van kv naar halfvolle melk

Hoe maak ik de overstap van kv naar halfvolle melk? Bas krijgt nu nog 3 flessen, 1 van 180 cc (5 schepjes) en 2 flessen 150 cc (4 schepjes). Een fles wil ik zowiezo laten vervallen en vervanger door iets meer toetje en een beetje sap. Ik moet dus over naar 2 x 150 cc melk, kan ik in een keer overstappen of moet je mengen? Het cb was erg tegenstrijdig.

Hoi Welkom,

Bij jou was cb tegenstrijdig ??! :shock: . Nou, toen ik dezelfde vraag had aan het cb hier, zei men dat ik meteen in 1 keer over kon gaan op halfv. melk. Dat heb ik dus ook gedaan… nadat hij 1 was geweest al snel volledig op de gewone melk overgestapt.

En het gaat goed hoor, gelukkig.

Ik dacht nl. ook dat het misschien geleidelijk zou moeten ivm risico koemelkallergie. Maar nee hoor, kon gewoon meteen overstappen.

Succes groetjes van mij

bedankt, ga het gewoon vanmiddag eens proberen.

Hier ook in 1 x.

Al met 11 maanden zijn wij overgestapt. Eerst het flesje na haar broodje s’middags (die wil ze nu trouwens niet meer) en daarna al snel haar ochtend (pap) fles.

Verder krijgt ze geen flessen meer.

Gelukkig ging het heel goed, maar met Isabel was het vorig jaar wat lastiger…die wilde geen gewone melk en voor haar heb ik het de eerste tijd dus gemengd.

Dus beide kan, maar als je kindje gewone melk lekker vindt zou ik gewoon overstappen in 1 x.

Drinken ze dan die melk uit een bekertje gewoon dan? Geen fles meer?

Wil het ff weten omdat mijn dochter niet uit een fles drinkt (bv)…

Ik geef de pap nog uit een fles, maar dat is ook gemak hoor :oops:

Verder drinkt Jasmijn prima uit een tuitbeker ofgewone beker.

Sam krijgt al een tijdje tussendoor gewone melk :angel:

Bij zijn broodje 's middags… beker yogi/melk of karnemelk! :thumbup:

Niks geen problemen mee!

Bas drinkt de melk uit fles, tuibeker of gewone beker net waar ik zin in heb, maar niet te koud, het moet echt wel een beetje lauw zijn nog.

De overstap verder is prima gegaan.