van ledikant naar peuterbed

Maar ik heb een hoog rekje!!!



Zie hier:







En vanavond gaat Kim er voor het eerst slapen :inlove: :inlove:



Dus ik zal morgen vertellen hoe het gegaan is!!!

Ja, hij is over…



Gisteravond voor het eerst.

Nu had ik wel al bedacht dat het eerste keer echt slapen daar een avond moets zijn dat hij echt moe was en echt wilde slapen. Want ik dacht als hij dan eenmaal geslapen had hij sneller kon wennen.



En gisteren waren we wat later thuis (bij sma gegeten) en daarna ging hij gelijk naar bed. Ik heb niet te ingewikkeld gedaan. Ik zei: wil je in je nieuwe bed slapen want nu ben je 2! (hij was zondag jarig). Hij wilde wel en ik heb hem erin gelegd en hij sliep. Niet eruit gekomen, niet gedraaid, niet gevallen, niets. En om 6 uur riep hij : ‘uit mama’ En kwam hij eruit. Ik zag hem op de babyfoon (met camera) lopen en ben naar z’n kamer gegaan en toen heeft hij even bij ons gelegen. De wekker zou om 6:45 gaan dus ik had geen zin in terugstop drama’s. Ik vond het al heel goed zo.



En nu dus de 2e nacht. Hij is er weer niet uitgekomen en is gelijk gaan slapen. Ook nu weer met babyfoon. Normaal gebruik ik die thuis nooit maar nu was het wel leuk om te zien hoe hij ging slapen.



Ik ben benieuwd hoe het morgenochtend gaat. Normaal moeten we hem wakker maken dus 6 uur was wel vroeg. We zien wel.



Bedankt allemaal nog voor de tips!

Ik heb ook een foto maar die staat nog op de camera. Ik zal hem nog plaasten.

Nou, hier ook zonder problemen verlopen!!



Wij hebben ook niet moeilijk gedaan en ze ging ook gelijk slapen! Ze is één keer wakker geweest, omdat ze moest hoesten. Maar dat was waarschijnlijk ook in haar ‘oude’ bedje gebeurd!



Vanmorgen werd ze wakker om 9.15 ( :mrgreen: jaja, ze is een uitslapertje!) en zei: Ooooooooh mooi!! Dat herhaalde ze een paar keer en ging in bed met haar knuffels spelen, wat ze ook in haar andere bedje altijd deed! Wachten tot ik haar kwam halen!!



Geweldig dus!!!

Afgelopen nacht is het ook goed gegaan. Lucas is ook een uitslaper. Die 6 uur wakker van woensdagochtend was echt een uitzondering.

Vanmorgen heb ik hem om halg 8 wakker gemaakt. Hij wilde er niet uit. Hij lag nog lekker… haha…



En nu ligt hij er weer blij in. Morgen hoeft hij niet naar het KDV dus kan hij lekker uitslapen. Ik ben dan ook benieuwd wat hij doet als hij uit zichzelf wakker wordt. Of hij er dan uitkomt of gaat roepen, ik weet het niet…

Als je een val gevaarlijk kindje hebt (een wiebelkont in bed) kun je altijd nog een matrasje op antislip voor zijn/haar bedje leggen…



Mocht zij/hij toch vallen dan valt het zacht en heb je niet overal bulten en schrammen…

Ha, krijg nou helemaal zin om een mooi peuterbedje voor Lara te kopen :mrgreen: . Is zo’n peuterbedje veel langer dan het ledikant?



Ze slaapt nu in een slaapzak in een ledikant. Tegen de zijkant van het ledikant heb ik doeken gespannen zodat de speen er niet uit kan vallen. Dus het zal voor haar een grote overgang zijn naar een echt bed, eerst maar eens die doeken weghalen.



Maar waarom hebben jullie het ledikant eigenlijk weggeaan? Passen ze er niet meer in? En waarom zou je geen slaapzak meer willen? Ik vind het juist een prettig idee dat ze dan altijd warm ligt, ook al schopt ze d’r dekentjes af. Overdag slaapt ze trouwens niet in een slaapzak.

Hier ook gewoon een 2.5 jarige die met slaapzak in bed ligt. Ze heeft altijd een zomerzak aan van dunne katoen en dan onder haar dekbed. Gaat prima. Zij heeft net zo een hekje als joepie heeft en laatst waren we op vakantie en sliep ze zonder bedhekje en viel er niet uit hoor. Maar ze slaapt inmiddels dan ook wel als voleerde dame netjes recht in bed.



Hier is ze overgegaan vanwege dat we gingen verhuizen en in het tijdelijke huisje geen plek was voor haar peuterledikant. Die is dus naar Saba gegaan van Jassie en hup zij in een groot bed. Niks peuterledikant.



Peter slaapt nog wel in een ledikant, maar we hebben nu al een groot bed voor hem. In juli verwachten we over te gaan naar ons nieuwe huis en dan krijgt hij ook direct een groot bed. Hij is dan pakweg 21 maand.



Mijn ervaring met andere moeders die dat dan verhalen is dat wanneer een kindje al tegen de 3 gaat eer het over moet, ze zich veel bewuster zijn van de verandering en dit met meer problemen gemoeid gaat dan wanneer je ze al een groot bed geeft voor hun 2e jaar.

Dat lijkt me ook wel logisch. Dus hier voor hun 2e jaar over.

Zou wel bang zijn dat ze eruit valt. En dat ze er steeds uitgaat. Het lijkt me makkelijker met een kind aan wie je het al kunt uitleggen :think: .



Maar zolang het ledikant nog goed past, waarom zou ik dan overstappen? Behalve dat het me leuk lijkt :mrgreen: .

@Joepie wrote:

Nou, hier ook zonder problemen verlopen!!



Wij hebben ook niet moeilijk gedaan en ze ging ook gelijk slapen! Ze is één keer wakker geweest, omdat ze moest hoesten. Maar dat was waarschijnlijk ook in haar ‘oude’ bedje gebeurd!



Vanmorgen werd ze wakker om 9.15 ( :mrgreen: jaja, ze is een uitslapertje!) en zei: Ooooooooh mooi!! Dat herhaalde ze een paar keer en ging in bed met haar knuffels spelen, wat ze ook in haar andere bedje altijd deed! Wachten tot ik haar kwam halen!!



Geweldig dus!!!




Ja, maar Kim heeft ook wel een heel erg mooi bed Joepie! Daar zou ikzelf nog wel in willen slapen, haha! De bijbehorende kast is ook schitterend!