maanden de gynefix koperspiraal en hij bevalt me super! :thumbup: Het is een redelijk nieuw soort spiraaltje: het is geen klassiek spiraal maar een chirurgisch draadje met koperballetjes eraan die in je baarmoederwand wordt ‘vastgeprikt’ (aan het knoopje van het draadje). Het voordeel van zo’n soort spiraal als deze is dat je doorgaans minder heftige menstruaties hebt dan wanneer je een gewoon koperspiraal neemt.
Mijn eerste 3 menstruaties waren heftig (de eerste vergelijkbaar bij je eerste menstruatie na een bevalling… :sick: ) maar daarna werden ze normaal: 5 dagen waarvan eerste 3 dagen normaal bloedverlies en laatste 2 dagen licht. Ik heb weer een natuurlijke cyclus en al m’n klachten die ik van mirena had zijn nagenoeg verdwenen! Ik voel de spiraal niet zitten, heb geen buikpijn en heb ook geen last van overmatige afscheiding ofzo (wat ik bijv. wel had met de nuvaring).
Kortom: ik ben nog steeds helemaal happy! Enige nadeel is dat je in de vakantie je menstruatie niet kan verschuiven zoals bij de pil maar goed, daar schijnen ook weer middeltjes voor te zijn (primolut ofzo?), maar ik gebruik dat dus liever niet, ik wil helemaal geen kunstmatige hormonen meer in m’n lijf hebben!
Als je voor gynefix gaat is het wel belangrijk dat je hem door een gyn laat plaatsen die het vaker gedaan heeft (lang niet iedereen heeft er ervaring mee en hij moet echt op de goede plek ingebracht worden en goed blijven zitten), kan je het beste even op googelen of ik wil je wel wat info pb-en hoor.
Bedankt voor de reacties, ladies.
Em ik heb gegoogled, klinkt goed.
ik ga mij er nader in verdiepen en vragen ofdat ik hem hier ook kan krijgen, want het wordt nog niet overal gebruikt las ik.
Ik heb vanmijzelf zonder pil ofzo best wel een hevige menustruatie, ook voor dat de kindjes er waren.
het duurt 7 dagen en de eerste 2 lig ik echt plat met 2 strippen ibuprofen.
Dus dat is misschien wel iets om even na te vragen.
Al zou je zeggen het is zo heftig, dat het niet erger kan misschien.
Noor, afscheiding is normaal natuurlijk, maar sinds de mirena is het gewoon vies en het ruikt gewoon, en niet zoals normaal.
Als er dan iets positiefs is aan dat ding dan is dat 'ie werkt, ben nog steeds niet zwanger en ik heb bijna geen last meer van schimmelinfecties.
Daar ben ik helaas ernstig vatbaar voor, dus hopelijk komt dat met een eventuele koperspiraal niet terug.
Ik wil ook veranderen van anticonceptie.
Fijn om hier wat ervaringen te lezen, wil ook namelijk een koperspiraaltje.
Ben de pil beu. Heb continue '‘vreet’'buien, lager libido en migraine.
Wil geen hormonen meer.
gynefix koperspiraal -> thx, ga me daar ff verder in verdiepen