Van ledikant naar meegroeibed

Hallo mama’s,



Ik wilde vragen wanneer jullie van plan zijn om jullie peuter in een groter bed te laten slapen of wanneer jullie dat hebben gedaan. Wij hebben een meegroeibed van een kennis overgenomen en moeten alleen nog een nieuwe matras kopen. Een echt groot bed kopen we later wel. Het scheelt even wat geld voor nu, in deze toch al dure tijden…

Ik heb geen tussenmaat gehad, van ledikant naar groot bed meteen. Persoonlijk vind ik het wat zonde, een tussenbed. Je moet immers alles aanschaffen, matrasje, dekbed enzo.



Ruben ging met een jaar of 2enhalf in een groot bed en Tiemen wat eerder, met 2 jaar. Allemaal vlekkeloos verlopen

jan is ook van ledikant naar gewoon bed gegaan.

ook rond de 2,5 jaar denk ik.

de eerste twee avonden stapte hij uit bed, liep rond, stond bij het traphekje naar beneden te roepen.

maar daar reageerden we gewoon niet op.

hij ging toen zelf rond 22.00 zelf weer in bed en slapen.

de derde avond is hij gelijk gaan slapen

Daar was ik ook erg benieuwd naar. Denk persoonlijk dat ik Kevin op zijn 2de naar een tussenbedje, of gewoon bed verplaatst. Hij klimt er nu al uit :naughty:

jan klom er ook steeds uit en weer in.

ik zag een keer HOE hij er in klom :shock:

ik had echt iets van die breekt zijn nek nog een keer !

heb hem er uit getild, ledikant uit elkaar gehaald en het grote bed er neer gezet.

hij stond er bij te kijken van wat doe jij nou?

hahaha

Ook mijn beide kinderen klommen in en uit het ledikant MET slaapzak en al :roll: :shock:



Toen was ik het idd ook zat… in het grote bed ging het super!! Ook al kwamen ze eruit, het was veiliger dan uit het l edikant hoppen

Hier ging ze met 1 1/2 al in een groot bed. Ze haalde zulke rare dingen uit en was ook al een keer erg hard gevallen. Dus een groot bed dan maar en dat ging super. Ze heeft er vanaf nacht 1 heerlijk in geslapen.



Groetjes

Hier dus geen klimmer en een klein ukje dat nog prima in het spijlenbed past. Zolang hij niet de neiging heeft te klimmen, en zolang het bedje past laten we dat dus staan. (de nieuwe baby krijgt een nieuwe kamer… :wink: )

Maar mocht dat wel het geval zijn dan denk ik zo’n meegroeibed van Ikea ofzo. Dan kan hij groeien van kleiner naar groot zonder telkens nieuw spul aan te moeten schaffen…

@inkie… wij hebben een meegroeibed van ikea en het klinkt leuk maar dat matras wat ze erbij hebben is dus drie keer niks… een groot stuk en twee losse kleine… zitten dus kieren in en het is ook nog eens heel dun… ligt nergens naar…

wij hebben emma haar bed toen maar meteen op groot gezet en een normaal 80 x 200 matras gekocht… ( want die bedden waren maar 80 breed dus een gewoon matras wat ik nog wel had pastte er niet in…)

oke, geen goed idee dus dank voor de tip, dan wordt het ter zijner tijd een gewoon groot bed. Mocht hij daarin verdwalen kan ik het altijd nog als matrozenbed opmaken :-*

Ik heb ook een meegroei bed van de Ikea en idd bestaat het uit 3 delen het matras, maar je uk ligt niet in kieren aangezien het grootste gedeelte boven in ligt. De matras is niet dik ind. maar gezien het geringe gewicht van je kind is dat geen probleem, als ze zo groot is dat hij op de grootste stand komt, koop ik er gewoon een dik matras in. Ze slaapt er als een roosje in en ook omdat ie laag bij de grond is, valt ze niet hard. Is er wel 3 keer uitgevallen met slapen, maar wie is nog nooit vroeger uit zijn bed gevallen hihihihi :wink:

meningen verschillen dus over dat matras… emma wilde/kon er niet op slapen…

Ja inderdaad dat zijn wel weer heel verschillende meningen. We proberen het wel even uit, we hebben het meegroeibed toch al gekregen. Ons kleintje klimt nog niet uit de ledikant enzo dus ik wacht nog wel even denk ik.

C. slaapt pas sinds een half jaar in dat bed en raar maar waar, ze is nog NOOIT uit haar ledikant geklommen, maar ze werd er gewoon te groot voor!!! :lol:

Toevallig hebben wij afgelopen zaterdag ook een nieuw bed voor Niels gekocht en ook bij Ikea.

Hij is ook nog nooit uit zijn oude bedje geklommen maar hij was er gewoon bijna uitgegroeid, had nog een piepklein stukje over :inlove:



Wij hadden ook eerst het idee om een meegroeibed te kopen maar het is toch een bed van 70 bij 1.60 geworden. Gewoon omdat we het een superleuk bedje vonden en hij zo goedkoop (maar toch ontzettend stevig) was dat het niet zo erg is om weer een nieuw bed te kopen tegen de tijd dat hij hier uit is. Er zit een opstaand randje aan de zijkant dus hij kan er ook nog eens niet uitvallen.

Meneer heeft nu ook een kinderkussen en natuurlijk een stoer dekbed van de Teletubbies en slaapt heerlijk, terwijl hij in het kleine bed nog wel eens wakker werd 's nachts.

Het dekbed is gewoon een normaal 1 persoons dekbed dus dat hoeft niet meer nieuw gekocht te worden als hij naar het volgende bed gaat, scheelt alweer.

@Anja wrote:

natuurlijk een stoer dekbed van de Teletubbies .




hihihii teletubbies stoer… dat had je zeker ook nooit gedacht dat je dat nog eens zou zeggen… :mrgreen:

Hai dames,



Bedankt voor jullie antwoorden. Leuk dat ik zo snel reacties kreeg.



Mijn dochtertje is wat kleiner dan het gemiddelde kindje (zoals ze dat bij het CB aanhouden) dus ze kan nog wel even in haar ledikant slapen.

@Judith1 wrote:

@Anja wrote:
natuurlijk een stoer dekbed van de Teletubbies .




hihihii teletubbies stoer… dat had je zeker ook nooit gedacht dat je dat nog eens zou zeggen… :mrgreen:




Niet echt nee haha :smiley: